50minuter långt UL och april april
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    50minuter långt UL och april april

    Kl 10 i dag hade jag mitt UL. Det kom en ung tjej och fråga om vi hade möjlighet med ett lite längre ultraljud eftesom hon höll på att utbilda sig.. de skulle vara 2 som gjorde ul. Haha -Ja absolut var vi med på det.
    Tjejen var ju hur noga som helst och förklarade och fråga den andra äldre BM hela tiden. Så gud vilken ordentlig genomgång vi fick Vi sa också att vi skulle gärna vilja veta könet om det gick att se, men Nej det var omöjligt. Först trodde hon flicka men sen såg hon något ändå mellan benen...det kan vara navelsträngen eller det andra könet, höll på med kön kollen säkert i 10minuter men nej det gick inte att säga säkert. inte den andra erfarna kunde säga vad det var. Det är väl inte meningen att vi ka veta, har inte gjort det med de andra barnen heller...

    Blev flyttad också till 2/4.
  2. 1
    50minuter långt UL och april april Kl 10 i dag hade jag mitt UL. Det kom en ung tjej och fråga om vi hade möjlighet med ett lite längre ultraljud eftesom hon höll på att utbilda sig.. de skulle vara 2 som gjorde ul. Haha -Ja absolut var vi med på det.
    Tjejen var ju hur noga som helst och förklarade och fråga den andra äldre BM hela tiden. Så gud vilken ordentlig genomgång vi fick Vi sa också att vi skulle gärna vilja veta könet om det gick att se, men Nej det var omöjligt. Först trodde hon flicka men sen såg hon något ändå mellan benen...det kan vara navelsträngen eller det andra könet, höll på med kön kollen säkert i 10minuter men nej det gick inte att säga säkert. inte den andra erfarna kunde säga vad det var. Det är väl inte meningen att vi ka veta, har inte gjort det med de andra barnen heller...

    Blev flyttad också till 2/4.
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2
    moderkakan i bakvägg, vilket oxå är helt nytt för mig
  4. 2
    moderkakan i bakvägg, vilket oxå är helt nytt för mig
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Skönt med en ordentlig koll!
    Vår bm kunde inte heller se könet då lill*n knep med benen.
  6. 3
    Skönt med en ordentlig koll!
    Vår bm kunde inte heller se könet då lill*n knep med benen.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Härligt med långt UL!
    Och att få se bebis!

    Jag vet att om bebis är snål på fredag och inte visar kön kommer vi boka in privat för könsbestämmande UL.

    www.bebiserian.blogspot.com
  8. 4
    Härligt med långt UL!
    Och att få se bebis!

    Jag vet att om bebis är snål på fredag och inte visar kön kommer vi boka in privat för könsbestämmande UL.

    www.bebiserian.blogspot.com
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    Kul att få se bebis så länge, och att få en ordentlig genomgång.
    Nu börjar det bli många aprilbebisar här i gruppen, men de kommer ju när de kommer, så det kan ju precis lika gärna bli mars iallafall
  10. 5
    Kul att få se bebis så länge, och att få en ordentlig genomgång.
    Nu börjar det bli många aprilbebisar här i gruppen, men de kommer ju när de kommer, så det kan ju precis lika gärna bli mars iallafall
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Vad kul! ja, det var verkligen mysigt att gå på UL denna soliga onsdag! Och tänk att vi båda blev flyttade till samma datum, 2:a april!
  12. 6
    Vad kul! ja, det var verkligen mysigt att gå på UL denna soliga onsdag! Och tänk att vi båda blev flyttade till samma datum, 2:a april!
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Haha vilken lyx att få kolla så länge, verkligen mysigt kan jag tänka mig. Men jag hoppas att även du stannar i den här gruppen, några dar hit eller dit spelar ju ingen roll. Bebis lär ju ändå inte passa tiden exakt!
  14. 7
    Haha vilken lyx att få kolla så länge, verkligen mysigt kan jag tänka mig. Men jag hoppas att även du stannar i den här gruppen, några dar hit eller dit spelar ju ingen roll. Bebis lär ju ändå inte passa tiden exakt!
  15. stina2
    #8
    Åh, vad mysigt att få se den lill* sååå länge
    synd med könet men det är ju så roligt att inte veta
    Jag har bf 30mars undra om jag oxå blir flyttad till april när jag ska på mitt ul på måndag?!
  16. 8
    Åh, vad mysigt att få se den lill* sååå länge
    synd med könet men det är ju så roligt att inte veta
    Jag har bf 30mars undra om jag oxå blir flyttad till april när jag ska på mitt ul på måndag?!
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #9
    Vad härligt att få kolla så länge. Jag älskar barnmorske studenter eftersom de är så otroligt nogranna och väldigt snälla!
  18. 9
    Vad härligt att få kolla så länge. Jag älskar barnmorske studenter eftersom de är så otroligt nogranna och väldigt snälla!
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Härligt! då får ni en överraskning på förlossningen då
    Skönt att allt såg bra ut!!
  20. 10
    Härligt! då får ni en överraskning på förlossningen då
    Skönt att allt såg bra ut!!
  21. Medlem sedan
    Oct 2003
    #11
    Nu är vi många som samsas om det datumet, vad kul! Åhh, vad lyxigt med ett så långt ul, till skillnad från de 5 min. jag alltid får....

    Ska ni kolla könet senare?
  22. 11
    Nu är vi många som samsas om det datumet, vad kul! Åhh, vad lyxigt med ett så långt ul, till skillnad från de 5 min. jag alltid får....

    Ska ni kolla könet senare?
  23. Medlem sedan
    Oct 1999
    #12
    Men gud så nice, lyxigt värre. Det är ju sån där man alltid hoppas ska hända men aldrig gör de...
    Skönt att allt såg bra ut med bebisen.
  24. 12
    Men gud så nice, lyxigt värre. Det är ju sån där man alltid hoppas ska hända men aldrig gör de...
    Skönt att allt såg bra ut med bebisen.
  25. Medlem sedan
    Sep 2008
    #13
    Härligt att känna sig riktigt omhändertagen på UL.
    Jag längtar till fredag i vill oxå he en nybörjare som tar lång tid på sig .
    Hat sen bokat tid på Tittut i Stockholm och ska kolla 4D och få en dvd med film o foton. Superspännande
  26. 13
    Härligt att känna sig riktigt omhändertagen på UL.
    Jag längtar till fredag i vill oxå he en nybörjare som tar lång tid på sig .
    Hat sen bokat tid på Tittut i Stockholm och ska kolla 4D och få en dvd med film o foton. Superspännande

Liknande trådar

  1. Detta måste väl vara april april din
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 09:08
  2. 2 april - inte långt kvar nu...
    By Mallanse in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 10:02
  3. 50 min långt UL och April april
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 10:05
  4. April april!
    By Karamella in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 09:01
  5. April.
    By Zand in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 18:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar