Bra på att uttala/stava engelska? - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #21
    Mamma är född 1937 och det var en brittisk lärare som lärde henne det, när hon läste i Sundsvall i början på 70-talet. Skoj! Extra roligt att maken min heter Anders då - jag får fundera en stund på en anknytning till Anderna också!
  2. 21
    Mamma är född 1937 och det var en brittisk lärare som lärde henne det, när hon läste i Sundsvall i början på 70-talet. Skoj! Extra roligt att maken min heter Anders då - jag får fundera en stund på en anknytning till Anderna också!
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #22
    Oj, den var inte lätt!
    Fast jag är litet bekymrad över att vissa ord som jag tycker rimmar inte ska göra det. Hmm....
  4. 22
    Oj, den var inte lätt!
    Fast jag är litet bekymrad över att vissa ord som jag tycker rimmar inte ska göra det. Hmm....
  5. Medlem sedan
    Aug 2020
    #23
    Det engelska språket kan vara ganska komplicerat. Varför är det så många ord som stavas helt annorlunda än hur de uttalas? Engelskt uttal kan vara så komplicerat att även nativa talare kan uttala vissa ord helt fel under hela sitt liv.
  6. 23
    Det engelska språket kan vara ganska komplicerat. Varför är det så många ord som stavas helt annorlunda än hur de uttalas? Engelskt uttal kan vara så komplicerat att även nativa talare kan uttala vissa ord helt fel under hela sitt liv.
  7. Medlem sedan
    Aug 2020
    #24
    Hej. Det är mycket intressant. Jag tycker att rim och kunskap om namn hjälper mig i copywriting. På den här tjänsten började jag till exempel skriva https://writingmetier.com/. Har du tänkt på detta intressanta yrke? Ett ganska bra alternativ för distansarbete. Särskilt nu.
  8. 24
    Hej. Det är mycket intressant. Jag tycker att rim och kunskap om namn hjälper mig i copywriting. På den här tjänsten började jag till exempel skriva https://writingmetier.com/. Har du tänkt på detta intressanta yrke? Ett ganska bra alternativ för distansarbete. Särskilt nu.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Hur uttala -or i Viktor?
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 19:06
  2. hur uttala...
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 13:16
  3. Uttala som Alex
    By -magnolia- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 18:17
  4. Uttala Paulina!!
    By Lerica in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 21:17
  5. Hur skulle ni uttala?
    By Freja BF 15/8 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 18:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar