Livet är uppochner...
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 1999
    #1

    Livet är uppochner...

    Hej på er!

    Länge sedan man skrev någonting här men en gång i tiden ventilerade man ju allt här, stort som smått så det kanske är ett bra ställe att skriva av sig på?

    Går igenom ett rent helsicke just nu...av många olika orsaker så kan vi inte bo kvar där vi bort, vi blir tvugna att sälja vårt älskade hus och flytta in till stan igen. Lasset går den 1:a november och vi kommer visserligen att bo i en helt nybyggd 4-rumare i markplan med uteplats och liten gräsplätt men förändringen blir ändå stor för oss alla.

    Det som plågar mig mest är att Ronan kommer att bli tvungen att byta skola...Aimee blir också tvungen att byta dagis men henne oroar jag mig inte så mycket för, hon är mycket tuffare och hon är lik mig, tål smällar bättre om man säger så. Ronan är lite speciell, han är lugn och filosofisk och mycket känslig. Han leker jättebra med enskilda kompisar men har lite svårt att hävda sig i stora grabb-gäng. Han är inte så "pojkig", gillar inte sport utan spelar hellre teater och pysslar.

    Jag har inte vågat släppa bomben än, vet inte hur jag ska säga det till honom...Någon som har gjort en liknande resa med allt vad det innebär och kan komma med några tips.

    Vi kan iaf förhoppningsvis lösa det så att han kan gå kvar hösterminen ut i sin skola och sen byta vid vårterminen.

    Fasen, jag är helt knäckt nu, fattar inte hur vi ska orka ta oss igenom det här...Samtidigt vet jag ju att det kunde vara mycket värre. det är ju bara ett hus och vi ska ju bo kvar i samma stad...Värre kunde det ha varit. Men det är så himla surt att tvingas se sina drömmar krossade och alla planer för hur man trodde livet skulle se ut gå om intet.
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  2. 1
    Livet är uppochner... Hej på er!

    Länge sedan man skrev någonting här men en gång i tiden ventilerade man ju allt här, stort som smått så det kanske är ett bra ställe att skriva av sig på?

    Går igenom ett rent helsicke just nu...av många olika orsaker så kan vi inte bo kvar där vi bort, vi blir tvugna att sälja vårt älskade hus och flytta in till stan igen. Lasset går den 1:a november och vi kommer visserligen att bo i en helt nybyggd 4-rumare i markplan med uteplats och liten gräsplätt men förändringen blir ändå stor för oss alla.

    Det som plågar mig mest är att Ronan kommer att bli tvungen att byta skola...Aimee blir också tvungen att byta dagis men henne oroar jag mig inte så mycket för, hon är mycket tuffare och hon är lik mig, tål smällar bättre om man säger så. Ronan är lite speciell, han är lugn och filosofisk och mycket känslig. Han leker jättebra med enskilda kompisar men har lite svårt att hävda sig i stora grabb-gäng. Han är inte så "pojkig", gillar inte sport utan spelar hellre teater och pysslar.

    Jag har inte vågat släppa bomben än, vet inte hur jag ska säga det till honom...Någon som har gjort en liknande resa med allt vad det innebär och kan komma med några tips.

    Vi kan iaf förhoppningsvis lösa det så att han kan gå kvar hösterminen ut i sin skola och sen byta vid vårterminen.

    Fasen, jag är helt knäckt nu, fattar inte hur vi ska orka ta oss igenom det här...Samtidigt vet jag ju att det kunde vara mycket värre. det är ju bara ett hus och vi ska ju bo kvar i samma stad...Värre kunde det ha varit. Men det är så himla surt att tvingas se sina drömmar krossade och alla planer för hur man trodde livet skulle se ut gå om intet.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Hej!

    Byte av skola har vi erfarenhet av, inte pga flytt men pga otrivsel, inga kompisar och annat. Det var inte Jennie utan Maria. Jennie klarar sig alltid men Maria (storasyster) är mycket känsligare och tar åt sig. Bytet blev kanonbra och nu har hon massor av kompisar. Hon valde själv att gå ner en klass så hon går i 4 an nu istället för 5an.

    Det är ju supertråkigt att ni inte kan bo kvar. Är det helt omöjligt för Ronan att gå kvar i skolan han går i om ni ska bo i samma stad? Är det långt emellan? Har du hälsat på i nya skolan och kollat in lärare och de nya klasskompisarna?
    Jag hade nog förberett barnen på förändringen relativt tidigt så de har tid att bearbeta det hela, fundera,fråga och kolla in nya skolan rejält så det nästan blir vardagsvanligt innan det är dags. Hoppas så att allt ordnar upp sig för er. Håller med om att det var här man skrev om allt förr. Saknar det väldigt ibland.

    Kramis!!!
  4. 2
    Hej!

    Byte av skola har vi erfarenhet av, inte pga flytt men pga otrivsel, inga kompisar och annat. Det var inte Jennie utan Maria. Jennie klarar sig alltid men Maria (storasyster) är mycket känsligare och tar åt sig. Bytet blev kanonbra och nu har hon massor av kompisar. Hon valde själv att gå ner en klass så hon går i 4 an nu istället för 5an.

    Det är ju supertråkigt att ni inte kan bo kvar. Är det helt omöjligt för Ronan att gå kvar i skolan han går i om ni ska bo i samma stad? Är det långt emellan? Har du hälsat på i nya skolan och kollat in lärare och de nya klasskompisarna?
    Jag hade nog förberett barnen på förändringen relativt tidigt så de har tid att bearbeta det hela, fundera,fråga och kolla in nya skolan rejält så det nästan blir vardagsvanligt innan det är dags. Hoppas så att allt ordnar upp sig för er. Håller med om att det var här man skrev om allt förr. Saknar det väldigt ibland.

    Kramis!!!
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3

    Vi bor ju...

    i en liten "by" utanför stan nu och kommer att flytta tillbaka in till stan. Visst, allt går ju men det skulle bli väldigt bökigt och innebära långa dagar och mycket kanande i bil om han skulle gå kvar i sin byskola. Dit vi ska flytta finns en skola precis i närheten och till dagis är det bara ca 200 meter. Vet inte så mycket om dem än, ska se om jag kan ta reda på lite om dem. Jag tror ändå att det är bäst att gå i skolan där man bor så att han kan hitta kompisar i närområdet även om bytet kan bli svårt en tid. Usch ja...det var inte så här jag hade tänkt mig livet men nu är det som det är och det är bara att kämpa sig igenom det. Håller just nu på att försöka peppa mig själv med argument för att bo inne i stan! Det finns ju helt klart fördelar med det också även om inget slår ett eget, fint hus i en liten by på landet!
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  6. 3
    Vi bor ju... i en liten "by" utanför stan nu och kommer att flytta tillbaka in till stan. Visst, allt går ju men det skulle bli väldigt bökigt och innebära långa dagar och mycket kanande i bil om han skulle gå kvar i sin byskola. Dit vi ska flytta finns en skola precis i närheten och till dagis är det bara ca 200 meter. Vet inte så mycket om dem än, ska se om jag kan ta reda på lite om dem. Jag tror ändå att det är bäst att gå i skolan där man bor så att han kan hitta kompisar i närområdet även om bytet kan bli svårt en tid. Usch ja...det var inte så här jag hade tänkt mig livet men nu är det som det är och det är bara att kämpa sig igenom det. Håller just nu på att försöka peppa mig själv med argument för att bo inne i stan! Det finns ju helt klart fördelar med det också även om inget slår ett eget, fint hus i en liten by på landet!
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Såg på hemnet att huset är till salu. Känns jättetrist! Minja pratar lite om Aimee, vet inte om de leker på em ibland eller kanske ute på gården. Såg ett hus till på Klinten som måste vara Linnea Hörnells hus.
    Trist som sagt! Men det blir nog bra ska du se.
    Kramiz
  8. 4
    Såg på hemnet att huset är till salu. Känns jättetrist! Minja pratar lite om Aimee, vet inte om de leker på em ibland eller kanske ute på gården. Såg ett hus till på Klinten som måste vara Linnea Hörnells hus.
    Trist som sagt! Men det blir nog bra ska du se.
    Kramiz
  9. Medlem sedan
    May 1999
    #5

    Tack!

    Ja inte är det roligt inte....men barnen blir kvar på dagis och skola terminen ut iaf men flyttlasset går den 1:a november. Jag gör mitt bästa för att se det positiva i det hela även om det är svårt att hitta de bitarna ibland!
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  10. 5
    Tack! Ja inte är det roligt inte....men barnen blir kvar på dagis och skola terminen ut iaf men flyttlasset går den 1:a november. Jag gör mitt bästa för att se det positiva i det hela även om det är svårt att hitta de bitarna ibland!

Liknande trådar

  1. Yes!!! Hurra!!! *hoppar uppochner*
    By Melinskan in forum Vikt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-07-18, 20:38
  2. Min värld är uppochner
    By bibbi_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 22:47
  3. Uppochner!
    By Idahe in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 18:34
  4. Uppochner humör
    By annot in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 20:17
  5. Vänt uppochner på dygnet
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 22:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar