Tagit hål i öronen!
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Tagit hål i öronen!

    Freja vågade i lördags med pappa vid sin sida (i hans knä!) ta hål i öronen! ;-)

    Jag och hon var och försökte i våras men lillsnuttan VÅGADE inte då. :-( Vi sa flera gånger att du behöver ju inte ta men hon VILLE så gärna och var så besviken på sig själv. Det var nästan jobbigt att se hur besviken hon var på sig själv... :-( Hon hade precis haft glasögonen i ett år och nyhetens behag hade börjat lägga sig, det var därför vi började prata om hål i öronen som en liten uppnumtran. Många kompisar tog hål i den vevan.

    Nu till min fråga. Hon ska ha dessa i i fem veckor. Vad ska man köpa för örhängen sedan? Vad har ni till era? Alltså sort, material mm? Jag själv har ju guldringar men det tror jag ju inte hon ska ha...

    Tack för svar!
    Christina, mamma till Freja maj-02 och Tuva okt-05
  2. 1
    Tagit hål i öronen! Freja vågade i lördags med pappa vid sin sida (i hans knä!) ta hål i öronen! ;-)

    Jag och hon var och försökte i våras men lillsnuttan VÅGADE inte då. :-( Vi sa flera gånger att du behöver ju inte ta men hon VILLE så gärna och var så besviken på sig själv. Det var nästan jobbigt att se hur besviken hon var på sig själv... :-( Hon hade precis haft glasögonen i ett år och nyhetens behag hade börjat lägga sig, det var därför vi började prata om hål i öronen som en liten uppnumtran. Många kompisar tog hål i den vevan.

    Nu till min fråga. Hon ska ha dessa i i fem veckor. Vad ska man köpa för örhängen sedan? Vad har ni till era? Alltså sort, material mm? Jag själv har ju guldringar men det tror jag ju inte hon ska ha...

    Tack för svar!
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Läckert!
    Mitt tips är att inte ha några hängande varianter så länge hon är barn. Ringar är absolut inte att rekommendera. Köp allergivänliga "pluppar", pilgrim har jättefina!
    /Helena
  4. 2
    Läckert!
    Mitt tips är att inte ha några hängande varianter så länge hon är barn. Ringar är absolut inte att rekommendera. Köp allergivänliga "pluppar", pilgrim har jättefina!
    /Helena
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3

    Julia

    fick hål i öronen i 5-årspresent i maj förra året.
    Hon vill helst ha stora runda ringar men det passar sig inte i skolan.
  6. 3
    Julia fick hål i öronen i 5-årspresent i maj förra året.
    Hon vill helst ha stora runda ringar men det passar sig inte i skolan.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Emma och Vilma tog hål i öronen för ganska precis ett år sedan. Det är bra om de första örhängerna sitter i 5 veckor så det hinner läka lite.
    Vi köper silverörhängen på Guldfynd . De kostar mellan 70- 130 kr. Dessutom så tappas det örhängen rätt ofta här med. De har vanliga enkla med små blommor och sånt och såna som hänger lite, men bara med ploppar i.
  8. 4
    Emma och Vilma tog hål i öronen för ganska precis ett år sedan. Det är bra om de första örhängerna sitter i 5 veckor så det hinner läka lite.
    Vi köper silverörhängen på Guldfynd . De kostar mellan 70- 130 kr. Dessutom så tappas det örhängen rätt ofta här med. De har vanliga enkla med små blommor och sånt och såna som hänger lite, men bara med ploppar i.

Liknande trådar

  1. Hål i öronen
    By nordsluttning in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 12:29
  2. Rör i öronen
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 21:44
  3. Tagit hål i öronen
    By Challe IoP in forum _02 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 21:16
  4. Elinor har tagit hål i öronen!
    By Pia Elinor Robert in forum _01 Vårbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 08:56
  5. Evelina har tagit hål i öronen
    By Gloria m 3 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 17:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar