Värma bröstmjölk ute?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Värma bröstmjölk ute?

    Vi har haft problem med amningen och det har verkligen varit superjobbigt för oss alla tre. Jag ringde amningsmottagningen och fick komma dit, de hjälpte till att lägga lillkillen vid bröstet och kollade hur han sög m.m. Men hur vi än gör får han fel tag eller inget tag, han skriker sig blå och kränger sig i armarna på mig. Så nu är vi tillbaka på ruta ett igen, för jag tyckte inte att deras sätt hjälpte, det blev bara jobbigt o stressigt och vi grät båda två.. en pina helt enkelt! De sa iofs att det skulle vara jobbigt i början att "lära om" sugtekniken, men jag klarar det inte..
    Vi använder ju amningsnapp när det inte funkar och då får han iafl i sig mat. Men med eller utan amningsnapp får han fel tag och det gör ju JÄTTEJÄTTEONT och hur ska såren försvinna med så fel tag?

    Funderade ett tag på att pumpa ur och ge flaska, men då blir det ju ännu en sugteknik. Men nu fungerar det dock bättre och jag ger det en chans till.. Sedan orkar jag inte mer. Amningen ska ju inte vara en pina. Kan dock tänka mig att pumpa och ge i flaska någon månad isåfall.

    Hur värmen man bröstmjölk när man inte är hemma? Om jag tar med frysta klumpar i flaska håller den sig ju längre, men hur värmer man den när man inte får ha den i micron? På t.ex. ett fik? Nån som har erfarenhet eller förslag ändå?
  2. 1
    Värma bröstmjölk ute? Vi har haft problem med amningen och det har verkligen varit superjobbigt för oss alla tre. Jag ringde amningsmottagningen och fick komma dit, de hjälpte till att lägga lillkillen vid bröstet och kollade hur han sög m.m. Men hur vi än gör får han fel tag eller inget tag, han skriker sig blå och kränger sig i armarna på mig. Så nu är vi tillbaka på ruta ett igen, för jag tyckte inte att deras sätt hjälpte, det blev bara jobbigt o stressigt och vi grät båda två.. en pina helt enkelt! De sa iofs att det skulle vara jobbigt i början att "lära om" sugtekniken, men jag klarar det inte..
    Vi använder ju amningsnapp när det inte funkar och då får han iafl i sig mat. Men med eller utan amningsnapp får han fel tag och det gör ju JÄTTEJÄTTEONT och hur ska såren försvinna med så fel tag?

    Funderade ett tag på att pumpa ur och ge flaska, men då blir det ju ännu en sugteknik. Men nu fungerar det dock bättre och jag ger det en chans till.. Sedan orkar jag inte mer. Amningen ska ju inte vara en pina. Kan dock tänka mig att pumpa och ge i flaska någon månad isåfall.

    Hur värmen man bröstmjölk när man inte är hemma? Om jag tar med frysta klumpar i flaska håller den sig ju längre, men hur värmer man den när man inte får ha den i micron? På t.ex. ett fik? Nån som har erfarenhet eller förslag ändå?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Man får värma bröstmjölk i micron, men den kan tappa lite i näring. Men om man ger så nån enstaka gång så gör det väl inte så mycket.

    Vad jobbigt att han har fel teknik! Min dotter har också fel teknik just nu och det är så frustrerande. Kan du inte fortsätta med amningsnapp om det fungerar då? Jag använde amningsnapp de första månaderna innan jag lyckades träna bort den. Det är väl bättre att amma med amningsnapp än inte alls.

    Hinner inte skriva mer, men lycka till!
  4. 2
    Man får värma bröstmjölk i micron, men den kan tappa lite i näring. Men om man ger så nån enstaka gång så gör det väl inte så mycket.

    Vad jobbigt att han har fel teknik! Min dotter har också fel teknik just nu och det är så frustrerande. Kan du inte fortsätta med amningsnapp om det fungerar då? Jag använde amningsnapp de första månaderna innan jag lyckades träna bort den. Det är väl bättre att amma med amningsnapp än inte alls.

    Hinner inte skriva mer, men lycka till!
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Hej,

    Så länge det finns tillgång till en toalett kan man alltid spola varmt vatten på flaskan tills det blir lagom. Iof inte alla toaletter ute som ger så varmt vatten så det kan ta en stund att få det kroppsvarmt om det är fruset.

    Ledsen att det är jobbigt med amningen, vi har också haft lite duster jag och Oliver, han suger så himla hårt så det gjorde jätteont. Nu efter 5 veckor gör det lite mindre ont men det är fortfarande inte bekvämt att amma. Förstår att du måste ha det tungt! Man vill ju amma, men man ska orka också. Kämpa på! Har du provat olika amningspositioner? Ibland funkar fotbollspositionen bättre men den kan vara lite klurig att få till.

    /Hanna
  6. 3
    Hej,

    Så länge det finns tillgång till en toalett kan man alltid spola varmt vatten på flaskan tills det blir lagom. Iof inte alla toaletter ute som ger så varmt vatten så det kan ta en stund att få det kroppsvarmt om det är fruset.

    Ledsen att det är jobbigt med amningen, vi har också haft lite duster jag och Oliver, han suger så himla hårt så det gjorde jätteont. Nu efter 5 veckor gör det lite mindre ont men det är fortfarande inte bekvämt att amma. Förstår att du måste ha det tungt! Man vill ju amma, men man ska orka också. Kämpa på! Har du provat olika amningspositioner? Ibland funkar fotbollspositionen bättre men den kan vara lite klurig att få till.

    /Hanna
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Fortsätt med amningsnapp om det funkar för er! SOm du säger ska det inte vara en pina, så om det funkar på det sättet kanske du ska låta det vara så åtminstone tills brösten läkt ordentligt och du orkar göra ett nytt försök?

    Du kan ha med en termos med halvtinad mjölk och en termos med hett vatten, så gör du bara ett vattenbad när du är ute. Är du på café kanske det finns tevatten att tillgå.

    Det går även att värma i micro, även om det itne är helt bra. Värm någon sekund, blanda om, värm några sek till osv.
  8. 4
    Fortsätt med amningsnapp om det funkar för er! SOm du säger ska det inte vara en pina, så om det funkar på det sättet kanske du ska låta det vara så åtminstone tills brösten läkt ordentligt och du orkar göra ett nytt försök?

    Du kan ha med en termos med halvtinad mjölk och en termos med hett vatten, så gör du bara ett vattenbad när du är ute. Är du på café kanske det finns tevatten att tillgå.

    Det går även att värma i micro, även om det itne är helt bra. Värm någon sekund, blanda om, värm några sek till osv.
  9. EmmaLi
    #5
    Värm INTE mjölken i micron, det är mycket i mjölken som blir förstört då. utan värm i ett vattenbad. Du kanske kan ha med dig en temos med varmt vatten samt en lite behållare att hälla vattnet i och ställa ner flaskan i.
  10. 5
    Värm INTE mjölken i micron, det är mycket i mjölken som blir förstört då. utan värm i ett vattenbad. Du kanske kan ha med dig en temos med varmt vatten samt en lite behållare att hälla vattnet i och ställa ner flaskan i.

Liknande trådar

  1. värma bröstmjölk
    By lantsara in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 12:48
  2. Värma mat?
    By Miia m kidzen in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 10:40
  3. Värma bröstmjölk?
    By Lindo80 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 11:38
  4. fryst bröstmjölk,hur värma den
    By kattis,moa o gustav in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 17:18
  5. Hur värma urpumpad bröstmjölk
    By mamma till februaribarn in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 12:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar