Saga lekte fakir i lördags
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 1998
    #1

    Saga lekte fakir i lördags

    Att min dotter är en vilde, det får jag reda på varje dag,
    men i lördags under Världens Barn-galan så skrämde hon mig nästan medvetslös.
    Nu var det inte hennes fel, utan det var en ren olyckshändelse, men så rädd tror jag inte att jag någonsin varit innan.
    I mitt dricksglas hade jag lite smultrondricka som hon ville smaka på .
    Visst sa jag och hör, när hon dricker första klunken, hur det krasar i glaset. Spotta säger jag direkt, men det som kommer ut med drickan är bara lite chipsbitar och dricka, inte den stora glasbit som saknas i kanten på glaset. Jag rusar upp kollar henne i munnen, hittar inget och ringer i panik till akuten och medan jag står i telefonkö tittar jag henne i munnen igen , tittar på golvet och hittar tack och lov en större bit av den saknade glasbiten. Från att ha varit en bit på drygt 2 cm som bara var borta, är det nu en knappt 2 mm stor bit som saknas. Jag får äntligen kontakt med en sköterska som kan lugna mig med att en så pass liten skärva kommer troligen ut den naturliga vägen, men att jag ska ge henne en banan eller lite välling så den kan bäddas in på vägen ut.
    Och dricksglasen är numera ett minne blott. De slängdes med det trasiga och jag köper aldrig mer dem.
    Retar du upp dig på ting som är små. Är du nog inte större än så.
  2. 1
    Saga lekte fakir i lördags Att min dotter är en vilde, det får jag reda på varje dag,
    men i lördags under Världens Barn-galan så skrämde hon mig nästan medvetslös.
    Nu var det inte hennes fel, utan det var en ren olyckshändelse, men så rädd tror jag inte att jag någonsin varit innan.
    I mitt dricksglas hade jag lite smultrondricka som hon ville smaka på .
    Visst sa jag och hör, när hon dricker första klunken, hur det krasar i glaset. Spotta säger jag direkt, men det som kommer ut med drickan är bara lite chipsbitar och dricka, inte den stora glasbit som saknas i kanten på glaset. Jag rusar upp kollar henne i munnen, hittar inget och ringer i panik till akuten och medan jag står i telefonkö tittar jag henne i munnen igen , tittar på golvet och hittar tack och lov en större bit av den saknade glasbiten. Från att ha varit en bit på drygt 2 cm som bara var borta, är det nu en knappt 2 mm stor bit som saknas. Jag får äntligen kontakt med en sköterska som kan lugna mig med att en så pass liten skärva kommer troligen ut den naturliga vägen, men att jag ska ge henne en banan eller lite välling så den kan bäddas in på vägen ut.
    Och dricksglasen är numera ett minne blott. De slängdes med det trasiga och jag köper aldrig mer dem.
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Malin e typ lika vild, måste ha varit ngt spec just den 5
    Vissa glas e lite väl sköra...vi har kastat flera (ikea).
    Annrs e hon en alldelles normal 3 åring, dvs vild och bestämd, men kramgo o mammig.
  4. 2
    Malin e typ lika vild, måste ha varit ngt spec just den 5
    Vissa glas e lite väl sköra...vi har kastat flera (ikea).
    Annrs e hon en alldelles normal 3 åring, dvs vild och bestämd, men kramgo o mammig.

Liknande trådar

  1. Fakir?????
    By V-V-pappa in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 22:46
  2. Hur lekte man?
    By navigo in forum Fritidsaktiviteter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 19:57
  3. Nassim och Salem al Fakir?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 08:18
  4. salem al-fakir!
    By sisla in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 16:05
  5. Brynäs lekte
    By falo69 in forum Sport
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 22:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar