Vill och vill inte vara gravid!
_0906 Junibarn
  1. anonymt namn
    #1

    Vill och vill inte vara gravid!

    Hej ny här.
    Har tre barn k 00 k 04 t 05. Jag och min man vill inte ha fler barn vi är helnöjda med dem vi har. Vi har provat olika p-metoder men ingen har fungerat bra. I maj tog jag ut hormonspiralen och vi bestämde att tv använda kondom. MEN för 11 dagar sedan hade vi sex och glömde den förbaskade kondomen (jag var ovanligt upphetsd och det tillhör inte vanligheten numera tyvärr). Direkt efteråt så båda två jävlar kondomen. Jag rusade upp och började bläddra i kalender. Jaha just snyggt dag 14. Nästa morgon kollade jag tempen brukar ha 36,8 hade 37,4. Har sedan dess legat på 37,3-,37,5. Har dessutom sedan ca 7 dagar ömet i bröstvårtorna, finnar, mycket flytningar och är mycket sugen på all skräpmat. Idag har dessutom mensvärk börjat komma och magen är svullen som en ballong. Förväntad mens om 3-5 dagar.

    Vad ska man tro? Jag vill inte ha fler barn men vill inte heller göra abort. Orkar jag en liten till?

    Någon som tror eller tycker något?
  2. 1
    Vill och vill inte vara gravid! Hej ny här.
    Har tre barn k 00 k 04 t 05. Jag och min man vill inte ha fler barn vi är helnöjda med dem vi har. Vi har provat olika p-metoder men ingen har fungerat bra. I maj tog jag ut hormonspiralen och vi bestämde att tv använda kondom. MEN för 11 dagar sedan hade vi sex och glömde den förbaskade kondomen (jag var ovanligt upphetsd och det tillhör inte vanligheten numera tyvärr). Direkt efteråt så båda två jävlar kondomen. Jag rusade upp och började bläddra i kalender. Jaha just snyggt dag 14. Nästa morgon kollade jag tempen brukar ha 36,8 hade 37,4. Har sedan dess legat på 37,3-,37,5. Har dessutom sedan ca 7 dagar ömet i bröstvårtorna, finnar, mycket flytningar och är mycket sugen på all skräpmat. Idag har dessutom mensvärk börjat komma och magen är svullen som en ballong. Förväntad mens om 3-5 dagar.

    Vad ska man tro? Jag vill inte ha fler barn men vill inte heller göra abort. Orkar jag en liten till?

    Någon som tror eller tycker något?
  3. anonym tills jag vet
    #2
    jaa du, det där är jättesvårt. men ta dig tid och fundera och prata med din man om detta. ni har ju tid på er att tänka om man säger så, du är ju bara i v 2 om du är gravid.
    svårt för mig att råda dig till annat för tyvärr kan inte jag ta beslutet åt er.

    sköt om er!
  4. 2
    jaa du, det där är jättesvårt. men ta dig tid och fundera och prata med din man om detta. ni har ju tid på er att tänka om man säger så, du är ju bara i v 2 om du är gravid.
    svårt för mig att råda dig till annat för tyvärr kan inte jag ta beslutet åt er.

    sköt om er!
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Känsligt ämne men

    jag tror att man aldrig ångrar ett barn man har fått. Och att det visst blir tyngre med 4 barn än med 3... men med kärlek så går allt...

    Dina äldre barn är väl rätt självgående nu? (tänkte på hur gamla de är) Visst blir det att börja om helt från början och en hel del praktiska saker att tänka på... Vanlig personbil funkar ju kanske inte när man har fyra barn. Funkar boendet? Klarar ekonomin ett barn till? (fast där det finns vilja så brukar ekonomin lösa sig)

    Du har mycket att tänka på om det nu blir ett + på graviditetstest. Men jag är av den åsikten att vill man ha barnet, om än att man vill bara lite lite, så ordnar sig resten. Jag tror aldrig man kan ångra ett barn man fått, men en abort som man är osäker på och genomför, kan ångras tusenfallt hela livet.

    Hoppas det går bra för er och du får gärna prata av dig härinne!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Känsligt ämne men jag tror att man aldrig ångrar ett barn man har fått. Och att det visst blir tyngre med 4 barn än med 3... men med kärlek så går allt...

    Dina äldre barn är väl rätt självgående nu? (tänkte på hur gamla de är) Visst blir det att börja om helt från början och en hel del praktiska saker att tänka på... Vanlig personbil funkar ju kanske inte när man har fyra barn. Funkar boendet? Klarar ekonomin ett barn till? (fast där det finns vilja så brukar ekonomin lösa sig)

    Du har mycket att tänka på om det nu blir ett + på graviditetstest. Men jag är av den åsikten att vill man ha barnet, om än att man vill bara lite lite, så ordnar sig resten. Jag tror aldrig man kan ångra ett barn man fått, men en abort som man är osäker på och genomför, kan ångras tusenfallt hela livet.

    Hoppas det går bra för er och du får gärna prata av dig härinne!
  7. anonymt namn
    #4

    Tack för goda ord

    Hej!
    Kändes bra att läsa ditt svar. Det är ju precis som du säger att oftast löser det sig.Och om man vill ha ett barn bara lite räcker det för att man ska ångra sig fruktansvärt mycket om man tar bort det. Börjar vänja mig vid tanken att det kanske blir en 4:a har tom (kanske verkar fånigt med tanke på mitt inlägg) börjat fundera på tjej/kill namn som ska passa med de andra barnens namn. Vet dock inte om mannen kommit lika långt i sina tankar om en ev 4:a. Han är bortrest sedan 3 dagar och kommer hem om en vecka...

    Återsår några dagar för att se om det är en liten därinne eller ej.....

    Kramar
  8. 4
    Tack för goda ord Hej!
    Kändes bra att läsa ditt svar. Det är ju precis som du säger att oftast löser det sig.Och om man vill ha ett barn bara lite räcker det för att man ska ångra sig fruktansvärt mycket om man tar bort det. Börjar vänja mig vid tanken att det kanske blir en 4:a har tom (kanske verkar fånigt med tanke på mitt inlägg) börjat fundera på tjej/kill namn som ska passa med de andra barnens namn. Vet dock inte om mannen kommit lika långt i sina tankar om en ev 4:a. Han är bortrest sedan 3 dagar och kommer hem om en vecka...

    Återsår några dagar för att se om det är en liten därinne eller ej.....

    Kramar
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    Vad bra att mitt svar

    kändes bra att läsa. Tror ni löser det här så bra så. Tar kanske lite längre tid för honom att vänja sig vid tanken, men det gör det ju oftast vid planerade graviditeter också... Vi har ju lite försprång så att säga...

    Tycker inte alls att det är fånigt att du redan börjat fundera på namn... Det gjorde jag när vi försökte bli gravida med sonen och då var det inte ens säkert att vi någonsin skulle lyckas.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  10. 5
    Vad bra att mitt svar kändes bra att läsa. Tror ni löser det här så bra så. Tar kanske lite längre tid för honom att vänja sig vid tanken, men det gör det ju oftast vid planerade graviditeter också... Vi har ju lite försprång så att säga...

    Tycker inte alls att det är fånigt att du redan börjat fundera på namn... Det gjorde jag när vi försökte bli gravida med sonen och då var det inte ens säkert att vi någonsin skulle lyckas.
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    Jag har nog inget svar att ge. Hade jag svarat något så hade det nog blivit något i stil med vad Tindragull skrev för det tyckte jag var himla bra. Jag tänkte som du i slutet av Juni och bokade tom tid på KK för ett samtal med kurator, men kvällen innan fick jag missfall. Jag hade väldiga skuldkänslor för att jag öht hade tankar på att inte behålla bebisen som i alla fall slutade i missfall. Jag tror nog ändå att vi inte hade kunnat genomföra det. När har du BIM ?
  12. 6
    Jag har nog inget svar att ge. Hade jag svarat något så hade det nog blivit något i stil med vad Tindragull skrev för det tyckte jag var himla bra. Jag tänkte som du i slutet av Juni och bokade tom tid på KK för ett samtal med kurator, men kvällen innan fick jag missfall. Jag hade väldiga skuldkänslor för att jag öht hade tankar på att inte behålla bebisen som i alla fall slutade i missfall. Jag tror nog ändå att vi inte hade kunnat genomföra det. När har du BIM ?

Liknande trådar

  1. Jag vill inte vara gravid, men
    By lottalotta in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 10:48
  2. Nu vill jag inte vara gravid..
    By Cesse m.4 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 23:16
  3. Vill inte vara gravid nå mer
    By annaTF in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 11:40
  4. Vill inte vara gravid längre.....
    By Viktoria & pojkarna in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 11:48
  5. Vill inte vara gravid!
    By Anne-Marie med Anton ( 99a ) + V.37 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 20:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar