vad önskar/drömmer ni om?
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    vad önskar/drömmer ni om?

    När man har gjort hela kitet med barn och hem kan det ju finnas utrymme för andra önskemål och drömmar. Vad tycker ni är riktigt kul, vad vill ni göra med tiden som faktiskt finns där?
    livet är för kort för att slösas bort!
  2. 1
    vad önskar/drömmer ni om? När man har gjort hela kitet med barn och hem kan det ju finnas utrymme för andra önskemål och drömmar. Vad tycker ni är riktigt kul, vad vill ni göra med tiden som faktiskt finns där?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Vi har skaffat husbil Jag älskar att se mig om och det behöver inte vara några längre resor - vi kallar det hembygdskunskap då vi tittar ut något inom en radie av 10 mil, hittar en sjö eller liknande där vi kan stå över natten. Vi åker i sakta mak och tar alla konstiga vägar vi kan hitta.
  4. 2
    Vi har skaffat husbil Jag älskar att se mig om och det behöver inte vara några längre resor - vi kallar det hembygdskunskap då vi tittar ut något inom en radie av 10 mil, hittar en sjö eller liknande där vi kan stå över natten. Vi åker i sakta mak och tar alla konstiga vägar vi kan hitta.
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3
    Jag vill spela i ett rockband. Gärna som spelar Deep Purple / Whitesnake - covers.
  6. 3
    Jag vill spela i ett rockband. Gärna som spelar Deep Purple / Whitesnake - covers.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Jag skulle vilja flytta. Jag gillar inte den här byn. Jag vill flytta närmare sommarhuset så vi kan nyttja det bättre, i dagsläget har vi över 50 mil. DET drömmer jag om.
  8. 4
    Jag skulle vilja flytta. Jag gillar inte den här byn. Jag vill flytta närmare sommarhuset så vi kan nyttja det bättre, i dagsläget har vi över 50 mil. DET drömmer jag om.
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Det skulle jag också vilja men mannen vill inte. Han tycker att det är för dyrt, = vi kan inte resa till exotiska ställen då. Han gillar långväga resor (ok, jag också) men husbil vore kanon! Vi spelar ju golf, och det är toppen att parkera husbilar på golfbaneparkeringar, kan jag tipsa om. Rent, tryggt, nära till service och restaurang utan att behöva genomlida campingar..
  10. 5
    Det skulle jag också vilja men mannen vill inte. Han tycker att det är för dyrt, = vi kan inte resa till exotiska ställen då. Han gillar långväga resor (ok, jag också) men husbil vore kanon! Vi spelar ju golf, och det är toppen att parkera husbilar på golfbaneparkeringar, kan jag tipsa om. Rent, tryggt, nära till service och restaurang utan att behöva genomlida campingar..
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    vad stoppar dig nu?
  12. 6
    vad stoppar dig nu?
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    ok, är det möjligt?
  14. 7
    ok, är det möjligt?
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Ja. Fast inte än. Lillhönan (17)måste gå ut skolan först. Inom två år.
  16. 8
    Ja. Fast inte än. Lillhönan (17)måste gå ut skolan först. Inom två år.
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    Det går ju jättefort - två år går ju på ett litet swisch :-)
  18. 9
    Det går ju jättefort - två år går ju på ett litet swisch :-)
  19. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #10

    Hur fungerar det i praktiken?

    Om man inte står på en campingplats, och hela vitsen med en husbil måste ju vara att inte behöva göra det, hur fungerar det då med att tömma toaletttanken, fylla på vattentanken så att man kan duscha etc? Eller ni har inte varit borta hemifrån så länge att det varit något problem kanske?

    Husbil hade varit en intressant variant den dag man hade kunnat fara iväg några månader litet hit eller dit, dvs när man gått i pension en vacker dag, men jag håller med om att det verkar vara väldigt dyrt. Man får rätt många hotellnätter för de pengarna.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  20. 10
    Hur fungerar det i praktiken? Om man inte står på en campingplats, och hela vitsen med en husbil måste ju vara att inte behöva göra det, hur fungerar det då med att tömma toaletttanken, fylla på vattentanken så att man kan duscha etc? Eller ni har inte varit borta hemifrån så länge att det varit något problem kanske?

    Husbil hade varit en intressant variant den dag man hade kunnat fara iväg några månader litet hit eller dit, dvs när man gått i pension en vacker dag, men jag håller med om att det verkar vara väldigt dyrt. Man får rätt många hotellnätter för de pengarna.
  21. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #11

    Tid?

    Så mycket tid finns ju inte när man ändå skall sköta jobbet och har fem veckors semester. Men visst skulle jag vilja resa litet mera. Det jag gjorde förra sommaren kommer jag att göra om på något sätt: Jag körde norrut i Sverige och slog upp tältet när jag kände för det.
    Kruxet var bara att jag hade bråttom tillbaka eftersom jag hade mina killar att ta hand om veckan efter.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  22. 11
    Tid? Så mycket tid finns ju inte när man ändå skall sköta jobbet och har fem veckors semester. Men visst skulle jag vilja resa litet mera. Det jag gjorde förra sommaren kommer jag att göra om på något sätt: Jag körde norrut i Sverige och slog upp tältet när jag kände för det.
    Kruxet var bara att jag hade bråttom tillbaka eftersom jag hade mina killar att ta hand om veckan efter.
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    Man har gott om vatten mm i husbilens tankar.
    Mammas husbil har solpaneler så att de klarar elen när de inte hittar lämpligt eluttag.
    I bilen finns ett komplett kök och till och med dusch.
  24. 12
    Man har gott om vatten mm i husbilens tankar.
    Mammas husbil har solpaneler så att de klarar elen när de inte hittar lämpligt eluttag.
    I bilen finns ett komplett kök och till och med dusch.
  25. Medlem sedan
    Mar 2008
    #13
    tonåringar vill ju inte umgås så mycket med oss i alla fall, så mer tid än under småbarnsåren har man ju..
  26. 13
    tonåringar vill ju inte umgås så mycket med oss i alla fall, så mer tid än under småbarnsåren har man ju..
  27. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #14

    Lär dröja för min del

    Visserligen har jag en tonåring numera men det lär dröja rätt länge innan han klarar sig själv en vecka eller så.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  28. 14
    Lär dröja för min del Visserligen har jag en tonåring numera men det lär dröja rätt länge innan han klarar sig själv en vecka eller så.
  29. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #15

    För hur länge då?

    Som sagt, vitsen med en husbil måste ju vara att man ger sig av och stannar litet var som helst. Hur länge klarar man sig utan att fylla på eller tömma tankar då, det var väl snarare det som var min fråga? På ett ungefär förstås, jag har inte en susning.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  30. 15
    För hur länge då? Som sagt, vitsen med en husbil måste ju vara att man ger sig av och stannar litet var som helst. Hur länge klarar man sig utan att fylla på eller tömma tankar då, det var väl snarare det som var min fråga? På ett ungefär förstås, jag har inte en susning.
  31. Medlem sedan
    Mar 2008
    #16
    jadu, hur långt är ett snöre ;-)
    Olika modeller har olika stora tankar, men jag gissar att du har för tre-fyra dagar. Fylla på vatten är ju enkelt när du tankar soppa.
  32. 16
    jadu, hur långt är ett snöre ;-)
    Olika modeller har olika stora tankar, men jag gissar att du har för tre-fyra dagar. Fylla på vatten är ju enkelt när du tankar soppa.
  33. Medlem sedan
    Mar 2008
    #17
    samma här, men nog fasen har jag massor med egentid nu i alla fall. Min klarar till och med pluggandet själv, mestadels numera.
  34. 17
    samma här, men nog fasen har jag massor med egentid nu i alla fall. Min klarar till och med pluggandet själv, mestadels numera.
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18
    Ett riktigt tråkigt svar- lite lugn och ro och ett kravlöst liv
    Jag fick mitt första (och enda) barn vid 40 år. Nu vill jag trappa ner på allt. Jag vill jobba som jag gör nu (75%), sälja huset och köpa en lägenhet, sluta pressa in en semester utomlands.
    Jag vill....
    -äta chips och glo på tv en hel kväll
    - sluta försöka att sluta snusa
    - kanske ska jag börja dricka alkohol?
    -gå på fotvård (har hört att det är sköööönt)
    -lära mig simma

    Eller- allt detdär lät jobbigt nu när jag tänker efter- jag fortsätter nog som vanligt.
  36. 18
    Ett riktigt tråkigt svar- lite lugn och ro och ett kravlöst liv
    Jag fick mitt första (och enda) barn vid 40 år. Nu vill jag trappa ner på allt. Jag vill jobba som jag gör nu (75%), sälja huset och köpa en lägenhet, sluta pressa in en semester utomlands.
    Jag vill....
    -äta chips och glo på tv en hel kväll
    - sluta försöka att sluta snusa
    - kanske ska jag börja dricka alkohol?
    -gå på fotvård (har hört att det är sköööönt)
    -lära mig simma

    Eller- allt detdär lät jobbigt nu när jag tänker efter- jag fortsätter nog som vanligt.
  37. Medlem sedan
    Jun 2007
    #19
    cogito har förklarat bra. Men visst är det så att man måste stå på camping kanske var 3:e/4:e dygn för att kunna tömma toaletten och göra en lite kraftigare sanering.
    Vad gäller hygienen så krävs det oftast inte en helkroppsdusch varje dag, tycker jag. Lite skit får man tåla
  38. 19
    cogito har förklarat bra. Men visst är det så att man måste stå på camping kanske var 3:e/4:e dygn för att kunna tömma toaletten och göra en lite kraftigare sanering.
    Vad gäller hygienen så krävs det oftast inte en helkroppsdusch varje dag, tycker jag. Lite skit får man tåla
  39. Medlem sedan
    Jun 2001
    #20

    Nytt jobb

    Just nu drömmer jag om att hitta ett nytt jobb.
  40. 20
    Nytt jobb Just nu drömmer jag om att hitta ett nytt jobb.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Drömmer ni?
    By Kiabusing in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 02:27
  2. drömmer....
    By fin_ in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 23:28
  3. Drömmer
    By anonymt namn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 19:05
  4. Jag drömmer..
    By Soliga Li in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 08:01
  5. Drömmer
    By Lena med Nadja-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 17:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar