Adhd-utredning?
Känsliga snack
  1. anonymt namn
    #1

    Adhd-utredning?

    Alltså, min psykolog insisterar på att jag ska göra en adhd-utredning. Själv har jag varit tveksam, men har ändrat mig. Hur går det till? Vad kommer jag att få göra? Hur lång tid kommer det att ta? Vore tacksam över lite info.
  2. 1
    Adhd-utredning? Alltså, min psykolog insisterar på att jag ska göra en adhd-utredning. Själv har jag varit tveksam, men har ändrat mig. Hur går det till? Vad kommer jag att få göra? Hur lång tid kommer det att ta? Vore tacksam över lite info.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Hej,
    Jag gjorde min utredning för 1,5 år sedan.
    Du kommer att få träffa en psykolog vid ca 4-5 tillfällen.
    Första gången pratar ni, hon frågar mycket om hur du var som liten mm, sedan kommer du att träffa henne ytterligare 3 -4 gånger och då får du utföra en del tester och svara på frågeformulär.
    Själva testperioden tog ca 2 månader för min del.
    Väntetiden för att få göra en utredning kan variera beroende på var i landet du bor.
  4. 2
    Hej,
    Jag gjorde min utredning för 1,5 år sedan.
    Du kommer att få träffa en psykolog vid ca 4-5 tillfällen.
    Första gången pratar ni, hon frågar mycket om hur du var som liten mm, sedan kommer du att träffa henne ytterligare 3 -4 gånger och då får du utföra en del tester och svara på frågeformulär.
    Själva testperioden tog ca 2 månader för min del.
    Väntetiden för att få göra en utredning kan variera beroende på var i landet du bor.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Jag gjorde min på en specialenhet. Neuropsykiatriska vuxenenheten. Det tog över ett år för mig från första beöket tills jag fick diagnosen.
    På mig gjorde de test på allt. EKG, EEG, läste alla journaler från förlossning fram till ida, frågade anhöriga ( mamma och man), självskattning, koncentrationstest, ja, det var väl det mesta.

    Kram och lycka till
  6. 3
    Jag gjorde min på en specialenhet. Neuropsykiatriska vuxenenheten. Det tog över ett år för mig från första beöket tills jag fick diagnosen.
    På mig gjorde de test på allt. EKG, EEG, läste alla journaler från förlossning fram till ida, frågade anhöriga ( mamma och man), självskattning, koncentrationstest, ja, det var väl det mesta.

    Kram och lycka till
  7. Anonym
    #4
    Tack. 2 månader låter som en rimlig tid, tycker jag. Är lite nervös, men det blir nog bra.
  8. 4
    Tack. 2 månader låter som en rimlig tid, tycker jag. Är lite nervös, men det blir nog bra.
  9. Anonym
    #5
    Ojdå, ett helt år! Hoppas att jag slipper hålla på så länge. Tack för ditt svar.
  10. 5
    Ojdå, ett helt år! Hoppas att jag slipper hålla på så länge. Tack för ditt svar.

Liknande trådar

  1. Utredning ADHD
    By Mitt ALLT in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-01-13, 17:42
  2. ADHD utredning
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 19:25
  3. Utredning för adhd.
    By tettesnutt in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 07:48
  4. ADHD-utredning av vuxna
    By viramamman in forum Bokstavsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 20:09
  5. adhd utredning
    By Totikkin in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 17:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar