Två frågor
_0207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Två frågor

    Har två korta frågor:

    Vad har era barn på sig i skolgymnastiken?

    Är det någon mer än Ida som inte tappat någon tand?
  2. 1
    Två frågor Har två korta frågor:

    Vad har era barn på sig i skolgymnastiken?

    Är det någon mer än Ida som inte tappat någon tand?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Länge sedan jag läste och skrev här, men här är mina två svar:

    1) Min kille har t-shirt, långa träningsbyxor och gympaskor.
    2) Min kille tappade sin första tand när han var 5 år och 6 veckor. Nu har han tappat sex stycken. Det är väldigt tidigt, vet jag. Oftast brukar det komma nya tänder på barnen på våren i förskoleklass.
  4. 2
    Länge sedan jag läste och skrev här, men här är mina två svar:

    1) Min kille har t-shirt, långa träningsbyxor och gympaskor.
    2) Min kille tappade sin första tand när han var 5 år och 6 veckor. Nu har han tappat sex stycken. Det är väldigt tidigt, vet jag. Oftast brukar det komma nya tänder på barnen på våren i förskoleklass.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Hej!!
    Lukas har shorts, t-shirt o gympaskor.

    Han har inte tappat några tänder än....
    /
    Sofie
  6. 3
    Hej!!
    Lukas har shorts, t-shirt o gympaskor.

    Han har inte tappat några tänder än....
    /
    Sofie
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Simone hr inte

    börjat med gympa ännu, men hon kommer att ha t-shirt, långa byxor/shorts och gympaskor.

    Hon har tappat 2 tänder (nere) och har en tredje på gång, och har fått nya. De tappade hon när hon var lite över 5 år.Storasyster tappade sin första tand när hon börjat ettan, men sedan trillade de i strid ström.

    Kram
    /Ango
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  8. 4
    Simone hr inte börjat med gympa ännu, men hon kommer att ha t-shirt, långa byxor/shorts och gympaskor.

    Hon har tappat 2 tänder (nere) och har en tredje på gång, och har fått nya. De tappade hon när hon var lite över 5 år.Storasyster tappade sin första tand när hon börjat ettan, men sedan trillade de i strid ström.

    Kram
    /Ango
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Hej!
    1: Helene har inte skolgympa i år. De hade på dagis femårsverksamhet och då var det shorts, T-shirt och gympadojor som gällde för henne. Hennes kompisar hade dansdräkt flera av dem.

    2 Helene har tappat 2 tänder, strax efter att storebror tappade sina 2 första i våras. Då var han (brorsan alltså) nyss fyllda 7.
  10. 5
    Hej!
    1: Helene har inte skolgympa i år. De hade på dagis femårsverksamhet och då var det shorts, T-shirt och gympadojor som gällde för henne. Hennes kompisar hade dansdräkt flera av dem.

    2 Helene har tappat 2 tänder, strax efter att storebror tappade sina 2 första i våras. Då var han (brorsan alltså) nyss fyllda 7.
  11. Medlem sedan
    Sep 2004
    #6
    Här har dom inte börjat än med gymnastiken, dom har varit ute istället än så länge. Börjar med gymnastiken nästa månad.
    Tror dock att ett par korta tights sen i somras blir bra, eller förresten hon har sådana Adidas som vi köpte förra hösten till tennisen, dom kan hon nog ha och en t-shirt. OM inte alla andra flickor har någon ful "prinsess-ballerina-dans-dräkt" som Alexandra också måste köpa. Hoppas inte...Tycker dom dräkterna är FULA!

    Alexandra tappade sin första tand precis vid skolstart. Andra veckan efter. (Dom två därnere i mitten.) MEN dom som kommer, nya tänderna, kommer väldigt, väldigt på sniskan! Borde ringa tandis och fråga om det ska vara så?
  12. 6
    Här har dom inte börjat än med gymnastiken, dom har varit ute istället än så länge. Börjar med gymnastiken nästa månad.
    Tror dock att ett par korta tights sen i somras blir bra, eller förresten hon har sådana Adidas som vi köpte förra hösten till tennisen, dom kan hon nog ha och en t-shirt. OM inte alla andra flickor har någon ful "prinsess-ballerina-dans-dräkt" som Alexandra också måste köpa. Hoppas inte...Tycker dom dräkterna är FULA!

    Alexandra tappade sin första tand precis vid skolstart. Andra veckan efter. (Dom två därnere i mitten.) MEN dom som kommer, nya tänderna, kommer väldigt, väldigt på sniskan! Borde ringa tandis och fråga om det ska vara så?
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Det är säkert ingen fara. De brukar komma snett i början för det är trångt, men sen snyggar det till sig när käken växer. I alla fall har det varit så för mina tre stora ungar.
  14. 7
    Det är säkert ingen fara. De brukar komma snett i början för det är trångt, men sen snyggar det till sig när käken växer. I alla fall har det varit så för mina tre stora ungar.
  15. Anonym
    #8
    Min bonusdotter är 6 år och har inte tappat en enda tand och ingen lös. Hon fick tänder väldigt sent också så det kanske är därför.
    Min dotter hade vid 6 års åldern tappat alla framtänder (uppe och nere).
    Så jag antar att det där är väldigt olika.
  16. 8
    Min bonusdotter är 6 år och har inte tappat en enda tand och ingen lös. Hon fick tänder väldigt sent också så det kanske är därför.
    Min dotter hade vid 6 års åldern tappat alla framtänder (uppe och nere).
    Så jag antar att det där är väldigt olika.
  17. Medlem sedan
    Feb 2002
    #9
    Tack för alla svar!

    Ida har långa svarta gymnastikbyxor och en tillhörande tröja. Till detta små sådana där tunna gymnastik"tofflor", rosa, som ser ut som någonslags balettskor fast utan platt tå. Jag funderar egentligen mest på skorna, för om man skall spela något bollspel så ligger ju tårna risigt till om alla andra har riktiga skor. Men jag får inte riktigt acceptans för denna tanke. Får kanske prata lite med fröken i skolan och höra vad hon säger. Det verkar ju som de flesta av era barn också har riktiga gympaskor.
    Hon går även på redskapsgympa på fritiden och då har hon sån där gymnastikdräkt med kjol på för det har alla. Hon är sååå lycklig...

    Tänderna kanske är liiite lösa om man tar i . Men hon fick tänder sent också, den första kom vid 11 månader. Jag vet att det egentligen inte hänger ihop, men det är svårt att låta bli att tro det.
  18. 9
    Tack för alla svar!

    Ida har långa svarta gymnastikbyxor och en tillhörande tröja. Till detta små sådana där tunna gymnastik"tofflor", rosa, som ser ut som någonslags balettskor fast utan platt tå. Jag funderar egentligen mest på skorna, för om man skall spela något bollspel så ligger ju tårna risigt till om alla andra har riktiga skor. Men jag får inte riktigt acceptans för denna tanke. Får kanske prata lite med fröken i skolan och höra vad hon säger. Det verkar ju som de flesta av era barn också har riktiga gympaskor.
    Hon går även på redskapsgympa på fritiden och då har hon sån där gymnastikdräkt med kjol på för det har alla. Hon är sååå lycklig...

    Tänderna kanske är liiite lösa om man tar i . Men hon fick tänder sent också, den första kom vid 11 månader. Jag vet att det egentligen inte hänger ihop, men det är svårt att låta bli att tro det.
  19. Medlem sedan
    Jul 2000
    #10

    Enligt min

    tandläkare så finns det inga bevis för att det hänger ihop, men att det gör det utan bevis .
    Paulina fick sin första tand vid 1 år, Simone vid 4 månader. Paulina tappade sin första tand när hon var nästan 7 år, Simone var lite över 5 år.

    Det är ju bara positivt om det dröjer innan de permanenta tänderna kommer, för då har man längre tid att "slita" på mjölktänderna och spara på de permanenta.

    Kram
    /Ango
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  20. 10
    Enligt min tandläkare så finns det inga bevis för att det hänger ihop, men att det gör det utan bevis .
    Paulina fick sin första tand vid 1 år, Simone vid 4 månader. Paulina tappade sin första tand när hon var nästan 7 år, Simone var lite över 5 år.

    Det är ju bara positivt om det dröjer innan de permanenta tänderna kommer, för då har man längre tid att "slita" på mjölktänderna och spara på de permanenta.

    Kram
    /Ango
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11
    Jodå, jag har inte bråttom, men Ida har! Hon försöker få mig att känna på tänderna och rucka allt vad jag kan för att känna om de är lösa. Hennes kompis har redan massor av nya stooora tänder i munnen. Idas små tänder ser löjligt små ut.
  22. 11
    Jodå, jag har inte bråttom, men Ida har! Hon försöker få mig att känna på tänderna och rucka allt vad jag kan för att känna om de är lösa. Hennes kompis har redan massor av nya stooora tänder i munnen. Idas små tänder ser löjligt små ut.
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12
    Tildes två framtänder nere ramlade i maj och juni i år. Inga andra sitter löst. De nya hann komma upp nästan helt innanför innan de lossnade så hon hade dubbla ett tag och gick därför aldrig med glugg.

    På vår förskola har de sagt att barnen måste ha riktiga gymnastikskor så det har vi köpt till Tilde. Sedan är det tights och t-shirt hon har använt hittills. Har även köpt långa åtsittande byxor ifall det blir kallare i gympasalen framåt vintern.

    Här duschar de efter gympan, men använder inte tvål/schampo.
  24. 12
    Tildes två framtänder nere ramlade i maj och juni i år. Inga andra sitter löst. De nya hann komma upp nästan helt innanför innan de lossnade så hon hade dubbla ett tag och gick därför aldrig med glugg.

    På vår förskola har de sagt att barnen måste ha riktiga gymnastikskor så det har vi köpt till Tilde. Sedan är det tights och t-shirt hon har använt hittills. Har även köpt långa åtsittande byxor ifall det blir kallare i gympasalen framåt vintern.

    Här duschar de efter gympan, men använder inte tvål/schampo.
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13

    Mina svar

    1. Leia har t-shirt, shorts och innegympaskor.
    2. Leia har ännu inte tappat någon tand, men pratar om det ofta att hon vill tappa... Enligt tandläkaren vi var till i våras så var det vanligare att man inte tappat än att man tappat i den här åldern. Vet inte om det är sant dock med tanke på att de flesta av Leias jämåriga kamrater tappat åtminsone 1 tand.
    Sara med stor tjej född juli 2002 och liten tjej född 11 dec 2006.
    http://pyret2006.blogg.se
  26. 13
    Mina svar 1. Leia har t-shirt, shorts och innegympaskor.
    2. Leia har ännu inte tappat någon tand, men pratar om det ofta att hon vill tappa... Enligt tandläkaren vi var till i våras så var det vanligare att man inte tappat än att man tappat i den här åldern. Vet inte om det är sant dock med tanke på att de flesta av Leias jämåriga kamrater tappat åtminsone 1 tand.
  27. Medlem sedan
    Jul 2000
    #14

    Precis så var

    Paulina också. Alla hennes klasskompisar hade hunnit tappa massor av tänder (enligt henne) innan hennes ens börjat bli lite lösa. Hon gick och slet i dem och försökte få dem att bli lösa.
    När hon väl fått en lös, så kom de andra i rask takt och nu har hon tappat 8 tänder, precis som sig bör. Just nu har hon en enorm glugg i överkäken (4 tänder borta), och vi börjar fundera på om hon verkligen kommer få nya tänder där. Hon tappade den första av de fyra i mars, så det är ett tag sedan .
    Hoppas Ida också får lösa tänder snart!

    Kram
    /Ango
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  28. 14
    Precis så var Paulina också. Alla hennes klasskompisar hade hunnit tappa massor av tänder (enligt henne) innan hennes ens börjat bli lite lösa. Hon gick och slet i dem och försökte få dem att bli lösa.
    När hon väl fått en lös, så kom de andra i rask takt och nu har hon tappat 8 tänder, precis som sig bör. Just nu har hon en enorm glugg i överkäken (4 tänder borta), och vi börjar fundera på om hon verkligen kommer få nya tänder där. Hon tappade den första av de fyra i mars, så det är ett tag sedan .
    Hoppas Ida också får lösa tänder snart!

    Kram
    /Ango
  29. Anonym
    #15
    Vår son har inte börjat med gympa ännu i sin F-skoleklass.

    Han tappade sin första tand när han var lite drygt 4½ år och just nu så har han nog tappat 5-6 tänder.
  30. 15
    Vår son har inte börjat med gympa ännu i sin F-skoleklass.

    Han tappade sin första tand när han var lite drygt 4½ år och just nu så har han nog tappat 5-6 tänder.

Liknande trådar

  1. Vad-frågor
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 20:48
  2. Tittut! + Frågor frågor!
    By Fru Kanin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 16:43
  3. frågor o tusen frågor
    By siempre1 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 19:42
  4. 2 frågor!
    By Majmorsa in forum _0405 Majbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 09:18
  5. Jag har två små frågor:
    By Devali *gravid* in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar