bok
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    bok

    har en vuxen son med RMB (28) och han har skrivit en bok som både handlar om egna erfarenheter av funktionsnedsättning men också som inte endast är fokuserat på detta utan också kopplat till annat och där han också ger sin syn på varför det kan bli som det blir, och vilka strategier han har och har haft för att tackla olika händelser och förhållanden i livet, mycket bra och lite annorlunda skriven än annat man läser om funktionshinder. berör både barndom, ungdoms och vuxenlivet. Han har skickat den till några förlag men det är svårt att som okänd författare få gehör. Någon har svarat att de inte ger ut fler böcker just nu inom det området eller att ämnet inte ges ut på det förlaget några har han inte fått svar från än. Finns det det någon som har några tips eller kontakter att förmedla. Man kan ju själv bekosta och ge ut en bok till inte alltför hög kostnad men sen är det ju det här med någon som korrekturläser som är dyrt och det är ju svårt att göra själv, man blir ju hemmablind.
  2. 1
    bok har en vuxen son med RMB (28) och han har skrivit en bok som både handlar om egna erfarenheter av funktionsnedsättning men också som inte endast är fokuserat på detta utan också kopplat till annat och där han också ger sin syn på varför det kan bli som det blir, och vilka strategier han har och har haft för att tackla olika händelser och förhållanden i livet, mycket bra och lite annorlunda skriven än annat man läser om funktionshinder. berör både barndom, ungdoms och vuxenlivet. Han har skickat den till några förlag men det är svårt att som okänd författare få gehör. Någon har svarat att de inte ger ut fler böcker just nu inom det området eller att ämnet inte ges ut på det förlaget några har han inte fått svar från än. Finns det det någon som har några tips eller kontakter att förmedla. Man kan ju själv bekosta och ge ut en bok till inte alltför hög kostnad men sen är det ju det här med någon som korrekturläser som är dyrt och det är ju svårt att göra själv, man blir ju hemmablind.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Söka fondpengar?

    För att få den korrläst?Fast det är väl ett projekt i sig?Har aldrig provat fast jag tänkt och påbörjat sökandet av fonder.
    Vad kostar det att få en bok korrläst?Blir intresserad av boken
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  4. 2
    Söka fondpengar? För att få den korrläst?Fast det är väl ett projekt i sig?Har aldrig provat fast jag tänkt och påbörjat sökandet av fonder.
    Vad kostar det att få en bok korrläst?Blir intresserad av boken
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    tack för ditt svar, har ingen aning om vad det kostar men ska man ge ut boken och själv stå för kostnaden är det nog inte att tänka på, får kanske ta hjälp av flera olika personer som man känner men det gäller ju att folk har tid, kanske någon pensionär som har tid är bra på svenska och tycker om att läsa? Att ge ut 100 ex kostar slog jag på nätet 13200 och säljs alla går det jämt ut ingen vinst alltså men om det blir över måste man själv köpa in dessa. Dock 100 ex är ju inte så mycket om man gör reklam hos vänner och bekanta och kanske en lokal bokhandlare, så vi fär se. Fonder finns det ju men det blir allt svårare att få medel härifrån och det tar tid.
  6. 3
    tack för ditt svar, har ingen aning om vad det kostar men ska man ge ut boken och själv stå för kostnaden är det nog inte att tänka på, får kanske ta hjälp av flera olika personer som man känner men det gäller ju att folk har tid, kanske någon pensionär som har tid är bra på svenska och tycker om att läsa? Att ge ut 100 ex kostar slog jag på nätet 13200 och säljs alla går det jämt ut ingen vinst alltså men om det blir över måste man själv köpa in dessa. Dock 100 ex är ju inte så mycket om man gör reklam hos vänner och bekanta och kanske en lokal bokhandlare, så vi fär se. Fonder finns det ju men det blir allt svårare att få medel härifrån och det tar tid.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    och kanske finns det någon här som är hyfsad (tror inte man behöver vara proffs) på svenska och har tid och tycker det är roligt att läsa, ju fler som läser desto mer hittar man ju.
  8. 4
    och kanske finns det någon här som är hyfsad (tror inte man behöver vara proffs) på svenska och har tid och tycker det är roligt att läsa, ju fler som läser desto mer hittar man ju.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Hej, jag tycker detta låter jätteintressant. Försöker ändå läsa allt jag kommer över om rmb. Jag anser mig också vara lite av en språkpolis och har pluggat 40 poäng språk, så jag skulle åtminstone kunna vara en av flera (?) korrläsare om ni vill. Det är väl ingen tegelstensroman, hoppas jag?

    Har ett tips om förlag också, ifall ni inte redan kontaktat dem - www. gothiaforlag.se. De ger ut mycket böcker om funktionshinder mm.
  10. 5
    Hej, jag tycker detta låter jätteintressant. Försöker ändå läsa allt jag kommer över om rmb. Jag anser mig också vara lite av en språkpolis och har pluggat 40 poäng språk, så jag skulle åtminstone kunna vara en av flera (?) korrläsare om ni vill. Det är väl ingen tegelstensroman, hoppas jag?

    Har ett tips om förlag också, ifall ni inte redan kontaktat dem - www. gothiaforlag.se. De ger ut mycket böcker om funktionshinder mm.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    O ja det villl vi gärna, vi ska läsa genom manuset en sista gång först och som sagt tanken är inte att det ska vara ett stort jobb för den som läser utan bara att läsa igenom och under tiden se vad som verkar fel. Jag tror det är en ganska intressant läsning (men jag är ju partisk förstås) Antalet sidor A4 är 118 med bilder och vissa sidor med inte så mycket text.
  12. 6
    O ja det villl vi gärna, vi ska läsa genom manuset en sista gång först och som sagt tanken är inte att det ska vara ett stort jobb för den som läser utan bara att läsa igenom och under tiden se vad som verkar fel. Jag tror det är en ganska intressant läsning (men jag är ju partisk förstås) Antalet sidor A4 är 118 med bilder och vissa sidor med inte så mycket text.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Vad kul. Jag skickar dig ett mess till din sida med kontaktuppgifter.
    Och visst ja, skrev ju fel. 4 år språk hade jag visst pluggat, inte 40 poäng Jaja, matte har aldrig varit min starka sida...
  14. 7
    Vad kul. Jag skickar dig ett mess till din sida med kontaktuppgifter.
    Och visst ja, skrev ju fel. 4 år språk hade jag visst pluggat, inte 40 poäng Jaja, matte har aldrig varit min starka sida...
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8

    Spännande

    Hej
    Vad intressant det ska bli att läsa den. Jag har bara hittat böcker skrivna av föräldrar . Min vänina gav ut sina böcker diktsamlingar genom Atremi förlag. Jag har adress och meiladress. Hon sa att priset var okej för henne. Hon har inte mycket pengar
    Var en vän, för vänskap kommer alltid tillbaka.
  16. 8
    Spännande Hej
    Vad intressant det ska bli att läsa den. Jag har bara hittat böcker skrivna av föräldrar . Min vänina gav ut sina böcker diktsamlingar genom Atremi förlag. Jag har adress och meiladress. Hon sa att priset var okej för henne. Hon har inte mycket pengar
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    Tack för ditt svar och jag ska kolla upp förlaget, se om de har en hemsida, hittar jag ingen tar jag gärna emot adress och mailadress. det är nog som du säger att det inte finns så mycket skrivet av de som har egna erfarenheter utam oftast andra som skriver om dem, några stycken finns det dock. Jag ska hålla er informerade om vad som händer med boken.
  18. 9
    Tack för ditt svar och jag ska kolla upp förlaget, se om de har en hemsida, hittar jag ingen tar jag gärna emot adress och mailadress. det är nog som du säger att det inte finns så mycket skrivet av de som har egna erfarenheter utam oftast andra som skriver om dem, några stycken finns det dock. Jag ska hålla er informerade om vad som händer med boken.
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Har hittat förlaget så vi ska maila eller ringa dem och förhöra oss lite. Tack för tipset
  20. 10
    Har hittat förlaget så vi ska maila eller ringa dem och förhöra oss lite. Tack för tipset
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar