Ränkar och läser
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 1998
    #1

    Ränkar och läser

    Hej vänner, nu har våra barn börjat bli riktigt stora. Stina ränkar sedan länge och just nu gillar hon att räkna fingrarna och tårna. Fascineras av att det alltid blir fem men ibland skojjar hon så att det blir sex - bara för variation liksom.

    Nu har hon börjat lära sig bokstäver. Vet inte hur hon gjort det (gissar att farmor har ett finger med i spelet) men hon kan i alla fall L och B vilket jag fick klart för mej när hon läste dem på min Lingon och blåbärskjol.

    Annars är hon allmänt vild, gör som hon själv vill mest hela tiden och är ett yrväder utan dess like *suck*!
  2. 1
    Ränkar och läser Hej vänner, nu har våra barn börjat bli riktigt stora. Stina ränkar sedan länge och just nu gillar hon att räkna fingrarna och tårna. Fascineras av att det alltid blir fem men ibland skojjar hon så att det blir sex - bara för variation liksom.

    Nu har hon börjat lära sig bokstäver. Vet inte hur hon gjort det (gissar att farmor har ett finger med i spelet) men hon kan i alla fall L och B vilket jag fick klart för mej när hon läste dem på min Lingon och blåbärskjol.

    Annars är hon allmänt vild, gör som hon själv vill mest hela tiden och är ett yrväder utan dess like *suck*!
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    Låter som Agnes. Räkna har hon gjort ett bra tag men det är på sista tiden hon börjat lära sig bokstäver. Kan alla i sitt namn + de flesta bokstäver som finns i familjens namn. Vi är ju 5 st så det blir några bokstäver. Kul!
  4. 2
    Låter som Agnes. Räkna har hon gjort ett bra tag men det är på sista tiden hon börjat lära sig bokstäver. Kan alla i sitt namn + de flesta bokstäver som finns i familjens namn. Vi är ju 5 st så det blir några bokstäver. Kul!
  5. Medlem sedan
    May 1998
    #3
    Visst är det lite konstigt att lilla bebisen (!) har blivit stor så fort! Hjälp! Var tar tiden vägen?
  6. 3
    Visst är det lite konstigt att lilla bebisen (!) har blivit stor så fort! Hjälp! Var tar tiden vägen?
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Låter som Victor Han kan räkna upp till 12 och älskar att räkna saker omkring sig! Han kan många bokstäver också, bla A, E, L, K. V, I, O, S och massa fler!

    Han gillar att öva bokstäver och vi har fångat upp intresset.

    Tex så brukar jag skriva meningar på ett papper, tex

    "Victor tycker om att äta glass" och så ber jag honom att leta efter tex bokstaven A och så ringar vi in alla A med tex röd färg. Sen får han leta efter tex bokstaven O och så ringar vi in alla O med tex blå färg och så fortsätter vi så. Han älskar det och är så stolt. Han kallar det för sin läxa

    Inte för att jag tycker att man ska stressa fram något, men man ska uppmuntra när intresset finns

    Han har att brås på, storasyster kunde hela alfabetet när hon var 2,5 år och läste flytande innan hon fyllde 4 år!
  8. 4
    Låter som Victor Han kan räkna upp till 12 och älskar att räkna saker omkring sig! Han kan många bokstäver också, bla A, E, L, K. V, I, O, S och massa fler!

    Han gillar att öva bokstäver och vi har fångat upp intresset.

    Tex så brukar jag skriva meningar på ett papper, tex

    "Victor tycker om att äta glass" och så ber jag honom att leta efter tex bokstaven A och så ringar vi in alla A med tex röd färg. Sen får han leta efter tex bokstaven O och så ringar vi in alla O med tex blå färg och så fortsätter vi så. Han älskar det och är så stolt. Han kallar det för sin läxa

    Inte för att jag tycker att man ska stressa fram något, men man ska uppmuntra när intresset finns

    Han har att brås på, storasyster kunde hela alfabetet när hon var 2,5 år och läste flytande innan hon fyllde 4 år!

Liknande trådar

  1. Man läser och läser och läser lite till
    By pösmunken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:28
  2. Alltså, jag läser o läser men
    By Sniffo in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 18:30
  3. Läser om mördaren som läser
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 19:31
  4. Ni som läser i läser i basgrupper.
    By Anti-PBL in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 11:33
  5. läser och läser men skriver inte ofta
    By aberge in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar