Lugnare bebis pga trångboddhet?
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Lugnare bebis pga trångboddhet?

    Hej på er!
    Hur är det med rörelsemönstret hos era bebisar? Min lillkille har varit en riktig vilde, i princip dygnet runt sen jag började känna sparkar. Den senaste veckan har det dock varit väldigt lugnt på den fronten. Jag känner ju honom då och då, men det är ju inte "hela havet stormar" längre och det är betydligt mer sällan än tidigare. Min teori är att han börjar bli lite trångbodd därinne. Han har legat konstant med huvudet neråt de sista fyra veckorna och mitt sf-mått ligger för ovanlighetens skull på normalkurvan. (Brukar ligga över översta kurvan annars)

    Ha det gott med magarna!!
  2. 1
    Lugnare bebis pga trångboddhet? Hej på er!
    Hur är det med rörelsemönstret hos era bebisar? Min lillkille har varit en riktig vilde, i princip dygnet runt sen jag började känna sparkar. Den senaste veckan har det dock varit väldigt lugnt på den fronten. Jag känner ju honom då och då, men det är ju inte "hela havet stormar" längre och det är betydligt mer sällan än tidigare. Min teori är att han börjar bli lite trångbodd därinne. Han har legat konstant med huvudet neråt de sista fyra veckorna och mitt sf-mått ligger för ovanlighetens skull på normalkurvan. (Brukar ligga över översta kurvan annars)

    Ha det gott med magarna!!
  3. Medlem sedan
    Jun 2006
    #2
    Precis samma här-denna fråga var uppe i ett annat forum jag oxå hänger i och de som ligger mellan v.31-32 har känt av samma fenomen-lite mer som bök och stök än regelrätta sparkar..min bebis ligger oxå med huvudet ner och jag har moderkaka i framvägg så detta är min stillsammaste bebis:-)
    Nog börjar de fylla ut sin etta:-)
  4. 2
    Precis samma här-denna fråga var uppe i ett annat forum jag oxå hänger i och de som ligger mellan v.31-32 har känt av samma fenomen-lite mer som bök och stök än regelrätta sparkar..min bebis ligger oxå med huvudet ner och jag har moderkaka i framvägg så detta är min stillsammaste bebis:-)
    Nog börjar de fylla ut sin etta:-)
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3

    Plask bucklar runt...

    ...mer än gör kullerbyttor, ja, även om det fortfarande förekommer någon enstaka volt.
    Hon ligger mestadels med huvudet neråt, men det kan ske bara beror på tyngdlagen? Hon har gott om plats i alla fall!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  6. 3
    Plask bucklar runt... ...mer än gör kullerbyttor, ja, även om det fortfarande förekommer någon enstaka volt.
    Hon ligger mestadels med huvudet neråt, men det kan ske bara beror på tyngdlagen? Hon har gott om plats i alla fall!
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Mm mina två e också lugnare.. Eller ivarjefall typ varannan dags lugn.. igår va en jobbig dag.. Massor av sammandragningar och ens tenhård mage som man knappt kunde ligga med.. Sedan var det vilda bebbarnas tur att stöka runt.. Idag har det varit ganska lugnt.. Mina hade på UL för två veckor sedan inte vänt sig utan låg fortfarande på tvären och det tror jag fortfarande dom gör.. Det spänner och drar nåt enormt..
    jaja huvvesaken dom stannar ett par veckor till...*s*
  8. 4
    Mm mina två e också lugnare.. Eller ivarjefall typ varannan dags lugn.. igår va en jobbig dag.. Massor av sammandragningar och ens tenhård mage som man knappt kunde ligga med.. Sedan var det vilda bebbarnas tur att stöka runt.. Idag har det varit ganska lugnt.. Mina hade på UL för två veckor sedan inte vänt sig utan låg fortfarande på tvären och det tror jag fortfarande dom gör.. Det spänner och drar nåt enormt..
    jaja huvvesaken dom stannar ett par veckor till...*s*
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Här skiljer det oxå mycket för varje dag...
    Lungt idag, kanske beror på vattengympan.
    Men det känns o spänner att hon har vuxit mycket sista veckorna.
    Tror som tur är att kullerbyttornas tid är över nu...
  10. 5
    Här skiljer det oxå mycket för varje dag...
    Lungt idag, kanske beror på vattengympan.
    Men det känns o spänner att hon har vuxit mycket sista veckorna.
    Tror som tur är att kullerbyttornas tid är över nu...
  11. Medlem sedan
    Jun 2008
    #6
    Jag kan för mitt liv inte avgöra hur bebisen ligger, hur vet ni det? Erfarenhet? Sparkarna ger i alla fall ingen ledtråd, de är än här en där. Tror bebisen "promenerar" en del längs lvmoderväggen. Eller studsar snarare. Får se om det lugnar sig under veckan då när det närmar sig v 31.
  12. 6
    Jag kan för mitt liv inte avgöra hur bebisen ligger, hur vet ni det? Erfarenhet? Sparkarna ger i alla fall ingen ledtråd, de är än här en där. Tror bebisen "promenerar" en del längs lvmoderväggen. Eller studsar snarare. Får se om det lugnar sig under veckan då när det närmar sig v 31.
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Två på tvären låter verkligen inte bekvämt.... Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas. Tycker det känns lite småjobbigt med min EN som lägger sig lite åt sidan ibland och trycker upp rumpan... Stackars dig!!!
  14. 7
    Två på tvären låter verkligen inte bekvämt.... Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas. Tycker det känns lite småjobbigt med min EN som lägger sig lite åt sidan ibland och trycker upp rumpan... Stackars dig!!!
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8
    Jag är ju bara i v 28 än.. så här levs det rövare.. Tror ungen försöker sparka sig ut genom magen..... Kan tom känna lilla fossingen med handen ibland... Men det gillar h*n inte då drar h*n snabbt tillbaka foten...

    Men det kommer jag ihåg sen tidigare och även har jag hört andra.. senare i graviditen så blir det trångt och då är det lite lugnare i magen..(men de sparkar som kommer kan bli regäla... Hade en blå fot på magen när jag väntade Pamela....)
  16. 8
    Jag är ju bara i v 28 än.. så här levs det rövare.. Tror ungen försöker sparka sig ut genom magen..... Kan tom känna lilla fossingen med handen ibland... Men det gillar h*n inte då drar h*n snabbt tillbaka foten...

    Men det kommer jag ihåg sen tidigare och även har jag hört andra.. senare i graviditen så blir det trångt och då är det lite lugnare i magen..(men de sparkar som kommer kan bli regäla... Hade en blå fot på magen när jag väntade Pamela....)
  17. Medlem sedan
    Nov 2000
    #9

    Nähe?

    Vad läbbigt!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  18. 9
    Nähe? Vad läbbigt!
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10

    Nej, jag är också dålig på det

    Mina kluckar runt i ganska mycket vatten, så de glider undan ganska bra när man försöker känna på dem.
    Men NÄR de ligger och spjärnar, så brukar ju huvudet var det största runda du känner - de har ganska taniga stjärtar än så länge - och fötterna är ju starkare än händerna, som mest bara krafsar lite.
    Tror det dessutom är lättare att känna om man är smalare än jag, eftersom magens utsida inte har någon vaddering då...
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  20. 10
    Nej, jag är också dålig på det Mina kluckar runt i ganska mycket vatten, så de glider undan ganska bra när man försöker känna på dem.
    Men NÄR de ligger och spjärnar, så brukar ju huvudet var det största runda du känner - de har ganska taniga stjärtar än så länge - och fötterna är ju starkare än händerna, som mest bara krafsar lite.
    Tror det dessutom är lättare att känna om man är smalare än jag, eftersom magens utsida inte har någon vaddering då...
  21. Medlem sedan
    Sep 2008
    #11
    Noah är inte det minsta lugn.
    Är i v 30+1 och han rör sig konstant.
    Han ligger lite på tvären med huvudet vid vä ljumske vilket resulterar i en massa bök och stök mot hö ljumske och hö revben när han knölar med rumpan.
    Inta skönt.

    Kram!
  22. 11
    Noah är inte det minsta lugn.
    Är i v 30+1 och han rör sig konstant.
    Han ligger lite på tvären med huvudet vid vä ljumske vilket resulterar i en massa bök och stök mot hö ljumske och hö revben när han knölar med rumpan.
    Inta skönt.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Lugnare bebis.
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 16:04
  2. Lugnare bebis..
    By Hanniiisen in forum _0805 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 14:47
  3. Lugnare bebis
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 15:02
  4. Lugnare bebis nu??
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 13:15
  5. Lugnare bebis?
    By kathie in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 23:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar