Att vara extrem...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Att vara extrem...

    är för mig inte samma som en extremist.
    Att vara extrem är för mig som att säga att någon är ovanligt duktig, lat, begåvad osv.
    En extremist är helt skoningslös och kompromisslös.
    Tänker jag tokigt!?
    Kvinna, fru, mamma, anställd,matglad,lat och träningsnarkoman
  2. 1
    Att vara extrem... är för mig inte samma som en extremist.
    Att vara extrem är för mig som att säga att någon är ovanligt duktig, lat, begåvad osv.
    En extremist är helt skoningslös och kompromisslös.
    Tänker jag tokigt!?
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Om det är rätt eller fel vet jag inte, men jag ser på de två orden ungefär som du.

    En extrem person kan vara exceptionell på ett både positivt och negativt sätt. Man kan vara extremt begåvad, extremt pratsam, klä sig extremt...

    En extremist är döv och blind för annat tänk än det egna och ordet är alltigenom negativt för mig.
  4. 2
    Om det är rätt eller fel vet jag inte, men jag ser på de två orden ungefär som du.

    En extrem person kan vara exceptionell på ett både positivt och negativt sätt. Man kan vara extremt begåvad, extremt pratsam, klä sig extremt...

    En extremist är döv och blind för annat tänk än det egna och ordet är alltigenom negativt för mig.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Jag tänker precis som du om de två orden!
  6. 3
    Jag tänker precis som du om de två orden!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Håller bitvis med - fast det ofta blandas i språkbruket numera. Och så tycker jag att någon kan vara politisk extremist utan att vara helt skoningslös också - jag har en kollega som är R-are och måste kallas extremist - men sånär som på själva revolutionen (kanske inget minor...) så...
  8. 4
    Håller bitvis med - fast det ofta blandas i språkbruket numera. Och så tycker jag att någon kan vara politisk extremist utan att vara helt skoningslös också - jag har en kollega som är R-are och måste kallas extremist - men sånär som på själva revolutionen (kanske inget minor...) så...

Liknande trådar

  1. Extrem trötthet
    By Rädd och orolig in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 23:21
  2. graviditet och extrem GI
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 13:51
  3. Extrem överskottsenergi
    By -Allis- in forum Föräldraskap
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 12:56
  4. Extrem trötthet?
    By ingrid_mfl in forum Komplikationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 18:36
  5. EXTREM SÖMNBRIST!
    By Juja in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 12:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar