HJÄLP!!!!!Echovox
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    HJÄLP!!!!!Echovox

    Jag har blivit lurad av Bedrägeri företaget Echovox...
    De vill ha en jättesumma av mig varje månad.
    De kan sätta 15 kr till min faktura 2-3 ggr per dag.
    Hur blir jag av med detta??????
  2. 1
    HJÄLP!!!!!Echovox Jag har blivit lurad av Bedrägeri företaget Echovox...
    De vill ha en jättesumma av mig varje månad.
    De kan sätta 15 kr till min faktura 2-3 ggr per dag.
    Hur blir jag av med detta??????
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Polisanmäl kanske? imt
  4. 2
    Polisanmäl kanske? imt
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Polisanmäl som Rutan säger. Ta kontakt med konsumentrådgivaren nu på en gång, alla kommuner ska ha en.
  6. 3
    Polisanmäl som Rutan säger. Ta kontakt med konsumentrådgivaren nu på en gång, alla kommuner ska ha en.
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Jag har varit med om samma sak. Man blir så in i h-vete förbannad. Jag förstår inte hur de fått tag i mitt telefonnr.
    Jag har googlat runt lite och det verkar vara många som blivit lurade.
    Själv hittade jag ett telefonnr på en blogg där det var en som också hade drabbats.
    Telnr:0 8 - 535 264 68. Jag har nu fått ett sms om att tjänsten har upphört. Jag hoppas att det inte kommer fler sms.
    Hoppas det funkar!
  8. 4
    Jag har varit med om samma sak. Man blir så in i h-vete förbannad. Jag förstår inte hur de fått tag i mitt telefonnr.
    Jag har googlat runt lite och det verkar vara många som blivit lurade.
    Själv hittade jag ett telefonnr på en blogg där det var en som också hade drabbats.
    Telnr:0 8 - 535 264 68. Jag har nu fått ett sms om att tjänsten har upphört. Jag hoppas att det inte kommer fler sms.
    Hoppas det funkar!
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5

    Bli av med bluff-SMS

    Gå in på denna sida och följ instr. kanske inte funkar med alla dessa företag men Echovox, celldorado blir man av med iallafall....

    http://www.mobileguardian.tv/

    Ha det...
  10. 5
    Bli av med bluff-SMS Gå in på denna sida och följ instr. kanske inte funkar med alla dessa företag men Echovox, celldorado blir man av med iallafall....

    http://www.mobileguardian.tv/

    Ha det...
  11. Medlem sedan
    Mar 2009
    #6

    Ang Echovox !!!

    Jag själv har suttit i 4 timmar idag med Telia ,Echovox,Celldorado,Bozoka O farbror polisen för anmälan av dessa dumheter.
    Jag kommer aldrig att ge mig jag ska ha mina pengar tillbaka så é de bara.
    Fick detta som reklam i min mob. har ej klickat vidare i den information som jag fått men ändå fått s.k. servicemeddelanden från nr 72720 som ändå kostat mig pengar fast jag ej godkänt någonting.
    Påtalade detta för Telia att det pågår en brottslig aktivitet och frågade om det gick att stoppa detta på något sätt, men dom gav mig kalla handen.
    Jag frågade killen som jag pratade med om jag oxå kan starta ett 5-siffrigt SMS nr för att begå dumheter och häpnade över svaret : inga problem.
    jag förstår att Telia vill tjäna pengar men detta är ju under bältet......
    Jag återkommer igen ang. detta hur det gick lr inte
    Mvh Mikael
  12. 6
    Ang Echovox !!! Jag själv har suttit i 4 timmar idag med Telia ,Echovox,Celldorado,Bozoka O farbror polisen för anmälan av dessa dumheter.
    Jag kommer aldrig att ge mig jag ska ha mina pengar tillbaka så é de bara.
    Fick detta som reklam i min mob. har ej klickat vidare i den information som jag fått men ändå fått s.k. servicemeddelanden från nr 72720 som ändå kostat mig pengar fast jag ej godkänt någonting.
    Påtalade detta för Telia att det pågår en brottslig aktivitet och frågade om det gick att stoppa detta på något sätt, men dom gav mig kalla handen.
    Jag frågade killen som jag pratade med om jag oxå kan starta ett 5-siffrigt SMS nr för att begå dumheter och häpnade över svaret : inga problem.
    jag förstår att Telia vill tjäna pengar men detta är ju under bältet......
    Jag återkommer igen ang. detta hur det gick lr inte
    Mvh Mikael
  13. Medlem sedan
    Mar 1999
    #7
    Jag själv har suttit i 4 timmar idag med Telia ,Echovox,Celldorado,Bozoka O farbror polisen för anmälan av dessa dumheter.
    Jag kommer aldrig att ge mig jag ska ha mina pengar tillbaka så é de bara.
    Fick detta som reklam i min mob. har ej klickat vidare i den information som jag fått men ändå fått s.k. servicemeddelanden från nr 72720 som ändå kostat mig pengar fast jag ej godkänt någonting.
    Påtalade detta för Telia att det pågår en brottslig aktivitet och frågade om det gick att stoppa detta på något sätt, men dom gav mig kalla handen.
    Jag frågade killen som jag pratade med om jag oxå kan starta ett 5-siffrigt SMS nr för att begå dumheter och häpnade över svaret : inga problem.
    jag förstår att Telia vill tjäna pengar men detta är ju under bältet......
    Jag återkommer igen ang. detta hur det gick lr inte
    Mvh Mikael
    Hej!!!
    Min son har också blivit lurat en 8 åring , han har inte klickat ok eller gå vidare .
    nu har jag använd mig av www.mobileguardian.tv , eller ring 08 -53526468 så hjälper de dig av spärra till alla 72720 nummer. nu tänker jag polisanmäla det här.
    Tack för detta information o kämpa vidare.
    MVH
    Mary
  14. 7
    Jag själv har suttit i 4 timmar idag med Telia ,Echovox,Celldorado,Bozoka O farbror polisen för anmälan av dessa dumheter.
    Jag kommer aldrig att ge mig jag ska ha mina pengar tillbaka så é de bara.
    Fick detta som reklam i min mob. har ej klickat vidare i den information som jag fått men ändå fått s.k. servicemeddelanden från nr 72720 som ändå kostat mig pengar fast jag ej godkänt någonting.
    Påtalade detta för Telia att det pågår en brottslig aktivitet och frågade om det gick att stoppa detta på något sätt, men dom gav mig kalla handen.
    Jag frågade killen som jag pratade med om jag oxå kan starta ett 5-siffrigt SMS nr för att begå dumheter och häpnade över svaret : inga problem.
    jag förstår att Telia vill tjäna pengar men detta är ju under bältet......
    Jag återkommer igen ang. detta hur det gick lr inte
    Mvh Mikael
    Hej!!!
    Min son har också blivit lurat en 8 åring , han har inte klickat ok eller gå vidare .
    nu har jag använd mig av www.mobileguardian.tv , eller ring 08 -53526468 så hjälper de dig av spärra till alla 72720 nummer. nu tänker jag polisanmäla det här.
    Tack för detta information o kämpa vidare.
    MVH
    Mary
  15. Medlem sedan
    Mar 2009
    #8

    ang. telebedrägerirerna

    Jag mailade denna adress o ska tydligen få tbx mina pengar som dom dragit från min fasta mobil.

    [email protected]

    återkommer om jag fick tbx något lr inte.
    Lycka till ni andra som oxå blivit lurade av dessa skojare // Mikael
  16. 8
    ang. telebedrägerirerna Jag mailade denna adress o ska tydligen få tbx mina pengar som dom dragit från min fasta mobil.

    [email protected]

    återkommer om jag fick tbx något lr inte.
    Lycka till ni andra som oxå blivit lurade av dessa skojare // Mikael
  17. Medlem sedan
    Apr 2009
    #9
    Tyvärr har jag också blivit blåst!... på 335 spän! för något jag inte har varken önskat eller gjort ngt för. Jag ringde Tele2 och de sade (såklart) att de inte hade något att göra med det. Men jag fick två telefonnummer: Echovox:020-793 604 (dit ringde jag och sa att de skulle ta bort mig från ALLt som hade med det företaget att göra... hoppas att det blir så), och det andra tfn-Nr jag fick var 020-796 700 (som alltid var upptagen). Dessutom har jag skrivit till den websidan där man spärrar min tfn från 72720.
    Rena bedrägeri!!!. Dessutom kommer jag att anmäla detta till polisen och konsumentverket.
    Lycka till till de andra som blir lurade! och tack till de som blev det före mig och informerade lite om vad man ska göra.
    Trevlig vecka annars... Caraota.
  18. 9
    Tyvärr har jag också blivit blåst!... på 335 spän! för något jag inte har varken önskat eller gjort ngt för. Jag ringde Tele2 och de sade (såklart) att de inte hade något att göra med det. Men jag fick två telefonnummer: Echovox:020-793 604 (dit ringde jag och sa att de skulle ta bort mig från ALLt som hade med det företaget att göra... hoppas att det blir så), och det andra tfn-Nr jag fick var 020-796 700 (som alltid var upptagen). Dessutom har jag skrivit till den websidan där man spärrar min tfn från 72720.
    Rena bedrägeri!!!. Dessutom kommer jag att anmäla detta till polisen och konsumentverket.
    Lycka till till de andra som blir lurade! och tack till de som blev det före mig och informerade lite om vad man ska göra.
    Trevlig vecka annars... Caraota.
  19. Medlem sedan
    Apr 2009
    #10

    Svara: STOPP

    Hej!
    När jag hade ringt Echovox på Tfn: 020-793 604 och informert att de inte skulle skicka flera sms slutade de med detta. Men efter ca 30 minuter fick jag ett nytt sms, men i stället för att vara från 72720 fick jag ett nytt sms från 72572.
    Jag ringde genast Tele2 och frågade vad det var för "företag" som hade det Nr... och Tele2 informerade mig att varje gång jag fick sms från de mysko-"företag" skulle jag svara med ett sms där det står:
    STOPP

    Prova med det, också... förutom allt annat!
    Lycka till!

    Caraota.
  20. 10
    Svara: STOPP Hej!
    När jag hade ringt Echovox på Tfn: 020-793 604 och informert att de inte skulle skicka flera sms slutade de med detta. Men efter ca 30 minuter fick jag ett nytt sms, men i stället för att vara från 72720 fick jag ett nytt sms från 72572.
    Jag ringde genast Tele2 och frågade vad det var för "företag" som hade det Nr... och Tele2 informerade mig att varje gång jag fick sms från de mysko-"företag" skulle jag svara med ett sms där det står:
    STOPP

    Prova med det, också... förutom allt annat!
    Lycka till!

    Caraota.
  21. Medlem sedan
    Apr 2009
    #11
    Detta är inte bra att göra. Får ni sms som är misstänkta är dem sämsta man kan göra att svara på dem, oavsett vad det står att man skall göra i sms:et, detta kan sätta igång en prenumeration.

    Mobiloperatörerna kan faktiskt inte stoppa betal-sms prenumerationer som redan är startade, och tjänar heller INGA pengar på detta då det är betal-sms företaget som debiterar mobiloperatören för hela beloppet.

    Om ni har problem, gå in på www.etiskaradet.se
  22. 11
    Detta är inte bra att göra. Får ni sms som är misstänkta är dem sämsta man kan göra att svara på dem, oavsett vad det står att man skall göra i sms:et, detta kan sätta igång en prenumeration.

    Mobiloperatörerna kan faktiskt inte stoppa betal-sms prenumerationer som redan är startade, och tjänar heller INGA pengar på detta då det är betal-sms företaget som debiterar mobiloperatören för hela beloppet.

    Om ni har problem, gå in på www.etiskaradet.se
  23. Medlem sedan
    Dec 2013
    #12

    Läs igenom hela, kommer till bedrägerier

    Man blir registrerad automatiskt hos WyWallet(Want Your Wallet) efter andra betal-smset man gör, Inte nog med att det luktar girighet på miltals avstånd när fyra konkurrenter går ihop och skapar en funktion som är opraktisk, tvingande och integretetsinkräktande. De fyra operatörerna vi har i sverige dvs Telenor, Telia, Tele2 och 3 sammarbetar också med scam tjänster som bl.a http://www.echovox.com/ , Media Zombie och Celldorado (checka ikonerna längst ner på Echovox sidan) som fakturar människor på små summor över en längre period på vanliga abonnemangsfakturan. Man får några skumma sms här som där även fast man ej har gått med på något avtal, lämnat ut nummer eller skickat sms, det står inget om kostnad och när man talar om det här problemet för operatörerna och säger till dem att de måste ju f*n veta vad tjänsten är som gör att man blir fakturerad långt utöver det vanliga priset på abonnemanget men nej nej, blockera utgående betalsms går bra men tydligen inte att blockera inkommande eller ett specifikt nummer från att ta betalt från en själv. Så försöker dem undvika det hela och säger att det inte finns någon som drabbats av det i deras "intranät" trots att det finns massvis med olika forum där det pratas om själva saken och hur dom ringt till operatörer men får samma svar som jag om inte värre och tillomed på facebook där folk från operatörerna svarar att dom endast är förmedlare och dom inte har koll på vad som igentligen betalas för. BULLSHIT. Det finns ett överskott av helt rasande människor som hört av sig till diverse operatörer om och om igen om problemet. Ett av deras snabbnummer du kan söka på är 72424 eller så söker du bara på -->Echovox med Telenor, 3, Telia eller Tele2 efter echovox. Det roliga är att snubben jag pratar med sen säger att blockera nummret med WyWallet ska fungera för de flesta som det här drabbar.. Han sa ju innan att han inte kan hitta någon som det här drabbar och PLUS- Jag har redan uppsagt mitt WyWallet konto för längesen. När jag sa till honom att jag redan hade avslutat mitt konto hos WyWallet sa han att det inte alltid hjälper med att stänga av kontot utan man måste blockera nummret på WyWallet kontot. Min fråga var hur i hvete kan jag blockera ett nummer på ett konto som ej existerar? Han insisterade tills han insåg hur dumt det lät och avbröt därefter för att gå och prata med någon för fjärde gången, men han sa ändå efter att supporten som har hand om det här inte är där för tillfället.. återigen det fanns ju inte i deras intranät? så hur kan det finnas support för det? Jag frågade honom när dom är på plats och det är inte till min förvåning exakt samma tider som Echovox jobbar. Efter ett tag av flerbetydande skitsnack så frågade han mig om jag ville att han skulle höra av sig till mig nästa dag. Precis som jag trodde=INGEN HÖR AV SIG, vad ni än gör om ni är drabbade eller bara vill finna information ta allting från det Etiska Rådet För Betalteletjänster med en nypa salt, TELIA är grundarna av företaget.. dvs en av operatörerna som är med på ful-affärerna och just därför blir många av med skiten den vägen genom att anmäla dit när operatörerna känner att man börjar komma för nära, folk som jobbar hos operatörerna är ute på forum och communitys och ber en göra det så dom slipper mer anmälningar och dylikt från folk som är förbannade. Jag vet att allt detta låter skumt men fråga gärna mer för det här är bara en te sked av allt.
  24. 12
    Läs igenom hela, kommer till bedrägerier Man blir registrerad automatiskt hos WyWallet(Want Your Wallet) efter andra betal-smset man gör, Inte nog med att det luktar girighet på miltals avstånd när fyra konkurrenter går ihop och skapar en funktion som är opraktisk, tvingande och integretetsinkräktande. De fyra operatörerna vi har i sverige dvs Telenor, Telia, Tele2 och 3 sammarbetar också med scam tjänster som bl.a http://www.echovox.com/ , Media Zombie och Celldorado (checka ikonerna längst ner på Echovox sidan) som fakturar människor på små summor över en längre period på vanliga abonnemangsfakturan. Man får några skumma sms här som där även fast man ej har gått med på något avtal, lämnat ut nummer eller skickat sms, det står inget om kostnad och när man talar om det här problemet för operatörerna och säger till dem att de måste ju f*n veta vad tjänsten är som gör att man blir fakturerad långt utöver det vanliga priset på abonnemanget men nej nej, blockera utgående betalsms går bra men tydligen inte att blockera inkommande eller ett specifikt nummer från att ta betalt från en själv. Så försöker dem undvika det hela och säger att det inte finns någon som drabbats av det i deras "intranät" trots att det finns massvis med olika forum där det pratas om själva saken och hur dom ringt till operatörer men får samma svar som jag om inte värre och tillomed på facebook där folk från operatörerna svarar att dom endast är förmedlare och dom inte har koll på vad som igentligen betalas för. BULLSHIT. Det finns ett överskott av helt rasande människor som hört av sig till diverse operatörer om och om igen om problemet. Ett av deras snabbnummer du kan söka på är 72424 eller så söker du bara på -->Echovox med Telenor, 3, Telia eller Tele2 efter echovox. Det roliga är att snubben jag pratar med sen säger att blockera nummret med WyWallet ska fungera för de flesta som det här drabbar.. Han sa ju innan att han inte kan hitta någon som det här drabbar och PLUS- Jag har redan uppsagt mitt WyWallet konto för längesen. När jag sa till honom att jag redan hade avslutat mitt konto hos WyWallet sa han att det inte alltid hjälper med att stänga av kontot utan man måste blockera nummret på WyWallet kontot. Min fråga var hur i hvete kan jag blockera ett nummer på ett konto som ej existerar? Han insisterade tills han insåg hur dumt det lät och avbröt därefter för att gå och prata med någon för fjärde gången, men han sa ändå efter att supporten som har hand om det här inte är där för tillfället.. återigen det fanns ju inte i deras intranät? så hur kan det finnas support för det? Jag frågade honom när dom är på plats och det är inte till min förvåning exakt samma tider som Echovox jobbar. Efter ett tag av flerbetydande skitsnack så frågade han mig om jag ville att han skulle höra av sig till mig nästa dag. Precis som jag trodde=INGEN HÖR AV SIG, vad ni än gör om ni är drabbade eller bara vill finna information ta allting från det Etiska Rådet För Betalteletjänster med en nypa salt, TELIA är grundarna av företaget.. dvs en av operatörerna som är med på ful-affärerna och just därför blir många av med skiten den vägen genom att anmäla dit när operatörerna känner att man börjar komma för nära, folk som jobbar hos operatörerna är ute på forum och communitys och ber en göra det så dom slipper mer anmälningar och dylikt från folk som är förbannade. Jag vet att allt detta låter skumt men fråga gärna mer för det här är bara en te sked av allt.

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Snälla hjälp mig.Långt, men hjälp!
    By Orolig! in forum _0807 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 22:39
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar