Äntligen är kampen över!
_96 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Äntligen är kampen över!

    I går tog lilla a fram en Harry Potter, alledelles självmant och la sig att läsa. Och från mina axlar föll den sten som hennes dyslexi varit i så många år. Visst har hon läst böcker hela det senaste året men då valt ganska tunna lättlästa saker. Nu känns det som om hon är "över kullens topp". Fortfarande finns ju flera år att ta igen och det lrä ju dröja innan hon är att jämföra med sina jämnåriga, om hon någonsin blir det. MEn det känns som om vi kan sluta arbeta dubbelt med allt i alla fall. Härligt!!! Lillasyster visar tyvärr på samma form av kort arbetsminne men nu vet vi hur vi ska hantera det.
  2. 1
    Äntligen är kampen över! I går tog lilla a fram en Harry Potter, alledelles självmant och la sig att läsa. Och från mina axlar föll den sten som hennes dyslexi varit i så många år. Visst har hon läst böcker hela det senaste året men då valt ganska tunna lättlästa saker. Nu känns det som om hon är "över kullens topp". Fortfarande finns ju flera år att ta igen och det lrä ju dröja innan hon är att jämföra med sina jämnåriga, om hon någonsin blir det. MEn det känns som om vi kan sluta arbeta dubbelt med allt i alla fall. Härligt!!! Lillasyster visar tyvärr på samma form av kort arbetsminne men nu vet vi hur vi ska hantera det.
  3. Medlem sedan
    Mar 1998
    #2
    Vad skönt! Måste kännas som en stor lättnad. Då är det väl bara att fortsätta att försöka peppa henne att läsa!
    Här har vi en kille som alltid älskat att läsa. När han gick i 3:anbörjade de plötsligt ringa från biblioteket och säga att boken som Albin beställt har kommit. Men vi har inte varit på bibblan sa jag. Då visade det sig att han själv svängde inom på väg hem från skolan
    Lycka till med läsningen!
  4. 2
    Vad skönt! Måste kännas som en stor lättnad. Då är det väl bara att fortsätta att försöka peppa henne att läsa!
    Här har vi en kille som alltid älskat att läsa. När han gick i 3:anbörjade de plötsligt ringa från biblioteket och säga att boken som Albin beställt har kommit. Men vi har inte varit på bibblan sa jag. Då visade det sig att han själv svängde inom på väg hem från skolan
    Lycka till med läsningen!
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Tack, vi är också trogna kunder på biblioteket men det som lånas är mest talböcker. På så vis har lilla a kunnat få samma litterära upplevelser som kompisarna och kunnat diskutera samma böcker. Jättebra.
  6. 3
    Tack, vi är också trogna kunder på biblioteket men det som lånas är mest talböcker. På så vis har lilla a kunnat få samma litterära upplevelser som kompisarna och kunnat diskutera samma böcker. Jättebra.
  7. Medlem sedan
    May 1998
    #4
    Hej, visst är det härligt när dom börjar läsa något frivilligt. Min -96á har också dyslexi. Oj, vad vi har jobbat med att få honom att läsa. Nu vill han ha minst en bok i mobilen, helst två, ifall den han lyssnar tar slut när han är borta.
  8. 4
    Hej, visst är det härligt när dom börjar läsa något frivilligt. Min -96á har också dyslexi. Oj, vad vi har jobbat med att få honom att läsa. Nu vill han ha minst en bok i mobilen, helst två, ifall den han lyssnar tar slut när han är borta.

Liknande trådar

  1. Äntligen över...
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 21:45
  2. Äntligen över
    By brigg in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 18:44
  3. äntligen över
    By Folkabo in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 19:30
  4. ÄNTLIGEN är det över...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 06:08
  5. Nu är det äntligen över
    By smiley81 in forum _0207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 07:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar