hur mycket får en väska väga, Flygfråga
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    hur mycket får en väska väga, Flygfråga

    sonen flyger hem från sverige idag och jag har insett att han nog har en lite tung väska med sig hem har dock inte hittat nån maxgräns typ 20kilo som vissa plan har så 26 kilo borde funka, jag vill ju ha mina svenska saker plus att jag inte vill att sonen ska hamna i någon diskution i stockholm om att han är för tungt lastad. han är ju 15 och då är man ganska liten trots allt då man står på stora arlanda om det skulle bli strul

    vet att dottern i somras hade 27kilo och fick då bara en varningslapp för personalen om tung väska men inget mer så då både den ensamma resenären klara sig (snälla säg Ja och lugna oroliga mamman)t, känner mig så dum som inte tänkte mig för då jag beställde saker från sverige tex lillasysters födelsedagspresenter (böcker och filmer)

    jag brukar inte vara en hönsmamma men nu satte de in kanske för att det känns som om det är ganska mycket mitt fel om det skulle strula med resväskan.
    annars tror jag sonen klarar sig hur bra som helst han börjar bli en van resenär nuförtiden
  2. 1
    hur mycket får en väska väga, Flygfråga sonen flyger hem från sverige idag och jag har insett att han nog har en lite tung väska med sig hem har dock inte hittat nån maxgräns typ 20kilo som vissa plan har så 26 kilo borde funka, jag vill ju ha mina svenska saker plus att jag inte vill att sonen ska hamna i någon diskution i stockholm om att han är för tungt lastad. han är ju 15 och då är man ganska liten trots allt då man står på stora arlanda om det skulle bli strul

    vet att dottern i somras hade 27kilo och fick då bara en varningslapp för personalen om tung väska men inget mer så då både den ensamma resenären klara sig (snälla säg Ja och lugna oroliga mamman)t, känner mig så dum som inte tänkte mig för då jag beställde saker från sverige tex lillasysters födelsedagspresenter (böcker och filmer)

    jag brukar inte vara en hönsmamma men nu satte de in kanske för att det känns som om det är ganska mycket mitt fel om det skulle strula med resväskan.
    annars tror jag sonen klarar sig hur bra som helst han börjar bli en van resenär nuförtiden
  3. Medlem sedan
    Mar 1998
    #2
    Att den gick igenom ändå berodde bara på incheckningspersonalens snällhet gissar jag. De kanske visste att det inte var mycket bagage för övrigt i planet. Annnars beror det på om det är charter eller reguljärt. 5 kg för handbagage och 20 för incheckat.
  4. 2
    Att den gick igenom ändå berodde bara på incheckningspersonalens snällhet gissar jag. De kanske visste att det inte var mycket bagage för övrigt i planet. Annnars beror det på om det är charter eller reguljärt. 5 kg för handbagage och 20 för incheckat.
  5. Medlem sedan
    Mar 1998
    #3
    brukar det vara för reguljärt. För exakt kolla med flygbolaget.
    Jag jobbade på flygplats förut bl.a. i incheckningen och då satte vi oftast bara en "HEAVY"-tag på tunga väskor. Det var små plan så man räknade snabbt ihop vikten och såg om det verkade ok.
  6. 3
    brukar det vara för reguljärt. För exakt kolla med flygbolaget.
    Jag jobbade på flygplats förut bl.a. i incheckningen och då satte vi oftast bara en "HEAVY"-tag på tunga väskor. Det var små plan så man räknade snabbt ihop vikten och såg om det verkade ok.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Det beror helt på personalen som checkar in, och de kanske fattar beslut utifrån hur fullt planet är, eller om de bara är upp till deeras godtycke. Jag har lyckats att få med 30kg incheckat + datorväska + proppat handbagage, men en annan gång var det tvärstopp vid 23kg (samma bolag)

    Men de kanske har medlidande med en så ung person som flyger själv, så det kanske funkar
  8. 4
    Det beror helt på personalen som checkar in, och de kanske fattar beslut utifrån hur fullt planet är, eller om de bara är upp till deeras godtycke. Jag har lyckats att få med 30kg incheckat + datorväska + proppat handbagage, men en annan gång var det tvärstopp vid 23kg (samma bolag)

    Men de kanske har medlidande med en så ung person som flyger själv, så det kanske funkar
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    hoppas det

    nu blev ju inte min ångest direkt lättare samtidigt har killen typ 2kilo i handbagaget så i värstafall får han väll flytta över men de vägrade han göra i morse för slipper han är det ju skönt att ha bara ett lätt handbagage att bära på.

    sedan är det nog lättare att ha sympati med en ensam tonåring han får väll skylla på mamma
  10. 5
    hoppas det nu blev ju inte min ångest direkt lättare samtidigt har killen typ 2kilo i handbagaget så i värstafall får han väll flytta över men de vägrade han göra i morse för slipper han är det ju skönt att ha bara ett lätt handbagage att bära på.

    sedan är det nog lättare att ha sympati med en ensam tonåring han får väll skylla på mamma
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Ok

    hoppas på snäll personal då men det är väll kanske mest arbetsrelaterade resor och då hoppas vi på stort uttrymme i bagaget för min jätte väska
  12. 6
    Ok hoppas på snäll personal då men det är väll kanske mest arbetsrelaterade resor och då hoppas vi på stort uttrymme i bagaget för min jätte väska
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    är ju

    umeå- arlanda och där verkar det gått OK har inte hört nått i alla fall och killen är i luften nu

    sedan stockholm- munchen och sedan Lyon
    är ju i stockholm han checkar in så förhoppningvis går allt bra han kan nog se ganska liten och oskyldig ut om han vill och sedan skyla alt på mamma
  14. 7
    är ju umeå- arlanda och där verkar det gått OK har inte hört nått i alla fall och killen är i luften nu

    sedan stockholm- munchen och sedan Lyon
    är ju i stockholm han checkar in så förhoppningvis går allt bra han kan nog se ganska liten och oskyldig ut om han vill och sedan skyla alt på mamma
  15. Medlem sedan
    Mar 1998
    #8
    Vardag brukar betyda affärsturister med lite bagage (iaf incheckat...) så jag hoppas det går bra.
  16. 8
    Vardag brukar betyda affärsturister med lite bagage (iaf incheckat...) så jag hoppas det går bra.
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    Var vad maken sa också

    och han är ju en van resenär
  18. 9
    Var vad maken sa också och han är ju en van resenär

Liknande trådar

  1. Hur mycket lägger ni på en väska?
    By Abigail in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 16:59
  2. hur mycket kan denna väga
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 20:40
  3. Hej, Nygammal med flygfråga
    By anspencer in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 13:03
  4. hur mycket ska man väga
    By annicaswe in forum _05 Höstbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 21:37
  5. Hur mycket skall man väga?
    By majjya in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 10:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar