Peter
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Peter

    Vad tråkigt att höra om ditt jobb!
    Hoppas du orkar kämpa och hitta ett nytt jobb eller kanske rent av starta eget? Med risk för att låta som en överhurtig arbetsförmedlare: kanske är det en början på nåt nytt?
  2. 1
    Peter Vad tråkigt att höra om ditt jobb!
    Hoppas du orkar kämpa och hitta ett nytt jobb eller kanske rent av starta eget? Med risk för att låta som en överhurtig arbetsförmedlare: kanske är det en början på nåt nytt?
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Uppsagd

    Igår blev jag formellt uppsagd och har p.g.a min långa anställningstid sex månaders uppsägningstid och vad jag ska göra efter denna tid vet jag just nu inte. Jag var på en intervju häromdagen men om detta leder till något nytt jobb är osäkert just nu. Mötet slutade med ett "vi håller kontakten" men inga löften om framtiden.

    Starta eget är nog inget för mig och jag vet i så fall inte i vilken bransch det skulle vara.
  4. 2
    Uppsagd Igår blev jag formellt uppsagd och har p.g.a min långa anställningstid sex månaders uppsägningstid och vad jag ska göra efter denna tid vet jag just nu inte. Jag var på en intervju häromdagen men om detta leder till något nytt jobb är osäkert just nu. Mötet slutade med ett "vi håller kontakten" men inga löften om framtiden.

    Starta eget är nog inget för mig och jag vet i så fall inte i vilken bransch det skulle vara.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Vad tråkigt

    Har inte varit här så mycket,visste inte.Med alla yuppisarna i USA och bankkriser så får fotfolket ta smällen
    Förstår din oro för framtiden.Bra att du har så pass lång uppsägningstid i alla fall.Men systemet är helt jävla (ursäkta) fel.
    Vad finns det för hjälp att få nu då?Eller måste du söka jobb på samma sätt som oss andra?
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  6. 3
    Vad tråkigt Har inte varit här så mycket,visste inte.Med alla yuppisarna i USA och bankkriser så får fotfolket ta smällen
    Förstår din oro för framtiden.Bra att du har så pass lång uppsägningstid i alla fall.Men systemet är helt jävla (ursäkta) fel.
    Vad finns det för hjälp att få nu då?Eller måste du söka jobb på samma sätt som oss andra?
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Vet inte

    Jag vet ännu inte om det finns någon hjälp för mig att få eller om jag måste söka jobb på samma sätt som alla andra. Jag har i alla fall börjat så smått att se mig om efter ett nytt arbete men vet inte vad jag ska syssla med i framtiden. Jag har verkligen älskat jobbet som bilsäljare men det blir nog svårt att hitta ett nytt sånt arbete med tanke på att vi förmodligen står inför en begynnande lågkonjunkur. Och när det är dåliga tider är bilköp en av de första sakerna som folk drar in på. Och då blir det ju heller inga jobb i branschen.
  8. 4
    Vet inte Jag vet ännu inte om det finns någon hjälp för mig att få eller om jag måste söka jobb på samma sätt som alla andra. Jag har i alla fall börjat så smått att se mig om efter ett nytt arbete men vet inte vad jag ska syssla med i framtiden. Jag har verkligen älskat jobbet som bilsäljare men det blir nog svårt att hitta ett nytt sånt arbete med tanke på att vi förmodligen står inför en begynnande lågkonjunkur. Och när det är dåliga tider är bilköp en av de första sakerna som folk drar in på. Och då blir det ju heller inga jobb i branschen.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    jag vet hur svårt det är att få ett arbete speciellt om man har en funktionsnedsättning, hoppas du får stöd av en bra handläggare och jag tror också man måste hitta något att göra under tiden, så man inte bara sitter hemma, min son har inte heller något arbete, men engerar sig mycket i handikapprörelsen och lär mycket där och gör roliga och intressanta saker, så visst har han arbete och ett roligt sådant det enda felet och det är ju väsentligt är att han inte får någon lön fär det, ideeelt arbete blir man inte fet av. Lycka till och ge inte upp.
  10. 5
    jag vet hur svårt det är att få ett arbete speciellt om man har en funktionsnedsättning, hoppas du får stöd av en bra handläggare och jag tror också man måste hitta något att göra under tiden, så man inte bara sitter hemma, min son har inte heller något arbete, men engerar sig mycket i handikapprörelsen och lär mycket där och gör roliga och intressanta saker, så visst har han arbete och ett roligt sådant det enda felet och det är ju väsentligt är att han inte får någon lön fär det, ideeelt arbete blir man inte fet av. Lycka till och ge inte upp.

Liknande trådar

  1. Peter Pan
    By Fantatroll in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 17:44
  2. Peter hur är det med dig?
    By Ingela70 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 19:47
  3. Peter!! Är du här?
    By Zoégas in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 21:01
  4. Peter?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 19:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar