Björn - är inte det ganska gulligt?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Björn - är inte det ganska gulligt?

    Jag gillar verkligen namnet Björn. Hade jag inte haft en svåger som hetat så hade det nog varit på tapeten här. Gillar även Leo, som ju också är ett djurnamn :-)

    Vad gillar ni Björn?

    Vet ni andra djurnamn?
  2. 1
    Björn - är inte det ganska gulligt? Jag gillar verkligen namnet Björn. Hade jag inte haft en svåger som hetat så hade det nog varit på tapeten här. Gillar även Leo, som ju också är ett djurnamn :-)

    Vad gillar ni Björn?

    Vet ni andra djurnamn?
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Jo, det är rätt gulligt. Mitt bästa djurnamn är dock Lo, jättevackert. Annars finns ju Tiger, Myra, Fox, Lion, Svala, Humla, Varg, Dino...
  4. 2
    Jo, det är rätt gulligt. Mitt bästa djurnamn är dock Lo, jättevackert. Annars finns ju Tiger, Myra, Fox, Lion, Svala, Humla, Varg, Dino...
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Jo det tycker jag med! Lägger till ytterligare djurnamn: Ylva och Ulf (eller Ulv).
  6. 3
    Jo det tycker jag med! Lägger till ytterligare djurnamn: Ylva och Ulf (eller Ulv).
  7. S-mamman
    #4
    Jag är väldigt förtjust i Björn, tycker det är både fint och coolt.

    Lo är ändå min absoluta favorit bland djurnamnen.
  8. 4
    Jag är väldigt förtjust i Björn, tycker det är både fint och coolt.

    Lo är ändå min absoluta favorit bland djurnamnen.
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    Björn är toppbra namn. Känns stabilt och mjukstarkt
    Leo är helt klart fint, men inte alls samma stil som Björn. I Björn finns ju också -örn och det blir så pampigt.
    Andra djurnamn...hmmm...inte lätt. Inte lika givna som Leo och Björn iallafall.
    Tigra, men det känns lite nypåfunnet
    Lo
    Myra
    Kaja
    Pippi
    Ulv
    Ja, sedan finns det namn som betyder nåt djur...
    typ som Jonah / duva Ari /Lejon
  10. 5
    Björn är toppbra namn. Känns stabilt och mjukstarkt
    Leo är helt klart fint, men inte alls samma stil som Björn. I Björn finns ju också -örn och det blir så pampigt.
    Andra djurnamn...hmmm...inte lätt. Inte lika givna som Leo och Björn iallafall.
    Tigra, men det känns lite nypåfunnet
    Lo
    Myra
    Kaja
    Pippi
    Ulv
    Ja, sedan finns det namn som betyder nåt djur...
    typ som Jonah / duva Ari /Lejon
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Björn är jättefint. Ett klassiskt namn. Jag har även träffat på en kille som heter Örn. Det är lite läckert tycker jag.
  12. 6
    Björn är jättefint. Ett klassiskt namn. Jag har även träffat på en kille som heter Örn. Det är lite läckert tycker jag.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Hej. Jag la in hela min lista på djurnamn till dig i ett eget inlägg. Läs och inspireras/avskräcks
  14. 7
    Hej. Jag la in hela min lista på djurnamn till dig i ett eget inlägg. Läs och inspireras/avskräcks
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8
    Både pappa och svärfar heter Ulf. Tycker det är ett manligt och trevligt namn och smeknamnet Uffe är så coolt!
  16. 8
    Både pappa och svärfar heter Ulf. Tycker det är ett manligt och trevligt namn och smeknamnet Uffe är så coolt!
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Jag gillar Björn! Det är ett sådant där hemtrevligt namn som alltid funkar. Gillar också varianter på Björn; Torbjörn, Esbjörn, Ambjörn. En ovanligare form har jag stött på i jobbet: Reibjörn. Riktigt snyggt! Styrbjörn har jag litet svårare för, däremot.
  18. 9
    Jag gillar Björn! Det är ett sådant där hemtrevligt namn som alltid funkar. Gillar också varianter på Björn; Torbjörn, Esbjörn, Ambjörn. En ovanligare form har jag stött på i jobbet: Reibjörn. Riktigt snyggt! Styrbjörn har jag litet svårare för, däremot.
  19. Medlem sedan
    Dec 2004
    #10
    Vad många fina djurnamn. Tack för all respons :-)
  20. 10
    Vad många fina djurnamn. Tack för all respons :-)
  21. Medlem sedan
    Jul 2012
    #11
    Mitt namn är en ovanlig kombination av stig och björne. Men jag heter Björne ett derivat av Björne i efternamn. Skrev lite om namnens ursprung.

    http://stigbjorne.nu/2012/07/02/stig...-svenska-namn/

    Källa: svenskanamn.alltforforaldrar.s e
  22. 11
    Mitt namn är en ovanlig kombination av stig och björne. Men jag heter Björne ett derivat av Björne i efternamn. Skrev lite om namnens ursprung.

    http://stigbjorne.nu/2012/07/02/stig...-svenska-namn/

    Källa: svenskanamn.alltforforaldrar.s e

Liknande trådar

  1. Inte kul kanske, men ack så gulligt
    By Misell in forum Ur barnamun
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 13:09
  2. är det inte lite gulligt så
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 12:36
  3. Pojknamn. inte för gulligt?
    By nif_e_soj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 13:27
  4. eivor?är inte det gulligt?
    By kattis,moa o gustav in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 21:37
  5. Detta är ganska gulligt :)
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 09:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar