Klimakteriet vid 38??
Kropp & hälsa
  1. Klimakteriehäxa?
    #1

    Klimakteriet vid 38??

    Var hos läkaren för div symptom, och då trodde hon att jag kunde vara i pre-menopaus, dvs förklimakteriet redan... Det är ärftligt och min mamma drabbades vid 40.

    För ca 2 år sedan gick jag upp kraftigt och hastigt i vikt, och jag svettas på nätterna. Jag vill också gärna ha ytterdörren öppen när jag har gjort mig i ordning på morgnarna, annars rinner sminket bort...

    Jag ska ta ut Levonovan i veckan (den har suttit i 5 år) och därefter ska jag vara "naturell" ett tag innan jag kontaktar gyn för provtagning av östrogenhalter.

    Hur kul känns det här på en skala? Nån mer i min sits? Och vilket p-medel ska jag använda, jag menar även om jag är i förklimakteriet så lär jag ju inte vara helt infertil än. Vill inte ha nåt hormonellt.
  2. 1
    Klimakteriet vid 38?? Var hos läkaren för div symptom, och då trodde hon att jag kunde vara i pre-menopaus, dvs förklimakteriet redan... Det är ärftligt och min mamma drabbades vid 40.

    För ca 2 år sedan gick jag upp kraftigt och hastigt i vikt, och jag svettas på nätterna. Jag vill också gärna ha ytterdörren öppen när jag har gjort mig i ordning på morgnarna, annars rinner sminket bort...

    Jag ska ta ut Levonovan i veckan (den har suttit i 5 år) och därefter ska jag vara "naturell" ett tag innan jag kontaktar gyn för provtagning av östrogenhalter.

    Hur kul känns det här på en skala? Nån mer i min sits? Och vilket p-medel ska jag använda, jag menar även om jag är i förklimakteriet så lär jag ju inte vara helt infertil än. Vill inte ha nåt hormonellt.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Är i samma ålder

    som du (snart i allafall) men har inte dina symtom. Än.

    Varför inte prova kopparspiral? Den har ju inga hormoner, och spiral har du ju redan testat.

    Livet är här och nu, en kort och liten tid
    Kärleken finns i en evighet, minst
    Tiden är kort men lång är kärleken
    ______________________________ _____________
    "...if you don't know everything,
    you must go on with what you do know..."

    "Dovie'andi se tovya sagain"

  4. 2
    Är i samma ålder som du (snart i allafall) men har inte dina symtom. Än.

    Varför inte prova kopparspiral? Den har ju inga hormoner, och spiral har du ju redan testat.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Kopparspiral är väl utmärkt om du inte vill ha några hormoner. Jag har också varit en vända i det där förstadiet, det går liksom upp och ner... Just nu är jag "som vanligt" men rätt vad det är är det 2½ v sen förra mens och sen kan det vara 6 v en annan gång. Irriterande...
  6. 3
    Kopparspiral är väl utmärkt om du inte vill ha några hormoner. Jag har också varit en vända i det där förstadiet, det går liksom upp och ner... Just nu är jag "som vanligt" men rätt vad det är är det 2½ v sen förra mens och sen kan det vara 6 v en annan gång. Irriterande...

Liknande trådar

  1. Klimakteriet
    By 49 år in forum Mammasnack
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2023-07-24, 08:59
  2. Klimakteriet?
    By Liselotte66 in forum Medelålders 45+
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2022-05-22, 07:12
  3. Klimakteriet
    By anonymt namn in forum Medelålders 45+
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2022-05-22, 07:10
  4. Klimakteriet.
    By Daga in forum Medelålders 45+
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 18:23
  5. Klimakteriet
    By Susanne in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 07:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar