"Lynniga" barn.....
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    "Lynniga" barn.....

    Maja är inne i en period?, kris? eller är det hennes "nya" personlighet? Det skriks, skränas "spottas och fräses" i tid och otid. Hon tappar koncepterna och blir till...någon annan. Min goa tjej har förändrats. Funderar mycket, vad har vi gjort fel? har vi inte gjort fel? Bortskämd? Hon blir själv ledsen, och kryper gärna upp i famnen, när vi föräldrar kommer för att lugna ner henne. Det är som att hon inte har ngn kontroll över sina känslor, och på sin omgivnin. Som förälder blir jag olycklig och tänker på detta hela tiden. från att ha haft mattan i hallen som "sitta och tänka på plats", har vi nu slutat med det efter BO råd. Nu tar vi bort Maja från situationen, och försöker lugna och prata istället.

    Att vara förälder är inte så lätt. Har såklart tänkt mycket på om det är storasyetr-känslor. men jag förösker fördela min kärlek merllan de på samma sätt.

    Känner någon igen sig?

    /Caroline
  2. 1
    "Lynniga" barn..... Maja är inne i en period?, kris? eller är det hennes "nya" personlighet? Det skriks, skränas "spottas och fräses" i tid och otid. Hon tappar koncepterna och blir till...någon annan. Min goa tjej har förändrats. Funderar mycket, vad har vi gjort fel? har vi inte gjort fel? Bortskämd? Hon blir själv ledsen, och kryper gärna upp i famnen, när vi föräldrar kommer för att lugna ner henne. Det är som att hon inte har ngn kontroll över sina känslor, och på sin omgivnin. Som förälder blir jag olycklig och tänker på detta hela tiden. från att ha haft mattan i hallen som "sitta och tänka på plats", har vi nu slutat med det efter BO råd. Nu tar vi bort Maja från situationen, och försöker lugna och prata istället.

    Att vara förälder är inte så lätt. Har såklart tänkt mycket på om det är storasyetr-känslor. men jag förösker fördela min kärlek merllan de på samma sätt.

    Känner någon igen sig?

    /Caroline
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Oh, ja!!! Tror du kan vara alldeles lugn. Känner precis igen det du beskriver, och Villes syskon ligger ju fortfarande i magen så jag tvivlar på att du varit orättvis på något sätt. Snarare hör det nog till åldern och är något de måste ta sig igenom, de stackars små liven. Tack och lov kommer Villes "utbrott" för det mesta hemma, och det tar jag som att hemma med mamma och pappa är han trygg och vågar testa gränser samt ge utlopp för känslor som han kanske inte riktigt har kontroll över. Men visst är det jobbigt, både för honom och för oss...
    Hoppas de är "igenom" snart. Kram!
  4. 2
    Oh, ja!!! Tror du kan vara alldeles lugn. Känner precis igen det du beskriver, och Villes syskon ligger ju fortfarande i magen så jag tvivlar på att du varit orättvis på något sätt. Snarare hör det nog till åldern och är något de måste ta sig igenom, de stackars små liven. Tack och lov kommer Villes "utbrott" för det mesta hemma, och det tar jag som att hemma med mamma och pappa är han trygg och vågar testa gränser samt ge utlopp för känslor som han kanske inte riktigt har kontroll över. Men visst är det jobbigt, både för honom och för oss...
    Hoppas de är "igenom" snart. Kram!
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3
    Hejsan!

    Tack för ditt svar! just nu har vi det ganska lugnt på utbrottsfronten!

    Lycka till med lilla tvåan!

    Kram!
  6. 3
    Hejsan!

    Tack för ditt svar! just nu har vi det ganska lugnt på utbrottsfronten!

    Lycka till med lilla tvåan!

    Kram!

Liknande trådar

  1. Pass Danmark för barn "mörkt" barn
    By Makka in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 11:33
  2. Medan "alla" andra föder barn
    By Ninis27 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 20:12
  3. Röda korset, "apatiska barn" och kvinnor
    By Rättaren in forum Politik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 02:49
  4. "litet" barn, lite fostervatten och säte
    By Mella in forum Komplikationer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 15:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar