Brukar ni småblöda innan mens?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Brukar ni småblöda innan mens?

    Är på dag 22 och fick en liten blödning nyss i samband med ett toabesök. Jag får som regel en liten blödning varje dag innan mensen bryter ut riktigt, från och med ca dag 20. Nu när jag fick det även denna månad så tappar jag såklart hoppet om en ev graviditet lite...

    Finns det någon som har haft småblödningar "som vanligt" innan mens men sedan testat positivt runt BIM?
  2. 1
    Brukar ni småblöda innan mens? Är på dag 22 och fick en liten blödning nyss i samband med ett toabesök. Jag får som regel en liten blödning varje dag innan mensen bryter ut riktigt, från och med ca dag 20. Nu när jag fick det även denna månad så tappar jag såklart hoppet om en ev graviditet lite...

    Finns det någon som har haft småblödningar "som vanligt" innan mens men sedan testat positivt runt BIM?
  3. Vill ha en tvåa
    #2

    Jag hade så....

    ...men tyvärr slutade den graviditeten senare i ett mf i v 11.
  4. 2
    Jag hade så.... ...men tyvärr slutade den graviditeten senare i ett mf i v 11.
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    Hm, nu blev jag inte mer positiv .
  6. 3
    Hm, nu blev jag inte mer positiv .
  7. Annanym
    #4
    Jag brukar ha så tyvärr. Vad jag har fått lära mig kallas det "spottings" och är slemhinnan som börjar läcka innan mensen kommer igång.

    De gånger jag har blivit gravid (1 barn o 2 mf) har jag INTE fått dessa spottings. Jag har med andra ord inte heller något kul att peppa dig med.

    OM det inte bara var lite grann som kom och det var en sk nidblödning när ägget fastnade?

    Tummar!
  8. 4
    Jag brukar ha så tyvärr. Vad jag har fått lära mig kallas det "spottings" och är slemhinnan som börjar läcka innan mensen kommer igång.

    De gånger jag har blivit gravid (1 barn o 2 mf) har jag INTE fått dessa spottings. Jag har med andra ord inte heller något kul att peppa dig med.

    OM det inte bara var lite grann som kom och det var en sk nidblödning när ägget fastnade?

    Tummar!
  9. Lägger mig i
    #5
    Hejsan!
    Jag hade som du sk "spottings" alltid en vecka innan mens. Blev behandlad med gestapuran som vid andra behandlingstillfället tog bort "spottingen" och jag blev gravid. Direkt när mensen kom tillbaka efter förlossning kom även småblödningarna. När det var dags för syskon hjälpte inte gestapuran och efter ett år krävde jag en utredning.

    Läste mig till på nätet att "spottings" kan vara ett tecken på svag ÄL. Jag fick ta ett progesteronprov hos min gynekolog som ett par veckor senare skickade hem ett recept på pergo för att min misstanke hade besannats. Då hade jag ifs testat positivt. Hade ett samtal med min gynekolog nu förra veckan i samband med preventivmedelsval. Jag är tydligen en person som lätt får blödningar. Detta berodde enligt henne på att jag har en svag ÄL och troligtvis bara har en riktig ÄL 1-2 ggr/år.

    Förlåt mitt långa babbel. Mitt råd till dig är att du skall be om att få ta ett progesteronprov. Om jag minns rätt skall du lämna ett blodprov fem dagar efter utslag på ÄL-stickan.

    Lycka till!
  10. 5
    Hejsan!
    Jag hade som du sk "spottings" alltid en vecka innan mens. Blev behandlad med gestapuran som vid andra behandlingstillfället tog bort "spottingen" och jag blev gravid. Direkt när mensen kom tillbaka efter förlossning kom även småblödningarna. När det var dags för syskon hjälpte inte gestapuran och efter ett år krävde jag en utredning.

    Läste mig till på nätet att "spottings" kan vara ett tecken på svag ÄL. Jag fick ta ett progesteronprov hos min gynekolog som ett par veckor senare skickade hem ett recept på pergo för att min misstanke hade besannats. Då hade jag ifs testat positivt. Hade ett samtal med min gynekolog nu förra veckan i samband med preventivmedelsval. Jag är tydligen en person som lätt får blödningar. Detta berodde enligt henne på att jag har en svag ÄL och troligtvis bara har en riktig ÄL 1-2 ggr/år.

    Förlåt mitt långa babbel. Mitt råd till dig är att du skall be om att få ta ett progesteronprov. Om jag minns rätt skall du lämna ett blodprov fem dagar efter utslag på ÄL-stickan.

    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Inte såhär tidigt som de va denna gången. 2-3 dagar innan mensen hoppar igång brukar ja småblöda. Men ja hade faktiskt som vanlig mens en gång i tiden när ja va gravid och ja vet flera som småblött under nästan hela graviditeten. Ja hoppas att vi båda kan visa att de går denna gången då jag också är på samma dag som du.
    /Tina
    Tänker aldrig ge upp vår längtan är för stor
  12. 6
    Inte såhär tidigt som de va denna gången. 2-3 dagar innan mensen hoppar igång brukar ja småblöda. Men ja hade faktiskt som vanlig mens en gång i tiden när ja va gravid och ja vet flera som småblött under nästan hela graviditeten. Ja hoppas att vi båda kan visa att de går denna gången då jag också är på samma dag som du.
    /Tina

Liknande trådar

  1. Ont innan mens
    By Anonym idag in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 19:06
  2. Brukar ni berätta innan
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 18:32
  3. Hur har ni mått innan mens?
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 07:27
  4. När brukar man få mens egentligen?
    By Lattemom in forum _0607 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 16:57
  5. Hur långt innan faktisk ÄL brukar..
    By Lily m liten Tindra -03 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 12:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar