Lergigan comp
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Lergigan comp

    ..har jag hämtat ut och tagit första pillret med förhoppningar om att få ett slut på eller i all fall förbättring av illamående och kräkningar. Blir dock lite tveksam till dem när det står att preparatet används för att lugna patienter innan operation, vid narkotika beroende, svår ångest etc. etc.. Finns det någon här som ätit preparatet? Fungerar man normalt ändå och kan ta hand om barn och köra bil och så som vanligt?? Eller vad är eran erfarenhet?
    Hoppas i haft en bra dag idag!
  2. 1
    Lergigan comp ..har jag hämtat ut och tagit första pillret med förhoppningar om att få ett slut på eller i all fall förbättring av illamående och kräkningar. Blir dock lite tveksam till dem när det står att preparatet används för att lugna patienter innan operation, vid narkotika beroende, svår ångest etc. etc.. Finns det någon här som ätit preparatet? Fungerar man normalt ändå och kan ta hand om barn och köra bil och så som vanligt?? Eller vad är eran erfarenhet?
    Hoppas i haft en bra dag idag!
  3. Tvåan i maj
    #2
    Hej! Jag har tagit Lergigan förut mot illamåendet, och den blir man väldigt trött av, men jag tog den till natten och då gick det bra. Den som heter comp innehåller även koffein så att man inte ska bli så trött. Vissa tycker att man tappar aptiten av den... Lergigan är egentligen en "gammal" sorts allergimedicin som man har upptäckt har en massa andra bra effekter, tex ångestdämpande, lugnande, mot illamående och för att somna lättare.

    Prova du och se hur det funkar för dig! Annars kan du som sagt prova vanliga Lergigan till natten. Lycka till, hoppas illamåendet går över snart!!
  4. 2
    Hej! Jag har tagit Lergigan förut mot illamåendet, och den blir man väldigt trött av, men jag tog den till natten och då gick det bra. Den som heter comp innehåller även koffein så att man inte ska bli så trött. Vissa tycker att man tappar aptiten av den... Lergigan är egentligen en "gammal" sorts allergimedicin som man har upptäckt har en massa andra bra effekter, tex ångestdämpande, lugnande, mot illamående och för att somna lättare.

    Prova du och se hur det funkar för dig! Annars kan du som sagt prova vanliga Lergigan till natten. Lycka till, hoppas illamåendet går över snart!!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Jag fungerade normalt när jag tog dom förut, av receptfria Postafen blev jag riktigt trött och dåsig men Lergigan Comp fungerade toppenbra. Har dock en kompis som blev helt däckad av dom så det är nog väldigt individuellt.
  6. 3
    Jag fungerade normalt när jag tog dom förut, av receptfria Postafen blev jag riktigt trött och dåsig men Lergigan Comp fungerade toppenbra. Har dock en kompis som blev helt däckad av dom så det är nog väldigt individuellt.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Tack för era svar! Hittills känns det faktiskt utmärkt! Illamåendet har lagt sig och jag känner mig inte alls lika däckad som av postafen! Underbart om detta kan tänkas fungera, då kan jag ju bli människa igen innan v. 17 .
  8. 4
    Tack för era svar! Hittills känns det faktiskt utmärkt! Illamåendet har lagt sig och jag känner mig inte alls lika däckad som av postafen! Underbart om detta kan tänkas fungera, då kan jag ju bli människa igen innan v. 17 .
  9. Tvåan i maj
    #5
    Skönt att höra! Om det inte skulle funka lika bra framöver kan jag tipsa om Amosyt. Jag kunde inte ta mig nånstans en period förra gången utan min pillerburk... Men det är som att först hjälper en medicin, sen hjälper den inte längre, och då byter man och så hjälper den ett tag. Så där höll det på för mig, som att kroppen vande sig efter ett tag med en medicin. Men det var ju trots allt i nio månader, och förhoppningsvis ska du inte behöva må dåligt så länge och att du kan klara dig med en sorts medicin. Peppkram!!!
  10. 5
    Skönt att höra! Om det inte skulle funka lika bra framöver kan jag tipsa om Amosyt. Jag kunde inte ta mig nånstans en period förra gången utan min pillerburk... Men det är som att först hjälper en medicin, sen hjälper den inte längre, och då byter man och så hjälper den ett tag. Så där höll det på för mig, som att kroppen vande sig efter ett tag med en medicin. Men det var ju trots allt i nio månader, och förhoppningsvis ska du inte behöva må dåligt så länge och att du kan klara dig med en sorts medicin. Peppkram!!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Jag fick det utskrivet när jag väntade sonen. Blev också lite skeptiskt eftersom det verkar som nån slags allround-dämpa-ångest medicin. Tyckte att den hjälpte lite mot illamåendet, eller rättare sagt den hjälpte mig att kunna sova bort illamåendet vissa dagar, men oftast tog jag den inte eftersom det var omöjligt att jobba då jag blev lite förrvirrad, jättetrött, fick ibland hjärtklappning m.m. Denna graviditet tänker jag dock bli bättre på att stanna hemma från jobbet de dagar jag mår pyton så då kanske den funkar bättre. (Förutsatt att vi får dagisplats åt sonen då så jag inte behöver ta hand om honom hela dagarna också)
  12. 6
    Jag fick det utskrivet när jag väntade sonen. Blev också lite skeptiskt eftersom det verkar som nån slags allround-dämpa-ångest medicin. Tyckte att den hjälpte lite mot illamåendet, eller rättare sagt den hjälpte mig att kunna sova bort illamåendet vissa dagar, men oftast tog jag den inte eftersom det var omöjligt att jobba då jag blev lite förrvirrad, jättetrött, fick ibland hjärtklappning m.m. Denna graviditet tänker jag dock bli bättre på att stanna hemma från jobbet de dagar jag mår pyton så då kanske den funkar bättre. (Förutsatt att vi får dagisplats åt sonen då så jag inte behöver ta hand om honom hela dagarna också)
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    Tillägg: Det var Comp jag fick men vart skittrött ändå.
  14. 7
    Tillägg: Det var Comp jag fick men vart skittrött ändå.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    Jag har tagit Lergigan

    som ångestdämpande medicin och jag blev fruktansvärt trött av de. Men jag är känslig för alla sorts läkemedel så det var nog inget annat att vänta.

    Kram
    ***Mamma till fyra, bonusmamma till två och nu gravid med lilla femman som beräknas anlända 101104***
  16. 8
    Jag har tagit Lergigan som ångestdämpande medicin och jag blev fruktansvärt trött av de. Men jag är känslig för alla sorts läkemedel så det var nog inget annat att vänta.

    Kram
  17. Anonym från sept 07
    #9
    Hej du...
    när jag väntade vår trea nu sist så åt jag Lergigan i flera veckor. Hade inte klarat leva alls utan dem. Märkte stor skillnad så fort jag fuskade och hoppade över dem.
  18. 9
    Hej du...
    när jag väntade vår trea nu sist så åt jag Lergigan i flera veckor. Hade inte klarat leva alls utan dem. Märkte stor skillnad så fort jag fuskade och hoppade över dem.

Liknande trådar

  1. Lergigan comp
    By Kvinnan i sjön in forum _1211 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-17, 09:29
  2. Ang Lergigan comp
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 17:27
  3. Lergigan eller Lergigan Comp?
    By Linema in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 21:13
  4. Lergigan comp
    By @ida in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 10:28
  5. Lergigan comp
    By Jenny & Linnéa in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 20:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar