Sex eller relation - vad väljer ni?
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Jan 1998
    #1

    Sex eller relation - vad väljer ni?

    Hypotetiskt alltså - och ni får inte skriva att båda är lika viktigt, ni måste välja. Och valet är antingen:

    1) Det bästa sex du någosin haft, regelbundet/när helst du önskar med en person du inte kan eller vill planera någon framtid ihop med.

    2) En person du delar ditt liv med och planerar din framtid ihop med, ni passar ihop som hand i handske - MEN sexlivet är obefintligt eller uselt/ytterst torftigt och det finns INGA utsikter att det kan bli bättre eftersom din partner är HELT ointresserad av sex och det går inte att ändra på detta vare sig med mediciner eller terapi.

    Nå, vad väljer ni? OBS, svar av typen "det beror på vem jag älskar" gills inte - ponera att du älskar båda eller ingen.
  2. 1
    Sex eller relation - vad väljer ni? Hypotetiskt alltså - och ni får inte skriva att båda är lika viktigt, ni måste välja. Och valet är antingen:

    1) Det bästa sex du någosin haft, regelbundet/när helst du önskar med en person du inte kan eller vill planera någon framtid ihop med.

    2) En person du delar ditt liv med och planerar din framtid ihop med, ni passar ihop som hand i handske - MEN sexlivet är obefintligt eller uselt/ytterst torftigt och det finns INGA utsikter att det kan bli bättre eftersom din partner är HELT ointresserad av sex och det går inte att ändra på detta vare sig med mediciner eller terapi.

    Nå, vad väljer ni? OBS, svar av typen "det beror på vem jag älskar" gills inte - ponera att du älskar båda eller ingen.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Om man inte får ha några gråskalor mellan dessa två så faller mitt val på alternativ 1. Har aldrig varit någon hejjare på "normala" kärleksrelationer, sex däremot fixar jag utan krusiduller. =)
  4. 2
    Om man inte får ha några gråskalor mellan dessa två så faller mitt val på alternativ 1. Har aldrig varit någon hejjare på "normala" kärleksrelationer, sex däremot fixar jag utan krusiduller. =)
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Det var den enklaste frågan nånsin tror jag. Nr 2, plättlätt. Sex kan jag leva utan om jag måste, kärlek varken kan eller vill jag leva utan...
  6. 3
    Det var den enklaste frågan nånsin tror jag. Nr 2, plättlätt. Sex kan jag leva utan om jag måste, kärlek varken kan eller vill jag leva utan...
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Jag tar båda! Eller fick man inte det? Då tar jag ettan- det andra låter för hemskt.
  8. 4
    Jag tar båda! Eller fick man inte det? Då tar jag ettan- det andra låter för hemskt.
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Jag väljer nr 2). För mig är ett hjärnornas o hjärtarnas möte så mycket större än könens möte. Inte för att förringa det senare men för mig är det STORT när jag träffar någon där livets pusselbitar faller på plats.
  10. 5
    Jag väljer nr 2). För mig är ett hjärnornas o hjärtarnas möte så mycket större än könens möte. Inte för att förringa det senare men för mig är det STORT när jag träffar någon där livets pusselbitar faller på plats.
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6

    Hehe...

    Om det gick att arrangera så att jag kan och får lösa sexbiten på annat håll så skulle jag välja nr. 2 - relation. Jag vill ha också allt det där andra förutom sex som en bra relation ska innehålla, men jag anser inte att det är acceptabelt att en person som är frisk och har en normal sexdrift ska leva ett helt liv utan sex.
    --- Skrev tidigare under nicket Anon Üm ---
  12. 6
    Hehe... Om det gick att arrangera så att jag kan och får lösa sexbiten på annat håll så skulle jag välja nr. 2 - relation. Jag vill ha också allt det där andra förutom sex som en bra relation ska innehålla, men jag anser inte att det är acceptabelt att en person som är frisk och har en normal sexdrift ska leva ett helt liv utan sex.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7

    Och helt otippat så väljer jag

    nr 2 ...
    och skaffar mig sen en toyboy under förutsättning att det ingick i avtalet med den jag hade relationen med. Annars finns det ju dockor... *suckar lite frustrerat*
    Bara måste...... allt....
  14. 7
    Och helt otippat så väljer jag nr 2 ...
    och skaffar mig sen en toyboy under förutsättning att det ingick i avtalet med den jag hade relationen med. Annars finns det ju dockor... *suckar lite frustrerat*
  15. Medlem sedan
    Jan 1998
    #8

    Nej, det är...

    ...förbjudet med toyboy . Skulle ha skrivit det också; nada sex, förutom med dig själv...
  16. 8
    Nej, det är... ...förbjudet med toyboy . Skulle ha skrivit det också; nada sex, förutom med dig själv...
  17. Medlem sedan
    Jan 1998
    #9

    Svarar själv:

    Nr 1) - förutsatt att han inte är ett pucko utan trevlig och schysst men ändå av en eller annan anledning omöjlig som relationsobjekt. Det andra kan jag få från väninnorna.
  18. 9
    Svarar själv: Nr 1) - förutsatt att han inte är ett pucko utan trevlig och schysst men ändå av en eller annan anledning omöjlig som relationsobjekt. Det andra kan jag få från väninnorna.
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10

    Väljer alternativ 1

    och detta gör jag eftersom jag gillar att bo själv och ska jag bo ihop med en man så skall han baskemej tillföra mig allt, inkl sex, annars är mycket hellre ensam hela livet och det där fantastiska sexet när jag själv vill som krydda.
  20. 10
    Väljer alternativ 1 och detta gör jag eftersom jag gillar att bo själv och ska jag bo ihop med en man så skall han baskemej tillföra mig allt, inkl sex, annars är mycket hellre ensam hela livet och det där fantastiska sexet när jag själv vill som krydda.
  21. Medlem sedan
    Jul 2006
    #11
    Aha, så det är tillåtet i din modell att hämta påfyllningen intellektuellt o tillhörighetsmässigt från utomstående, men inte sexbiten? Lite underliga förutsättningar kan jag tycka. Rätt borde väl vara att nr 2 får man leva utan också om man väljer bort det, liksom man inte får sex från t ex en toyboy.

    Lite... ovanligt? att du tycker dig få följande std från dina väninnor.

    "En person du delar ditt liv med och planerar din framtid ihop med, ni passar ihop som hand i handske."
  22. 11
    Aha, så det är tillåtet i din modell att hämta påfyllningen intellektuellt o tillhörighetsmässigt från utomstående, men inte sexbiten? Lite underliga förutsättningar kan jag tycka. Rätt borde väl vara att nr 2 får man leva utan också om man väljer bort det, liksom man inte får sex från t ex en toyboy.

    Lite... ovanligt? att du tycker dig få följande std från dina väninnor.

    "En person du delar ditt liv med och planerar din framtid ihop med, ni passar ihop som hand i handske."
  23. Medlem sedan
    Jul 2006
    #12
    Ps Om jag svarar nr 1) kan jag få av väninnorna så jag väljer jsg alt nr 2) - hur PK är jag då på en skala?
  24. 12
    Ps Om jag svarar nr 1) kan jag få av väninnorna så jag väljer jsg alt nr 2) - hur PK är jag då på en skala?
  25. Medlem sedan
    Feb 2008
    #13
    Kan du? Jag har både väninnor och manliga vänner och han jag älskar, och de är vänner på olika sätt, och jag har oliak "behov" av dem... Det jag framförallt hade tillsammans med exet kan aldrig mäta sig var jag har med min bästa väninna, nånsin... Den vänskapen jag hade med kärleken, den fanns där dygnet runt, fick mig att leva och andas... Visst är sexet viktigt, men inte så viktigt att jag inte kan leva utan det om ajg måste... har ju fem fingrar på varje hand om inte annat! Men närheten, kroppsvärmen... den sortens kärlek... nä den avstår jag itne frivilligt!
  26. 13
    Kan du? Jag har både väninnor och manliga vänner och han jag älskar, och de är vänner på olika sätt, och jag har oliak "behov" av dem... Det jag framförallt hade tillsammans med exet kan aldrig mäta sig var jag har med min bästa väninna, nånsin... Den vänskapen jag hade med kärleken, den fanns där dygnet runt, fick mig att leva och andas... Visst är sexet viktigt, men inte så viktigt att jag inte kan leva utan det om ajg måste... har ju fem fingrar på varje hand om inte annat! Men närheten, kroppsvärmen... den sortens kärlek... nä den avstår jag itne frivilligt!
  27. Medlem sedan
    Feb 2008
    #14
    Jag fattarr inte hur man får det där fantastiska sexet vid tillfälliga parnets... Jag har också haft en del lösnummer, men itne har det var fantastiskt sex... helt ok, lite mer än så nån ågång... men fantastiskt har ajg bara upplevt när jag haft en innerlig närhet till någon, där det funnits fullständigt förtroende.
  28. 14
    Jag fattarr inte hur man får det där fantastiska sexet vid tillfälliga parnets... Jag har också haft en del lösnummer, men itne har det var fantastiskt sex... helt ok, lite mer än så nån ågång... men fantastiskt har ajg bara upplevt när jag haft en innerlig närhet till någon, där det funnits fullständigt förtroende.
  29. Medlem sedan
    Dec 2007
    #15

    Det fattar inte jag heller,

    och har aldrig upplevt det själv men alternativ 1 innebar ju med automatik fantastiskt sex så jag valde det just av den anledningen. Hade alternativ 1 handlat om halvtaskiga ONS och inget mer så hade jag valt alternativ 3, d v s levt helt själv med min leksakslåda utan varken halvtaskiga ONS eller ett obefintligt sexliv i en parrelation.
  30. 15
    Det fattar inte jag heller, och har aldrig upplevt det själv men alternativ 1 innebar ju med automatik fantastiskt sex så jag valde det just av den anledningen. Hade alternativ 1 handlat om halvtaskiga ONS och inget mer så hade jag valt alternativ 3, d v s levt helt själv med min leksakslåda utan varken halvtaskiga ONS eller ett obefintligt sexliv i en parrelation.
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #16
    Nr 2. Det vore sorgligt, men jag skulle acceptera det óch lära mig leva med det. Jag skulle få se det som ett funktionshinder hos min älskade, och skulle ändå vara lycklig över att dela livet med honom.

    Ett ganska lätt val faktiskt.
  32. 16
    Nr 2. Det vore sorgligt, men jag skulle acceptera det óch lära mig leva med det. Jag skulle få se det som ett funktionshinder hos min älskade, och skulle ändå vara lycklig över att dela livet med honom.

    Ett ganska lätt val faktiskt.
  33. Medlem sedan
    Feb 2008
    #17
    *s* k... jag läser sällan ordagrant, och drog min egen tolkning... Hade jag läst som det stod kanske jag också valt nr 1... jo, det hade ajg *s*
  34. 17
    *s* k... jag läser sällan ordagrant, och drog min egen tolkning... Hade jag läst som det stod kanske jag också valt nr 1... jo, det hade ajg *s*
  35. Medlem sedan
    May 1999
    #18
    Jag skulle välja alternativ 1.
    Sex är som mest på tapeten när det är problem med detsamma, och jag skulle ha problem om det inte fanns sex med i förhållandet.

    Dessutom är jag i den situationen i livet att jag inte vill flytta ihop med någon i alla fall, så det skulle liksom inte finnas mycket mer att planera än när vi ska ses nästa gång.
  36. 18
    Jag skulle välja alternativ 1.
    Sex är som mest på tapeten när det är problem med detsamma, och jag skulle ha problem om det inte fanns sex med i förhållandet.

    Dessutom är jag i den situationen i livet att jag inte vill flytta ihop med någon i alla fall, så det skulle liksom inte finnas mycket mer att planera än när vi ska ses nästa gång.
  37. Medlem sedan
    Dec 2003
    #19
    Jag är helt häpen över svaren! Vad intressant att läsa dem..
    När jag tänker på den relation jag idag har med min man och föreställer mig att antingen
    1) träffa honom enbart för det fantastiska sexet men aldrig annars
    2) dela livet med honom, men utan att ha sex (tex pga sjukdom eller olycka)
    ...så är det ju självklart för mig att välja att leva med honom och missa sexet.

    Om jag däremot föreställer mig en person som jag INTE älskar (tex mitt ex) -då är det självklart att jag hellre väljer fantastiskt sex, än att dela vardagen med en schysst och rolig snubbe som jag inte känner Kärlek till.

    Jag funderar alltså på om de olika svaren beror på om man tänkt sig att man ÄLSKAR personen i fråga eller inte...? Eller beror det på vad man har för erfarenheter (goda eller dåliga) av att leva i en kärleksrelation...?
  38. 19
    Jag är helt häpen över svaren! Vad intressant att läsa dem..
    När jag tänker på den relation jag idag har med min man och föreställer mig att antingen
    1) träffa honom enbart för det fantastiska sexet men aldrig annars
    2) dela livet med honom, men utan att ha sex (tex pga sjukdom eller olycka)
    ...så är det ju självklart för mig att välja att leva med honom och missa sexet.

    Om jag däremot föreställer mig en person som jag INTE älskar (tex mitt ex) -då är det självklart att jag hellre väljer fantastiskt sex, än att dela vardagen med en schysst och rolig snubbe som jag inte känner Kärlek till.

    Jag funderar alltså på om de olika svaren beror på om man tänkt sig att man ÄLSKAR personen i fråga eller inte...? Eller beror det på vad man har för erfarenheter (goda eller dåliga) av att leva i en kärleksrelation...?
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20
    Självklart väljer vi alla utifrån våra erfarenheter och upplevelser av relationer, kärlek och sex. Vad ska man annars basera valet på?

    Är själv en sån där som gärna sköter mig själv och mitt, har alltid (till dags dato) valt ensamhet före tvåsamhet, även i tvåsamheten har jag skapat någon form av eget svängrum. Så baserat på mina erfarenheter och mitt sätt att vara i de relationer jag haft så valde jag nr 1. Tänkte i mitt svar inte på det där med att verkligen ÄLSKA någon i förtsa ledet och sedan i andra ledet välja bort den kärleken ur sitt liv för att sexlivet rasat. Men vid närmare eftertanke kan jag bara komma fram till att kärleken tyvärr skulle dö om jag inte kunde ha sex med min partner. Jag är nog faktiskt såpass ytlig i min kärlek.
  40. 20
    Självklart väljer vi alla utifrån våra erfarenheter och upplevelser av relationer, kärlek och sex. Vad ska man annars basera valet på?

    Är själv en sån där som gärna sköter mig själv och mitt, har alltid (till dags dato) valt ensamhet före tvåsamhet, även i tvåsamheten har jag skapat någon form av eget svängrum. Så baserat på mina erfarenheter och mitt sätt att vara i de relationer jag haft så valde jag nr 1. Tänkte i mitt svar inte på det där med att verkligen ÄLSKA någon i förtsa ledet och sedan i andra ledet välja bort den kärleken ur sitt liv för att sexlivet rasat. Men vid närmare eftertanke kan jag bara komma fram till att kärleken tyvärr skulle dö om jag inte kunde ha sex med min partner. Jag är nog faktiskt såpass ytlig i min kärlek.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Då vi väljer, vilken 51-åring väljer Du?
    By Desperado in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 22:00
  2. Ny relation-inte redo eller bara fel?
    By Pressad in forum Separation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 14:31
  3. Väljer du miljöbil nästa gång du väljer?
    By Eventa Aff in forum Månadens fråga
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 21:00
  4. Snygg eller billig? Vad väljer ni?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 12:27
  5. Ny relation.
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 14:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar