Blöjproblem
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Blöjproblem

    Två nätter i rad har Nils varit blöt vid linningen på blöjan. Hna är liksom blöt i midjehöjd på sidan. Fattar inte varför det läcker!

    Vi använder Libero stl 5 på natten, inatt prövade jag med storasysters stl 6 men det var samma sak, kl 5 var han (och jag) blöt.

    Var för blir det så? Han har snoppen neråt när vi tar på blöjan.

    Någon som har något tips? Han är rätt rund så Pampers har suttit rätt illa.
    Karin m Alva född 3/10 -06 och Nils född 14/3 -08
  2. 1
    Blöjproblem Två nätter i rad har Nils varit blöt vid linningen på blöjan. Hna är liksom blöt i midjehöjd på sidan. Fattar inte varför det läcker!

    Vi använder Libero stl 5 på natten, inatt prövade jag med storasysters stl 6 men det var samma sak, kl 5 var han (och jag) blöt.

    Var för blir det så? Han har snoppen neråt när vi tar på blöjan.

    Någon som har något tips? Han är rätt rund så Pampers har suttit rätt illa.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Ja det där har mina också

    lyckats med.

    På sidan så är det ju bara plast och inget som suger upp så kisset lyckas på något sätt rinna efter plasten och ut i sängen.

    Mina brukar dock bara ha det problemet om bjöjorna är för stora i midjan. Prova med en byxblöja de kanske sitter åt bättre eller gå ner en storlek just för natten så blöjan sitter tightare.

    Annars måste jag ändå rekomendera pampers som stretchar mycket bätte än libero och håller ihop vid midjan mycket bättre. Han kanske kan ha olika dag och nattblöjor om de sitter för tight för att användas alltid.

    En annna lösning kan vara att låta honom sova i body som trycker fast blöjan lite bättre och då hoppas att kisset hinner komma i kontakt med stoppningen innan det rinner över midjekanten
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Ja det där har mina också lyckats med.

    På sidan så är det ju bara plast och inget som suger upp så kisset lyckas på något sätt rinna efter plasten och ut i sängen.

    Mina brukar dock bara ha det problemet om bjöjorna är för stora i midjan. Prova med en byxblöja de kanske sitter åt bättre eller gå ner en storlek just för natten så blöjan sitter tightare.

    Annars måste jag ändå rekomendera pampers som stretchar mycket bätte än libero och håller ihop vid midjan mycket bättre. Han kanske kan ha olika dag och nattblöjor om de sitter för tight för att användas alltid.

    En annna lösning kan vara att låta honom sova i body som trycker fast blöjan lite bättre och då hoppas att kisset hinner komma i kontakt med stoppningen innan det rinner över midjekanten
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Tråkigt med läckage!!
    Har inte det problemet men jag tycker liberon är allmänt mer våta (Det liksom plaskar mer om dem.Svårt att förklara utan att visa)än huggies som jag använder också.
    Ida har ju en del goda tips.Hoppas ngt funkar.
    Vet inte tyvärr riktigt vad som kan hjälpas annars.
  6. 3
    Tråkigt med läckage!!
    Har inte det problemet men jag tycker liberon är allmänt mer våta (Det liksom plaskar mer om dem.Svårt att förklara utan att visa)än huggies som jag använder också.
    Ida har ju en del goda tips.Hoppas ngt funkar.
    Vet inte tyvärr riktigt vad som kan hjälpas annars.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Tack för tipsen! Jag har inte ens tänkt tanken att blöjan kanske är stor, bara tänkt att den nog är för liten och att det läcker av den anledningen.
    Ska ta en stl 4 imorgon och pröva! Sova i body ska han också få testa!

    TACK!
  8. 4
    Tack för tipsen! Jag har inte ens tänkt tanken att blöjan kanske är stor, bara tänkt att den nog är för liten och att det läcker av den anledningen.
    Ska ta en stl 4 imorgon och pröva! Sova i body ska han också få testa!

    TACK!
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Ja, ffa när han ligger intill mig och jag vaknar av att både han och jag är blöta och kalla! Stackars lillfisen!

    Ska testa Idas tips!
  10. 5
    Ja, ffa när han ligger intill mig och jag vaknar av att både han och jag är blöta och kalla! Stackars lillfisen!

    Ska testa Idas tips!
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6
    Tyvärr inget bra tips, men min tjej läcker där fram på natten (hon sover på magen) jättestörigt för så är det alldeles fullt där fram men inget där bak. De två sista nätterma har jag varit uppe och bytt en gång.
  12. 6
    Tyvärr inget bra tips, men min tjej läcker där fram på natten (hon sover på magen) jättestörigt för så är det alldeles fullt där fram men inget där bak. De två sista nätterma har jag varit uppe och bytt en gång.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Där kan byxblöjr funka!

    För även det har mina lyckats med. Oftast så lyckas de som dra in knäna under sig så att det blir nerförsbacke efter magen och sitter då inte blöjan kloss så är det kört.

    Men byxblöjor är ju mycket stretchigare i magen än vanliga så är hon över 7 kg så kanske hon kan prova liberos minsta variant.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  14. 7
    Där kan byxblöjr funka! För även det har mina lyckats med. Oftast så lyckas de som dra in knäna under sig så att det blir nerförsbacke efter magen och sitter då inte blöjan kloss så är det kört.

    Men byxblöjor är ju mycket stretchigare i magen än vanliga så är hon över 7 kg så kanske hon kan prova liberos minsta variant.

Liknande trådar

  1. Blöjproblem
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 18:19
  2. Blöjproblem
    By Hanna-Britt in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 12:43
  3. Blöjproblem!
    By Kina m.3 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 19:05
  4. blöjproblem
    By Isabella o Alva in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 22:56
  5. Blöjproblem...
    By Katja + tjejerna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 22:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar