Simmar era 02 :or?
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Simmar era 02 :or?

    Min mellerste son (född o2) sade häromdagen att han verkligen måste lära sig simma. Jätte bra tyckte jag, han slutade simskolan efter en termin (för ett år sedan) då han tyckte det var tråkigt. Han är dock mkt vattenvan och badar en gång i veckan på badhus.
    Sedan kröp det fram att alla andra kunde simma och inte han (i klassen), så det var därför han promt ville lära sig _nu_, men kan verkligen alla 6 årigarn simma? Han går iof F-2, så det kan ju vara så att han sett de äldre barnen simma på gympan/fritids?

    /Pillan
  2. 1
    Simmar era 02 :or? Min mellerste son (född o2) sade häromdagen att han verkligen måste lära sig simma. Jätte bra tyckte jag, han slutade simskolan efter en termin (för ett år sedan) då han tyckte det var tråkigt. Han är dock mkt vattenvan och badar en gång i veckan på badhus.
    Sedan kröp det fram att alla andra kunde simma och inte han (i klassen), så det var därför han promt ville lära sig _nu_, men kan verkligen alla 6 årigarn simma? Han går iof F-2, så det kan ju vara så att han sett de äldre barnen simma på gympan/fritids?

    /Pillan
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Hyfsat

    Amanda kan simma "hyfsat", d v s hon simmar med arm och bentagen och håller sig flytande, men skulle behöva "öva på" att få upp rumpan och benen lite mer mot ytan, om du förstår vad jag menar. Hon har gått på simskola men gör inte det nu. Nu går lillsyrran som blir 5 år i dec på simskola.
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  4. 2
    Hyfsat Amanda kan simma "hyfsat", d v s hon simmar med arm och bentagen och håller sig flytande, men skulle behöva "öva på" att få upp rumpan och benen lite mer mot ytan, om du förstår vad jag menar. Hon har gått på simskola men gör inte det nu. Nu går lillsyrran som blir 5 år i dec på simskola.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    ja

    Isadora är duktig på att simma.
    Hon simmar kanske 50 meter bröstsim, tränar ryggsim och crawl.

    I hennes simgrupp är de tre 02or.
    Annars så är det kommunen som har simskola i vår stad och där får de inte börja förrän de börjat sexårs så de flesta lär sig inte förrän de går i sexårs om ens då. Simskola är nämligen gratis då de går i årskurs två så många föräldrar väntar tills dess... Konstigt då vi bor i en stad med mycket vatten överallt.
  6. 3
    ja Isadora är duktig på att simma.
    Hon simmar kanske 50 meter bröstsim, tränar ryggsim och crawl.

    I hennes simgrupp är de tre 02or.
    Annars så är det kommunen som har simskola i vår stad och där får de inte börja förrän de börjat sexårs så de flesta lär sig inte förrän de går i sexårs om ens då. Simskola är nämligen gratis då de går i årskurs två så många föräldrar väntar tills dess... Konstigt då vi bor i en stad med mycket vatten överallt.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4
    Mika lärde sig simma i kroatien i augusti, sen har hon inte haft möjlighet att prova eftersom hennes föräldrar är alldeles för upptagna/lata för att ta med henne på badhuset. Har ingen aning om när man brukar kunna.
    /Helena
  8. 4
    Mika lärde sig simma i kroatien i augusti, sen har hon inte haft möjlighet att prova eftersom hennes föräldrar är alldeles för upptagna/lata för att ta med henne på badhuset. Har ingen aning om när man brukar kunna.
    /Helena
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    Hej, Liah kan inte simma vill nog gärna men är för rädd så det hindrar henne. Men jag vet att dom har simmundervisning var 14:e dag på skolan, ska fråga fröken hur det går för henne kanske .
  10. 5
    Hej, Liah kan inte simma vill nog gärna men är för rädd så det hindrar henne. Men jag vet att dom har simmundervisning var 14:e dag på skolan, ska fråga fröken hur det går för henne kanske .
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    litegrann, Tilde

    går på simskola denna terminen, hon har gått en termin förut också. Här börjar de åka och simma med skolan i åK 2
  12. 6
    litegrann, Tilde går på simskola denna terminen, hon har gått en termin förut också. Här börjar de åka och simma med skolan i åK 2
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Tindra går i simskola nu

    Hon har precis börjat på simskola nu i höst. Nu har ju jag tränat med henne lite på egen hand så hon vet hur man gör men jag tycker att hon behöver lära sig "på riktigt" så nu går både hon och lillebrorsan i smama simskolegrupp =)
    <3 Mamma till världens 3 vackraste barn <3

    Läs om vårat liv på http://eliassonfamily.blogg.se
  14. 7
    Tindra går i simskola nu Hon har precis börjat på simskola nu i höst. Nu har ju jag tränat med henne lite på egen hand så hon vet hur man gör men jag tycker att hon behöver lära sig "på riktigt" så nu går både hon och lillebrorsan i smama simskolegrupp =)
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Nja, hon är väldigt vattenvan och tar sig fram utan hjälpmedel. Hon har gått på simskola och kan simtagen hjälpligt, men behöver träna mycket för att det ska fungera helt och hållet.
  16. 8
    Nja, hon är väldigt vattenvan och tar sig fram utan hjälpmedel. Hon har gått på simskola och kan simtagen hjälpligt, men behöver träna mycket för att det ska fungera helt och hållet.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Ja, Alexander lärde sig tidigt. Han har gått två år i simskola, men nu heter det teknikträning så dom lär sig dom olika simsätten och över på starter osv. Men är helt klart yngst. Tror inte alla kompisar kan simma men många kan nog simma något.
    /Ulle
  18. 9
    Ja, Alexander lärde sig tidigt. Han har gått två år i simskola, men nu heter det teknikträning så dom lär sig dom olika simsätten och över på starter osv. Men är helt klart yngst. Tror inte alla kompisar kan simma men många kan nog simma något.
    /Ulle
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Japp hon kan simma ganska bra. Alice har gått i simskola några terminer och dessutom älskar hon att bada. Vi vill dessutom att hon ska kunna simma eftersom vi har stuga vid vatten.
  20. 10
    Japp hon kan simma ganska bra. Alice har gått i simskola några terminer och dessutom älskar hon att bada. Vi vill dessutom att hon ska kunna simma eftersom vi har stuga vid vatten.
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11
    Hyfsat här också... Har gått två terminer på simskola. Är inne på tredje terminen.

    Lärde sig simma i vår pool i somras, där är hon liksom trygg. :-) Är väldigt osäker i djupa bassängen på badhuset... Förra term sjönk hon en gång (lärarna missade henne) och hon blev helt enlekt as-skraj då! Sa "mamma jag trodde jag skulle dö", och grät och grät... Snacka om dödsångest för en liten femåring... :-( Sen fick vi starta om från ruta ett igen kan jag säga. Så man kan säga att hon bara gått en termin egentligen, och är inne på sin andra. ;-)
  22. 11
    Hyfsat här också... Har gått två terminer på simskola. Är inne på tredje terminen.

    Lärde sig simma i vår pool i somras, där är hon liksom trygg. :-) Är väldigt osäker i djupa bassängen på badhuset... Förra term sjönk hon en gång (lärarna missade henne) och hon blev helt enlekt as-skraj då! Sa "mamma jag trodde jag skulle dö", och grät och grät... Snacka om dödsångest för en liten femåring... :-( Sen fick vi starta om från ruta ett igen kan jag säga. Så man kan säga att hon bara gått en termin egentligen, och är inne på sin andra. ;-)
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Nix, trots snart 4 terminer i simskola, så är det enda som simmar iväg mina pengar
    Dom leker gärna i vattnet och försöker men det går bara inte. Jag måste ta mig tid att gå dit med dom själva och träna
  24. 12
    Nix, trots snart 4 terminer i simskola, så är det enda som simmar iväg mina pengar
    Dom leker gärna i vattnet och försöker men det går bara inte. Jag måste ta mig tid att gå dit med dom själva och träna
  25. Medlem sedan
    Nov 2007
    #13
    Hon kan ta några simtag. Har gått i simskola 3 terminer och tagit baddarmärkerna.
  26. 13
    Hon kan ta några simtag. Har gått i simskola 3 terminer och tagit baddarmärkerna.
  27. Medlem sedan
    Mar 2010
    #14
    Simon simmar finfint,det går sådär för Sebastian,han är lite räddare.Hoppas det går över!
  28. 14
    Simon simmar finfint,det går sådär för Sebastian,han är lite räddare.Hoppas det går över!
  29. Medlem sedan
    Oct 2009
    #15
    Helt olika när barn lär sig simma, även om dom gått på babysim och simskola. Har 5 barn och dom lärde sig simma mellan 5-8 år, fastän dom har fått samma förutsättningar. Samma sak med att cykla utan stödhjul, mellan 3-8 år, eller läsa 4-7 år. barnets personlighet avgör. man kan inte jämföra barn, inte ens syskon. Var och en lär sig i sin egen takt.
  30. 15
    Helt olika när barn lär sig simma, även om dom gått på babysim och simskola. Har 5 barn och dom lärde sig simma mellan 5-8 år, fastän dom har fått samma förutsättningar. Samma sak med att cykla utan stödhjul, mellan 3-8 år, eller läsa 4-7 år. barnets personlighet avgör. man kan inte jämföra barn, inte ens syskon. Var och en lär sig i sin egen takt.

Liknande trådar

  1. Juni simmar!
    By Sanna med tjejerna in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 19:24
  2. Han simmar!!!
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 06:39
  3. han simmar!
    By -jenna- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 21:48
  4. Ni som simmar
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 11:06
  5. Ni som simmar
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar