Hur många databeroende har vi här
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Hur många databeroende har vi här

    Om din partner sa att du fick välja, antingen sälja/slänga bort datorn (internet) eller din partner. Alltså slutar du inte så vill h*n ta ut skillsmässa. Vilket skulle du välja?

    För mej är det självklart, datorn!
  2. 1
    Hur många databeroende har vi här Om din partner sa att du fick välja, antingen sälja/slänga bort datorn (internet) eller din partner. Alltså slutar du inte så vill h*n ta ut skillsmässa. Vilket skulle du välja?

    För mej är det självklart, datorn!
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Tydligare svar, Datorn skulle jag behålla i ett sådant läga.
  4. 2
    Tydligare svar, Datorn skulle jag behålla i ett sådant läga.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    klart båda var beroende.. var sin dator.. jag surfar och spelar på blip.. då skulle jag välja honom.. men nu har han tatt ut skiljsmässa.
  6. 3
    klart båda var beroende.. var sin dator.. jag surfar och spelar på blip.. då skulle jag välja honom.. men nu har han tatt ut skiljsmässa.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Menar du det???
  8. 4
    Menar du det???
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Har ju ingen partner så jag behåller mina fyra datorer:-)
  10. 5
    Har ju ingen partner så jag behåller mina fyra datorer:-)
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Datorn, men maken hävdar ändå att jag är beroende. Jag som var en hel vecka i fjällen i somras utan tillstymmelse till dator. Utan att ens känna saknad faktiskt. *L* Maken saknade jag dock lite iaf.
  12. 6
    Datorn, men maken hävdar ändå att jag är beroende. Jag som var en hel vecka i fjällen i somras utan tillstymmelse till dator. Utan att ens känna saknad faktiskt. *L* Maken saknade jag dock lite iaf.
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    jag skulle tvivelsutan slänga ut datorn. ibland på somrarna så har jag helt datorfria veckor, kollar inte mailen på 10 dagar och det är väldigt befriande!
    I much prefer whining to counting my blessings!
  14. 7
    jag skulle tvivelsutan slänga ut datorn. ibland på somrarna så har jag helt datorfria veckor, kollar inte mailen på 10 dagar och det är väldigt befriande!
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    Om jag skulle hamna i den sitsen att jag hellre väljer datorn framför mannen så skulle jag ta ut skilsmässa.
    Nu är maken avsevärt mycket viktigare än materiella saker så för mig så fick det bli datorn som fick åka till återvinning.
  16. 8
    Om jag skulle hamna i den sitsen att jag hellre väljer datorn framför mannen så skulle jag ta ut skilsmässa.
    Nu är maken avsevärt mycket viktigare än materiella saker så för mig så fick det bli datorn som fick åka till återvinning.
  17. Medlem sedan
    Mar 2004
    #9
    jo, fast risken existerar inte eftersom min man är likadan. Jag valde honom bland annat för den egenskapen, jag ville ha en datakille.
  18. 9
    jo, fast risken existerar inte eftersom min man är likadan. Jag valde honom bland annat för den egenskapen, jag ville ha en datakille.
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10
    Visst är det underbart! Jag gick utan att kolla mailen i 6 veckor i somras. Härligt, tyckte jag
  20. 10
    Visst är det underbart! Jag gick utan att kolla mailen i 6 veckor i somras. Härligt, tyckte jag
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    Då måste det fasen ha gått långt så jag tackar sambon för att han väckte mig och kastar ut datorn.
  22. 11
    Då måste det fasen ha gått långt så jag tackar sambon för att han väckte mig och kastar ut datorn.
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12
    Det är onekligen lättare om man har samma intressen när det är sådana som tar mycket utrymme.

    Skulle det slängas ut dator här, skulle det nog vara min killes och jag som slängde
  24. 12
    Det är onekligen lättare om man har samma intressen när det är sådana som tar mycket utrymme.

    Skulle det slängas ut dator här, skulle det nog vara min killes och jag som slängde
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Klart jag väljer datorn. Har får väl logga in på Messenger. Nej, klart jag väljer honom.
  26. 13
    Klart jag väljer datorn. Har får väl logga in på Messenger. Nej, klart jag väljer honom.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    skulle han ställa det ultimatumet skulle jag slänga ut honom, däremot går tid med honom före datasurfande givetvis. Men han äger mig inte och kan inte styra allt jag gör och kan därför inte tvinga mig att välja mellan honom och datorn.
  28. 14
    skulle han ställa det ultimatumet skulle jag slänga ut honom, däremot går tid med honom före datasurfande givetvis. Men han äger mig inte och kan inte styra allt jag gör och kan därför inte tvinga mig att välja mellan honom och datorn.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Partnern, självklart. Så beroende är jag inte, kan hoppa över dagar utan att det gör mig nåt. Sambon är värre. Vi var utan nät i några månader. Rätt skönt förutom när man skulle boka biljetter och betala räkningar
  30. 15
    Partnern, självklart. Så beroende är jag inte, kan hoppa över dagar utan att det gör mig nåt. Sambon är värre. Vi var utan nät i några månader. Rätt skönt förutom när man skulle boka biljetter och betala räkningar
  31. Medlem sedan
    Mar 2004
    #16
    Lite åt det hållet tänker jag, han kan inte älska mej på riktigt om han ber mej avstå helt från datorn!
  32. 16
    Lite åt det hållet tänker jag, han kan inte älska mej på riktigt om han ber mej avstå helt från datorn!
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #17
    Tja, jag vet inte, hade det varit ett problem, då hade givetvis varit befogat. Men om det är som det är nu, tja, då hade jag nog börjat undra.
    I rådande situation så tror jag itne han kan säga så mycket, för hans fritidsintresse tar väldigt, väldigt mycket tid och där vet jag, hade jag krävt att han slutade med det, då hade han stuckit.
    Jag tror inte det har så mycket med databeroende att göra, utan att hade jag eller sambon börjat styra upp livet för varandra, då hade nog både han och jag dragit öronen åt oss ordentligt.
  34. 17
    Tja, jag vet inte, hade det varit ett problem, då hade givetvis varit befogat. Men om det är som det är nu, tja, då hade jag nog börjat undra.
    I rådande situation så tror jag itne han kan säga så mycket, för hans fritidsintresse tar väldigt, väldigt mycket tid och där vet jag, hade jag krävt att han slutade med det, då hade han stuckit.
    Jag tror inte det har så mycket med databeroende att göra, utan att hade jag eller sambon börjat styra upp livet för varandra, då hade nog både han och jag dragit öronen åt oss ordentligt.
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18
    ja räkningar måste jag ta på datorn.. kan iof gå tillbanken men lite svårt nu när man jobbar... det var lika här...
  36. 18
    ja räkningar måste jag ta på datorn.. kan iof gå tillbanken men lite svårt nu när man jobbar... det var lika här...
  37. ÅJ67 m 3 kidz
    #19

    Datorn...

    skulle utan tvekan åka ut här. Jag kan faktiskt vara ifrån den ganska länge om jag är tvungen till det men det är inte så roligt.
  38. 19
    Datorn... skulle utan tvekan åka ut här. Jag kan faktiskt vara ifrån den ganska länge om jag är tvungen till det men det är inte så roligt.
  39. Medlem sedan
    Jul 2002
    #20
    Fast skulle du tänka likadant om det var alkohol han ber dig avstå ifrån? Beroende är jobbigt för alla närstående oavsett vad man är beroende av.
  40. 20
    Fast skulle du tänka likadant om det var alkohol han ber dig avstå ifrån? Beroende är jobbigt för alla närstående oavsett vad man är beroende av.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Databeroende....
    By oskarlisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 20:50
  2. Kontroll av databeroende?
    By villemoa in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 11:51
  3. Databeroende son...
    By CocoGbg in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 15:04
  4. Databeroende..
    By Norrlands-mamma in forum Autismspektrum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 11:51
  5. Många frågor, vill ha många svar!
    By lindalou13 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar