Vad ska jag göra med massor av glögg??
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Apr 2006
    #1

    Vad ska jag göra med massor av glögg??

    Jag kom hem idag och hittade en hel låda glögg utanför dörren. Inte så konstigt som det kanske låter, då jag fått erbjudande om en provflaska från Dufvenkrooks (jag missade deras glöggprovning, som jag var bjuden på i egenskap av matbloggare). EN flaska, trodde jag. Inte hela sortimentet, men det var vad jag fick. Så nu har jag typ.. åtta flaskor glögg. Och så mycket glögg dricker vi inte, i synnerhet inte i jul eftersom jag är gravid. Så.. eh.. vad sjutton ska jag göra med all glögg? Kan man.. baka nåt kanske? Laga mat? Tipsa på! (Och ja, jag lär ju ge bort en del också.)
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  2. 1
    Vad ska jag göra med massor av glögg?? Jag kom hem idag och hittade en hel låda glögg utanför dörren. Inte så konstigt som det kanske låter, då jag fått erbjudande om en provflaska från Dufvenkrooks (jag missade deras glöggprovning, som jag var bjuden på i egenskap av matbloggare). EN flaska, trodde jag. Inte hela sortimentet, men det var vad jag fick. Så nu har jag typ.. åtta flaskor glögg. Och så mycket glögg dricker vi inte, i synnerhet inte i jul eftersom jag är gravid. Så.. eh.. vad sjutton ska jag göra med all glögg? Kan man.. baka nåt kanske? Laga mat? Tipsa på! (Och ja, jag lär ju ge bort en del också.)
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Men ÄR du???

    GRATTIS!!!! Jag hade ingen aning!

    Låt den koka nån minut så är alkoholen borta - och bjud på glöggkalas vettja! Alla orsaker till fest är bra orsaker.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  4. 2
    Men ÄR du??? GRATTIS!!!! Jag hade ingen aning!

    Låt den koka nån minut så är alkoholen borta - och bjud på glöggkalas vettja! Alla orsaker till fest är bra orsaker.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Jaaa Jag kom ut lite fint där känner jag.. jag har mumlat om det här inne en gång innan men det var långt ner i en tråd Och så har jag hittat till lite nya snack här inne då..

    Visst, glöggkalas.. men seriöst, åtta flaskor??? Och då har vi kanske fyra-fem från förra året också. Sjukt.
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  6. 3
    Jaaa Jag kom ut lite fint där känner jag.. jag har mumlat om det här inne en gång innan men det var långt ner i en tråd Och så har jag hittat till lite nya snack här inne då..

    Visst, glöggkalas.. men seriöst, åtta flaskor??? Och då har vi kanske fyra-fem från förra året också. Sjukt.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    Jag säger som ME...

    ... koka den och bjud på glöggprovningskalas. (Du behöver ju inte koka allt, bara för dem som inte vill ha alkohol.) Sen kan ni testa typ tre sorters tilltugg och se vad som passar bäst! Om du inte känner för att pyssla en massa själv kan du ju engagera gästerna att ta med tilltugg i olika smakriktningar.
    När de går hem vet de precis vad för nån glögg de ska satsa på i december och vad som passar bra till!
    Grattis till graviditeten
  8. 4
    Jag säger som ME... ... koka den och bjud på glöggprovningskalas. (Du behöver ju inte koka allt, bara för dem som inte vill ha alkohol.) Sen kan ni testa typ tre sorters tilltugg och se vad som passar bäst! Om du inte känner för att pyssla en massa själv kan du ju engagera gästerna att ta med tilltugg i olika smakriktningar.
    När de går hem vet de precis vad för nån glögg de ska satsa på i december och vad som passar bra till!
    Grattis till graviditeten
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Grattis!

    Hade helt missat att du var gravid så då vill jag också passa på att säga grattis!
    Annika m. Emil & Erik
  10. 5
    Grattis! Hade helt missat att du var gravid så då vill jag också passa på att säga grattis!
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Tack!! Jag har varit lite hemlig med det än så länge, och det tar nog lite tid innan jag vågar mig utanför AFF med det. Det är ju första och så, känns lite overkligt..
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  12. 6
    Tack!! Jag har varit lite hemlig med det än så länge, och det tar nog lite tid innan jag vågar mig utanför AFF med det. Det är ju första och så, känns lite overkligt..
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #7
    Åh, tack! Det får bli många gäster!
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  14. 7
    Åh, tack! Det får bli många gäster!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Glögginkokta päron

    Glögginkokta päron har jag gjort för att bli av med glögg. Supergott.
  16. 8
    Glögginkokta päron Glögginkokta päron har jag gjort för att bli av med glögg. Supergott.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Haha, vänta du bara

    tills du ska åka hem från BB, DÅ kan vi snacka _overkligt_!!
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  18. 9
    Haha, vänta du bara tills du ska åka hem från BB, DÅ kan vi snacka _overkligt_!!
  19. Medlem sedan
    Jul 2001
    #10
    Åh, vad bra att du tog upp den frågan! Vi har också massvis med glögg hemma. Jag var ju gravid förra julen och drack ingen glögg. Sen fick jag missfall i januari när jag var i v11. Nu är jag gravid igen, så det lär inte bli mycket glöggdrickande i år heller. Och nu har vi fått en del GP´s dunderglögg av mina föräldrar. I skänken står dessutom flera flaskor av Blossas olika årgångsglöggar, några flarror starkvinsglögg mm. Men de enda recept jag hittar innehåller bara småskvättar av glögg (typ ngr deciliter). Jag vill att det ska gå åt typ en hel flaska! Så det ska bli kul att se om du får svar!

    PS Grattis till magen!
  20. 10
    Åh, vad bra att du tog upp den frågan! Vi har också massvis med glögg hemma. Jag var ju gravid förra julen och drack ingen glögg. Sen fick jag missfall i januari när jag var i v11. Nu är jag gravid igen, så det lär inte bli mycket glöggdrickande i år heller. Och nu har vi fått en del GP´s dunderglögg av mina föräldrar. I skänken står dessutom flera flaskor av Blossas olika årgångsglöggar, några flarror starkvinsglögg mm. Men de enda recept jag hittar innehåller bara småskvättar av glögg (typ ngr deciliter). Jag vill att det ska gå åt typ en hel flaska! Så det ska bli kul att se om du får svar!

    PS Grattis till magen!
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    Grattis!!!
    Spara flaskorna till nästa år när du kan dricka! De håller utan problem!
  22. 11
    Grattis!!!
    Spara flaskorna till nästa år när du kan dricka! De håller utan problem!
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12

    GRatis.......

    det var en ganska stor hemlighet Du valde att smýga med så där

    Jag är glad för Din skull.
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  24. 12
    GRatis....... det var en ganska stor hemlighet Du valde att smýga med så där

    Jag är glad för Din skull.
  25. Medlem sedan
    Feb 2007
    #13

    åhhh

    va roligt
    grattis till magen *ler*
    håller med om tipset glöggkalas! se till att gästerna pysslar ihop tilltuggen!
    kramar
  26. 13
    åhhh va roligt
    grattis till magen *ler*
    håller med om tipset glöggkalas! se till att gästerna pysslar ihop tilltuggen!
    kramar
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Stort grattis! Va roligt

    Glöggkaka är ju himla smaskens men det klart, blir jäkla mycket kaka av så många flaskor

    Vilken underbart fin hemsida ni har förr era katter Var helt fast en lång stund.
  28. 14
    Stort grattis! Va roligt

    Glöggkaka är ju himla smaskens men det klart, blir jäkla mycket kaka av så många flaskor

    Vilken underbart fin hemsida ni har förr era katter Var helt fast en lång stund.
  29. Medlem sedan
    Apr 2006
    #15
    Åh, det låter gott!!
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  30. 15
    Åh, det låter gott!!
  31. Medlem sedan
    Apr 2006
    #16
    Tack och grattis själv Man kanske kan typ koka ner en flaska till sås? Glöggreduktion..?
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  32. 16
    Tack och grattis själv Man kanske kan typ koka ner en flaska till sås? Glöggreduktion..?
  33. Medlem sedan
    Apr 2006
    #17
    Det är iofs sant, men vi har redan ett gäng flaskor från tidigare år Tre-fyra från förra, och en del blossa årgångsglögg från mycket längre än så (Huvudproblemet är nog som du kanske hör att vi inte dricker så väldigt mycket glögg...)
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  34. 17
    Det är iofs sant, men vi har redan ett gäng flaskor från tidigare år Tre-fyra från förra, och en del blossa årgångsglögg från mycket längre än så (Huvudproblemet är nog som du kanske hör att vi inte dricker så väldigt mycket glögg...)
  35. Medlem sedan
    Apr 2006
    #18
    Hrm, ja, ganska Tack! Det känns fint att inte bara hänga här som hoppfull kanske-förälder-nån-gång utan faktiskt blivande
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  36. 18
    Hrm, ja, ganska Tack! Det känns fint att inte bara hänga här som hoppfull kanske-förälder-nån-gång utan faktiskt blivande
  37. Medlem sedan
    Apr 2006
    #19
    Tack! Och ja, minst ett kalas får det nog garanterat bli
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  38. 19
    Tack! Och ja, minst ett kalas får det nog garanterat bli
  39. Medlem sedan
    Apr 2006
    #20
    Ooh, glöggkaka! Det låter klart intressant

    Tack! Jag är urdålig på att uppdatera, men katterna är ju så fina så de liksom talar för sig själva
    Mamma till Titus, född 090514
    Min mat-blogg: http://annesfood.blogspot.com
  40. 20
    Ooh, glöggkaka! Det låter klart intressant

    Tack! Jag är urdålig på att uppdatera, men katterna är ju så fina så de liksom talar för sig själva
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Göra massor med bakning!
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 20:30
  2. Massor att göra...
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 10:53
  3. Har typ MASSOR att göra,
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 11:15
  4. Vad göra med överbliven glögg?
    By tistel in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 08:33
  5. Vad göra med massor av äggulor?
    By P in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 09:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar