hm,luktar fostervatten något???
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    hm,luktar fostervatten något???

    har ju väääldigt mycket flytningar nu uder graviditeten men i dag har det kommit som vatten oxå,förlåt men kan jag ha kissat på mig utan att veta om det eller läcker jag fostervatten??
    tycker, förlåt igen det luktar lite sur aktigt,behöver jag oroa mig??

    Kram alla
    fånga dagen.=)
  2. 1
    hm,luktar fostervatten något??? har ju väääldigt mycket flytningar nu uder graviditeten men i dag har det kommit som vatten oxå,förlåt men kan jag ha kissat på mig utan att veta om det eller läcker jag fostervatten??
    tycker, förlåt igen det luktar lite sur aktigt,behöver jag oroa mig??

    Kram alla
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Om det luktar lite surt skulle jag tippa på att det är flytningar, man kan ha ganska vattniga flytningar under graviditeten. En del säger att fostervatten luktar som sperma, men det tycker inte jag stämmer riktigt. Jag tycker att fostervatten luktar lite salt, som havsvatten, lite unket sådär.

    Avvakta lite men om det kommer mer eller det fortsätter såhär så ring förlossningen och hör om de tycker att du bör åka in för kontroll. Faktiskt brukar de vilja lukta i trosorna för att kolla, eftersom fostervattenläckage kan vara svårt att avslöja. Fräscht
  4. 2
    Om det luktar lite surt skulle jag tippa på att det är flytningar, man kan ha ganska vattniga flytningar under graviditeten. En del säger att fostervatten luktar som sperma, men det tycker inte jag stämmer riktigt. Jag tycker att fostervatten luktar lite salt, som havsvatten, lite unket sådär.

    Avvakta lite men om det kommer mer eller det fortsätter såhär så ring förlossningen och hör om de tycker att du bör åka in för kontroll. Faktiskt brukar de vilja lukta i trosorna för att kolla, eftersom fostervattenläckage kan vara svårt att avslöja. Fräscht
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Tack,ja,jag vet ju inte vad det är,åkte in med min första tjej för att jag läckte och hon hade faktiskt lyckats göra ett lite hål i hinnan men det läkte sig av sig självt.
    hoppas att det var vanliga flytningar

    Kram
  6. 3
    Tack,ja,jag vet ju inte vad det är,åkte in med min första tjej för att jag läckte och hon hade faktiskt lyckats göra ett lite hål i hinnan men det läkte sig av sig självt.
    hoppas att det var vanliga flytningar

    Kram
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Jag tycker fostrvatten luktar salt (lite åt spermahållet). När vattnet gick med 1:an så fanns där också som tvålflingor i vattnet vilket jag fick förklarat för mig var fosterfett. Och som Dina skriver så vill de lukta på bindan/trosan om man misstänker fostervattenläckage

    Jag har också vattniga flytningar att man nästan tror det är vatten, men om det luktar lite surt är jag hundra på att det inte är vattnet utan just flytningar du har. Du behöver inte oroa dig säger jag helt utan medicinsk kunskap

    Även OM, OM det skulle vara lite vatten som sipprar så återskapas fostervatten, så man behöver aldrig vara rädd att det blir torrt därinne
  8. 4
    Jag tycker fostrvatten luktar salt (lite åt spermahållet). När vattnet gick med 1:an så fanns där också som tvålflingor i vattnet vilket jag fick förklarat för mig var fosterfett. Och som Dina skriver så vill de lukta på bindan/trosan om man misstänker fostervattenläckage

    Jag har också vattniga flytningar att man nästan tror det är vatten, men om det luktar lite surt är jag hundra på att det inte är vattnet utan just flytningar du har. Du behöver inte oroa dig säger jag helt utan medicinsk kunskap

    Även OM, OM det skulle vara lite vatten som sipprar så återskapas fostervatten, så man behöver aldrig vara rädd att det blir torrt därinne
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Tycker också det luktar salt -sött-unket och påminner lite om hav. Om det är lite surt så gissar jag på flytningar.
    Ofta är ju fostervatten lite rosa och grynigt också, så det kan du ju också spana efter
  10. 5
    Tycker också det luktar salt -sött-unket och påminner lite om hav. Om det är lite surt så gissar jag på flytningar.
    Ofta är ju fostervatten lite rosa och grynigt också, så det kan du ju också spana efter

Liknande trådar

  1. hur luktar fostervatten?
    By nela73 in forum Förlossning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 19:28
  2. Hur luktar fostervatten?
    By anonymt namn in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 13:17
  3. luktar fostervatten??
    By sofi_dofi in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 05:50
  4. Luktar fostervatten som
    By YoCheri in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 19:19
  5. Tycker det luktar fostervatten
    By Tempo21 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar