då jag slappnar av tex då jag ska sova eller vila så får jag ryckningar i främst högersidan är armar och ben som rycker lite men ibland vid höften ibland vid knät men de börjar alltid vid en led och jag vet liksom precis innan de händer att nu rycker jag och det är både en skönkänsla och sedan en stickande smärta men allt är borta på en hundradels secund men lite otäckt är det efteråt då det liksom kryper under skinnet.

de som är läskigt är att höger ju är min "bra" sida samtidigt så har jag ju fler bortdomnade ställen på vänster så jag vet att de få gånger jag rycker på vänster känner jag de inte alls på samma sätt utan då ser jag att jag rycker eller känner bara lite.

nån som hänger med på vad jag menar de rycker aldrig i vardagen utan bara vid avslappning så ibland trr ajg att det liksom är hur ska jag säga, överslag i systemet som måste ut liksom små strömpulser som inte hittat rätt under dagen utan måste tömmas nu. ibland rycker jag flera gånger inom en halvtimme ibland bara en ibland kan jag smårycka hela natten. har haft ryckningar förr men iten så ofta som senaste året

bäver att gå till doktorn med detta är ju inget som förvärrar mitt mående eller så plus att jag ju numera måste gå till en engelsktalande läkare och försök förklara detta på engelska, nä jag bävar räcker med att försöka dra hela sjukdomshistorian på engelska, tur värmen här i frankrike får mig att må lite bättre i alla fall.
undra om jag ska sätta mig och skriva ned min sjukdomshistoria och låta någon översätta så har man de på papper den dagen man måste söka läkare lättare de än att förklara om man har ont eller är stressan