mens efter sterilisering?
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    mens efter sterilisering?

    Har p-piller idag men har börjat fundera över sterilisering. Har haft väldigt oregelbunden mens under de p-piller fria perioderna och vill INTE ha det så framöver. Vad händer egentligen vid sterilisering, fortsätter man ha mens efteråt? Vad finns det annars för alternativa preventivmetoder? Helst vill jag slippa mensen helt o hållet...
  2. 1
    mens efter sterilisering? Har p-piller idag men har börjat fundera över sterilisering. Har haft väldigt oregelbunden mens under de p-piller fria perioderna och vill INTE ha det så framöver. Vad händer egentligen vid sterilisering, fortsätter man ha mens efteråt? Vad finns det annars för alternativa preventivmetoder? Helst vill jag slippa mensen helt o hållet...
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2
    ja du har fortfarande kvar mensen efter steriliseringen...Något annat preventivmedel vet jag inte...
  4. 2
    ja du har fortfarande kvar mensen efter steriliseringen...Något annat preventivmedel vet jag inte...
  5. Katta m C, K & E
    #3
    Du kan ju prova hormonspiral? Många slipper då mensen helt och hållet, andra har kvar den men betydligt mindre. Själv blöder jag ytterst lite en gång per månad, behöver bara tunn binda eller trosskydd och det varar ett par-tre dagar.
    Sterilisering gör ingen skillnad för mensen.
  6. 3
    Du kan ju prova hormonspiral? Många slipper då mensen helt och hållet, andra har kvar den men betydligt mindre. Själv blöder jag ytterst lite en gång per månad, behöver bara tunn binda eller trosskydd och det varar ett par-tre dagar.
    Sterilisering gör ingen skillnad för mensen.

Liknande trådar

  1. Kvinna dog efter sterilisering
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 12:07
  2. efter sterilisering?
    By Lineaa in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 16:40
  3. Mens efter sterilisering
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 12:22
  4. Efter sterilisering...
    By 6 barn räcker! in forum Pappasnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 14:10
  5. Hur mår man efter en sterilisering?
    By Pallasita in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 11:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar