Vad läser ni nu?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Vad läser ni nu?

    Själv har jag just börjat på Helena Henschens nya bok Hon älskade. Verkar helt underbar.
  2. 1
    Vad läser ni nu? Själv har jag just börjat på Helena Henschens nya bok Hon älskade. Verkar helt underbar.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Vinterstaden

    av Arnaldur Ingridasson,den är bra
    Förr var förr...Nu är nu!
  4. 2
    Vinterstaden av Arnaldur Ingridasson,den är bra
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Nattfåk av Johan Theorin.
    Har precis börjat.
    Hm, jag borde kanske skynda mig att läsa ut den, har hört att den ska vara så läskig. Och på måndag åker mannen bort i 4 dagar! Då vill jag inte ligga och vara rädd! Dessutom har jag den bara på 2 veckors lån!
  6. 3
    Nattfåk av Johan Theorin.
    Har precis börjat.
    Hm, jag borde kanske skynda mig att läsa ut den, har hört att den ska vara så läskig. Och på måndag åker mannen bort i 4 dagar! Då vill jag inte ligga och vara rädd! Dessutom har jag den bara på 2 veckors lån!
  7. Cissi med G och A
    #4

    Jag läser

    Scarabeo - en florentinsk fälla av Michele Giuttari. En deckare som utspelar sig i Florens. Sådär tycker jag efter halva, det är så mycket italienska namn så jag blir snurrig men jag gillar miljön. Sen lyssnar jag på Tillsammans är man minde ensam av Anna Gavalda. Har lyssnat en tredjedel och den blir bara bättre och bättre.
  8. 4
    Jag läser Scarabeo - en florentinsk fälla av Michele Giuttari. En deckare som utspelar sig i Florens. Sådär tycker jag efter halva, det är så mycket italienska namn så jag blir snurrig men jag gillar miljön. Sen lyssnar jag på Tillsammans är man minde ensam av Anna Gavalda. Har lyssnat en tredjedel och den blir bara bättre och bättre.
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Jag läser "Circle of friends" av Maeve Binchy.
  10. 5
    Jag läser "Circle of friends" av Maeve Binchy.
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Ingenting- supertrist!!!

    Har ett bokpaket från Bokus innerhållande Jo Nesbös fyra första deckare som väntar på mig men det är alldeles för långt till mitt utdelningsställe för att jag ska ha tagit mig dit i detta ruggiga höstväder

    Hade annars varit en perfekt kväll för en ny deckare framför brasan.
  12. 6
    Ingenting- supertrist!!!

    Har ett bokpaket från Bokus innerhållande Jo Nesbös fyra första deckare som väntar på mig men det är alldeles för långt till mitt utdelningsställe för att jag ska ha tagit mig dit i detta ruggiga höstväder

    Hade annars varit en perfekt kväll för en ny deckare framför brasan.
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    En liten hattaffär på hörnet

    av Marita Conlon-McKenna, en feelgood-roman i nutid fast den känns lite gammaldags. Om en kvinna med en gammaldags hattaffär som hotas när ett shoppingcenter ska byggas, det är i Dublin. Mys-pys och romantik.
  14. 7
    En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon-McKenna, en feelgood-roman i nutid fast den känns lite gammaldags. Om en kvinna med en gammaldags hattaffär som hotas när ett shoppingcenter ska byggas, det är i Dublin. Mys-pys och romantik.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Jag lyssnar på "P.S. Jag älskar dig" och läser "Otrogen på öppen gata". Lättsamma böcker båda två.
  16. 8
    Jag lyssnar på "P.S. Jag älskar dig" och läser "Otrogen på öppen gata". Lättsamma böcker båda två.
  17. S-mamman
    #9
    Jag kämpar för att komma in i Johan Theorins "Skumtimmen". Tror det blir bra bara jag orkar läsa mer än en halv sida per kväll.
  18. 9
    Jag kämpar för att komma in i Johan Theorins "Skumtimmen". Tror det blir bra bara jag orkar läsa mer än en halv sida per kväll.
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    Jane Eyre

    astråkig, somnar efter två sidor varje kväll. Utmärkt sömnmedel, lika bra som spanskaglosor som jag somnade till på gymnasiet.
  20. 10
    Jane Eyre astråkig, somnar efter två sidor varje kväll. Utmärkt sömnmedel, lika bra som spanskaglosor som jag somnade till på gymnasiet.
  21. Medlem sedan
    Jun 1998
    #11
    En rätt knäpp fantasyhistoria av Tad Williams (Otherland är väl hans mest kända). Den här handlar om älvor och parallellvärlden Faerie *s*

    Rätt fascinerande ändå, för jag tänker hela tiden på Jonathan Strange och Mr Norrell. Ger lite extra djup till kioskeriet som Williams i ärlighetens namn kvalar in till...
  22. 11
    En rätt knäpp fantasyhistoria av Tad Williams (Otherland är väl hans mest kända). Den här handlar om älvor och parallellvärlden Faerie *s*

    Rätt fascinerande ändå, för jag tänker hela tiden på Jonathan Strange och Mr Norrell. Ger lite extra djup till kioskeriet som Williams i ärlighetens namn kvalar in till...
  23. Medlem sedan
    Jul 2000
    #12

    "Tempelriddarens arv"...

    ...av Steve Berry. En sidvändare i "DaVonci-kodens" anda och hundra gånger bättre än klichée-staplaren "Den siste tempelriddaren".
    Malin m Alexandra 0103 o Olivia 0606
  24. 12
    "Tempelriddarens arv"... ...av Steve Berry. En sidvändare i "DaVonci-kodens" anda och hundra gånger bättre än klichée-staplaren "Den siste tempelriddaren".
  25. Medlem sedan
    Jul 2000
    #13

    Hmm, stavning?! :-)

    Ska den kanske vara rätt också?! "DaVinci-koden" heter ju så klart boken - inte DaVonci... ;-)
    Malin m Alexandra 0103 o Olivia 0606
  26. 13
    Hmm, stavning?! :-) Ska den kanske vara rätt också?! "DaVinci-koden" heter ju så klart boken - inte DaVonci... ;-)
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Har läst första sidan i Juego del Ángel av Carlos Ruiz Zafón och jag lär ha att göra ett tag
  28. 14
    Har läst första sidan i Juego del Ángel av Carlos Ruiz Zafón och jag lär ha att göra ett tag
  29. Medlem sedan
    Jul 2006
    #15
    Slöläser Flyga drake. Hoppas att jag snart blir fångad i boken, men ännu har det inte skett.
  30. 15
    Slöläser Flyga drake. Hoppas att jag snart blir fångad i boken, men ännu har det inte skett.
  31. Medlem sedan
    Oct 1999
    #16

    Livets aviga och rät...den är

    bra fast ganska förutsägbar. Tror jag. Men väldigt myspysig.
  32. 16
    Livets aviga och rät...den är bra fast ganska förutsägbar. Tror jag. Men väldigt myspysig.
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17
    Fortfarande inspirerad av vår resa började jag på en gammal dammig bok i hyllan: Noel Barber "Sakkara I pyramidens skugga" men jag har inte hunnit så långt och nu fick jag en annan bok som hägrar mer...
  34. 17
    Fortfarande inspirerad av vår resa började jag på en gammal dammig bok i hyllan: Noel Barber "Sakkara I pyramidens skugga" men jag har inte hunnit så långt och nu fick jag en annan bok som hägrar mer...
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18
    Inget alls. Tyvärr. Orkar inte när dagen är slut. Läser bara för barnen.
  36. 18
    Inget alls. Tyvärr. Orkar inte när dagen är slut. Läser bara för barnen.
  37. Medlem sedan
    Mar 2008
    #19
    Inget av värde för tillfälle, är inne i en mellanperiod och läser en Nora Roberts bok, På slaget tolv, hennes böcker kan man nästa läsa, oavsett vilket humör man är på. När jag inte har någon lästlust brukar jag ta till något i denna stil, man slipper anstränga hjärnan så mycket.

    Den senaste bok jag läste innan dess var Viska mitt namn, kommer tyvärr inte ihåg författare, återkommer med det i morgon.
  38. 19
    Inget av värde för tillfälle, är inne i en mellanperiod och läser en Nora Roberts bok, På slaget tolv, hennes böcker kan man nästa läsa, oavsett vilket humör man är på. När jag inte har någon lästlust brukar jag ta till något i denna stil, man slipper anstränga hjärnan så mycket.

    Den senaste bok jag läste innan dess var Viska mitt namn, kommer tyvärr inte ihåg författare, återkommer med det i morgon.
  39. Medlem sedan
    Sep 2001
    #20
    Gavaldas Tillsammans blir man mindre ensam ... och f-n vad seg den är i starten. Jag gillar inte hur hon gör små pyttestycken hela tiden. Blir den bättre?
  40. 20
    Gavaldas Tillsammans blir man mindre ensam ... och f-n vad seg den är i starten. Jag gillar inte hur hon gör små pyttestycken hela tiden. Blir den bättre?
Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Man läser och läser och läser lite till
    By pösmunken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:28
  2. Alltså, jag läser o läser men
    By Sniffo in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 18:30
  3. Läser om mördaren som läser
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 19:31
  4. Ni som läser i läser i basgrupper.
    By Anti-PBL in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 11:33
  5. läser och läser men skriver inte ofta
    By aberge in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar