Toalett-lås?
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Toalett-lås?

    Kom på att jag skulle fråga här bland alla kloka: Känner någon till något man kan köpa för att låsa fast toalettlocket? Får stå med en fot på locket så fort jag ska borsta tänderna eller likn och Frej är i närheten. Även om det är städat så är det ganska snuskigt om han skulle få "rota runt" där. Usch!
    Eller hur löser ni det när ni är ensam hemma med bebisarna? Frej hänger ju med mig överallt och rycker och drar i allt! Hehe! Ibland har man tur och hinner springa på toa när han är upptagen med att leka.
  2. 1
    Toalett-lås? Kom på att jag skulle fråga här bland alla kloka: Känner någon till något man kan köpa för att låsa fast toalettlocket? Får stå med en fot på locket så fort jag ska borsta tänderna eller likn och Frej är i närheten. Även om det är städat så är det ganska snuskigt om han skulle få "rota runt" där. Usch!
    Eller hur löser ni det när ni är ensam hemma med bebisarna? Frej hänger ju med mig överallt och rycker och drar i allt! Hehe! Ibland har man tur och hinner springa på toa när han är upptagen med att leka.
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Vet inte omdet finns faktiskt. Har aldrig sett något. Vi fyar när han närmar sig toalettstolen och det har fungerat bra än. Annars får man väl städa typ varne dag kan jag tänka mig om man fått toalettintresserad bebis!
  4. 2
    Vet inte omdet finns faktiskt. Har aldrig sett något. Vi fyar när han närmar sig toalettstolen och det har fungerat bra än. Annars får man väl städa typ varne dag kan jag tänka mig om man fått toalettintresserad bebis!
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Vid något tillfälle har jag lagt lexikon på toalettlocket.

    Men här hemma så sysselsätter jag Malva antingen i sin gåstol eller så gör jag badrums-ärenden när hon sover...
  6. 3
    Vid något tillfälle har jag lagt lexikon på toalettlocket.

    Men här hemma så sysselsätter jag Malva antingen i sin gåstol eller så gör jag badrums-ärenden när hon sover...
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Det finns någonting som låser locket eller gör det väldigt trögt vet inte vart man får tag på det men det är för hundar som med nosen buffar upp lock och dricker ur toastolen skall testa att googla lite
  8. 4
    Det finns någonting som låser locket eller gör det väldigt trögt vet inte vart man får tag på det men det är för hundar som med nosen buffar upp lock och dricker ur toastolen skall testa att googla lite
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Hittade mest svar härifrån fast andra sidor och de var ju lösningar som kylskåps låsning remar och kardborre det var inte de jag skrev om tidigare den lösningen syns en och behöver inte öppnas och stängas men vilket som funkar ju
  10. 5
    Hittade mest svar härifrån fast andra sidor och de var ju lösningar som kylskåps låsning remar och kardborre det var inte de jag skrev om tidigare den lösningen syns en och behöver inte öppnas och stängas men vilket som funkar ju
  11. stina2
    #6
    Ja, fattar precis vad du menar... Har oxå en som vill lyfta på locket och sedan ner med händerna. Hon kissar i pottan på morgonen och då brukar vi vinka hej då till det ena och andra i toaletten då har jag ju lite koll annars är det bara jobbigt. Min man hade koll på henne en dag när hon var inne på toa så jag tänkte att det är väl lungt då, men till min förtvivlan när jag tittade in satt hon och lekte med toaborsten!!!!!!!!!!!! kan tala om att det blev ett långt långt bad efter det. Skulle oxå behöva något lås
  12. 6
    Ja, fattar precis vad du menar... Har oxå en som vill lyfta på locket och sedan ner med händerna. Hon kissar i pottan på morgonen och då brukar vi vinka hej då till det ena och andra i toaletten då har jag ju lite koll annars är det bara jobbigt. Min man hade koll på henne en dag när hon var inne på toa så jag tänkte att det är väl lungt då, men till min förtvivlan när jag tittade in satt hon och lekte med toaborsten!!!!!!!!!!!! kan tala om att det blev ett långt långt bad efter det. Skulle oxå behöva något lås
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Har läst om att det finns, men vet inte var eller hur det funkar. Erik är portad på toa, om jag ska gå när vi är ensamma får han vara utanför, antingen han vill eller inte. Hårda mamman...
  14. 7
    Har läst om att det finns, men vet inte var eller hur det funkar. Erik är portad på toa, om jag ska gå när vi är ensamma får han vara utanför, antingen han vill eller inte. Hårda mamman...
  15. Medlem sedan
    Nov 2007
    #8
    Tack för hjälpen! Får kolla upp det.
  16. 8
    Tack för hjälpen! Får kolla upp det.
  17. Medlem sedan
    Nov 2007
    #9
    Hehe! Ja, de första gångerna Frej var på toaletten så var jag inte tillräckligt snabb så det blev till att tvätta händerna! Toaborsten har vi ställt på toaletten, vid spolknappen, för annars skulle han säkert sitta och smaska på den också!
  18. 9
    Hehe! Ja, de första gångerna Frej var på toaletten så var jag inte tillräckligt snabb så det blev till att tvätta händerna! Toaborsten har vi ställt på toaletten, vid spolknappen, för annars skulle han säkert sitta och smaska på den också!
  19. Medlem sedan
    Feb 2007
    #10
    Hahaa. Ja känner igen det där. Erik har 'tvättat' nappen i toan. han har också dragit upp sitt eget bajs papper................
  20. 10
    Hahaa. Ja känner igen det där. Erik har 'tvättat' nappen i toan. han har också dragit upp sitt eget bajs papper................
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Googlade lite själv och hittade detta:
    http://www.bodo.se/p336789_kardborre..._och_skaap.htm
    Så jag får åka och titta på ngt sådant tror jag.

    Tack alla för era svar!
  22. 11
    Googlade lite själv och hittade detta:
    http://www.bodo.se/p336789_kardborre..._och_skaap.htm
    Så jag får åka och titta på ngt sådant tror jag.

    Tack alla för era svar!
  23. Medlem sedan
    Dec 2013
    #12
    Hej jag hade samma problem men köpte ett superbra toalettlockslås på www.safechild.se
  24. 12
    Hej jag hade samma problem men köpte ett superbra toalettlockslås på www.safechild.se
  25. Medlem sedan
    Dec 2013
    #13
    Det finns jättebra lås till toalettlocket på WWW.safechild.se
  26. 13
    Det finns jättebra lås till toalettlocket på WWW.safechild.se

Liknande trådar

  1. Toalett - så här då?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 20:16
  2. Toalett
    By kayak in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 08:59
  3. Toalett - hur gör man?
    By imported_kicki in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 13:49
  4. Toalett....
    By Elisabeth in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 18:02
  5. Toalett.......
    By Elisabeth in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 05:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar