Världens strängaste mamma
_96 Alla barn
  1. Janie
    #1

    Världens strängaste mamma

    ...eller rent av kärring! Så tycker min dotter om mig. Jag har aldrig förr haft anledning att ha några regler om nåt för hon har aldrig varit särskilt intresserad av TV eller dator men nu i takt med att leksinnet avtar så har det blivit mer dator och tyvärr har hon varit inne på en del olämpliga sidor, blivit kontaktad av jämnårig kille som tjatat på henne att visa brösten på webkamera osv. Jag har ju då sett mig tvungen att inte låta henne sitta vid datorn själv. Jag har tagit hennes mobiltelefon då jag insett att man kan ta bilder och föra över via Bluetooth trots att man inte har pengar på kortet. Allt detta har jag förklarat för henne, har att göra med att jag anser hon använt dessa grejor på fel sätt. När hon lärt sig ett och annat och börjat förstå sitt värde, att hon har rätt att säga ifrån om någon ber henne visa brösten och att man inte har lov att göra så även om det känns spännande, ska hon få tillgång till grejorna igen. Hon har också läggtid kl 21 eftersom hon inte orkar med sig själv om hon får för lite sömn. Hon är jätteavundsjuk på en kompis som får göra som hon vill hemma, vara ute sent, sitta på msn ensam, skrika och svära åt sin mamma mm. Är jag världens strängaste? Det känns inte som om jag orkar ha det här tjafset längre...
  2. 1
    Världens strängaste mamma ...eller rent av kärring! Så tycker min dotter om mig. Jag har aldrig förr haft anledning att ha några regler om nåt för hon har aldrig varit särskilt intresserad av TV eller dator men nu i takt med att leksinnet avtar så har det blivit mer dator och tyvärr har hon varit inne på en del olämpliga sidor, blivit kontaktad av jämnårig kille som tjatat på henne att visa brösten på webkamera osv. Jag har ju då sett mig tvungen att inte låta henne sitta vid datorn själv. Jag har tagit hennes mobiltelefon då jag insett att man kan ta bilder och föra över via Bluetooth trots att man inte har pengar på kortet. Allt detta har jag förklarat för henne, har att göra med att jag anser hon använt dessa grejor på fel sätt. När hon lärt sig ett och annat och börjat förstå sitt värde, att hon har rätt att säga ifrån om någon ber henne visa brösten och att man inte har lov att göra så även om det känns spännande, ska hon få tillgång till grejorna igen. Hon har också läggtid kl 21 eftersom hon inte orkar med sig själv om hon får för lite sömn. Hon är jätteavundsjuk på en kompis som får göra som hon vill hemma, vara ute sent, sitta på msn ensam, skrika och svära åt sin mamma mm. Är jag världens strängaste? Det känns inte som om jag orkar ha det här tjafset längre...
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Vissa perioder är bara tjafs men orkar man igenom dem så har man igen det senare. Jag tycker att du gör helt rätt, du visar tydligt och klart var gränsen går. Och att fortsätta samtala om det är enda sättet. Fast man behöver inte diskutera allt när amn är i konflikt. Försök gå ut och ta en fika i hop och prata om saker som du tycker är viktiga. Det är rätt bra att göra det på t.ex ett cafe där inte hon själv heller tycker att det är ok att uppföra sig hur som helst, vilket hon kanske gör om ni är hemma.
  4. 2
    Vissa perioder är bara tjafs men orkar man igenom dem så har man igen det senare. Jag tycker att du gör helt rätt, du visar tydligt och klart var gränsen går. Och att fortsätta samtala om det är enda sättet. Fast man behöver inte diskutera allt när amn är i konflikt. Försök gå ut och ta en fika i hop och prata om saker som du tycker är viktiga. Det är rätt bra att göra det på t.ex ett cafe där inte hon själv heller tycker att det är ok att uppföra sig hur som helst, vilket hon kanske gör om ni är hemma.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    stå på dig. i slutändan så blir det rätt.
    vad kan annars hända om hon får fortsätta....
  6. 3
    stå på dig. i slutändan så blir det rätt.
    vad kan annars hända om hon får fortsätta....
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4
    Nej, stå på dig. Du gör helt rätt tycker jag.
    Förklara och åter förklara vad som kan hända ute på internet. Det är inte bara roliga kompisar som finns där och att lägga ut bilder på sig själv kan vara väldigt farligt. Bilderna kan tex väldigt fort hamna i omlopp i skolan och sen har alla sett hennes bröst.
    Sen är inte alla "jämnåriga" kamrater jämnåriga heller
    Tyvärr så finns det ju de som utger sig för att vara i samma ålder, men när det kommer till språket och lite konstiga kommentarer - ja då kan de avslöjas ganska fort.
  8. 4
    Nej, stå på dig. Du gör helt rätt tycker jag.
    Förklara och åter förklara vad som kan hända ute på internet. Det är inte bara roliga kompisar som finns där och att lägga ut bilder på sig själv kan vara väldigt farligt. Bilderna kan tex väldigt fort hamna i omlopp i skolan och sen har alla sett hennes bröst.
    Sen är inte alla "jämnåriga" kamrater jämnåriga heller
    Tyvärr så finns det ju de som utger sig för att vara i samma ålder, men när det kommer till språket och lite konstiga kommentarer - ja då kan de avslöjas ganska fort.

Liknande trådar

  1. världens strängaste föräldrar
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 10:13
  2. Jag=världens orättvisaste mamma
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 20:05
  3. Världens sämsta mamma
    By Solen in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 15:54
  4. världens bästa mamma!?
    By mor till nea och xerxes in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 19:37
  5. världens sämsta mamma..
    By millis bf31/10 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 10:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar