Julklappsfunderingar
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Julklappsfunderingar

    Vad ska era små få i julklapp? Har ni några tips kanske? Jag tycker ju att minstingen har mer än tillräckligt i leksaksväg men nåt måste ju han ju ändå få.
    Så vad kan tänkas passa en snart (hua) treårig kille som äääälskar bilar, traktorer mm?
    Har ni redan köpt till era bar noch vad ska de få?


    Nanna m Jens 060209
  2. 1
    Julklappsfunderingar Vad ska era små få i julklapp? Har ni några tips kanske? Jag tycker ju att minstingen har mer än tillräckligt i leksaksväg men nåt måste ju han ju ändå få.
    Så vad kan tänkas passa en snart (hua) treårig kille som äääälskar bilar, traktorer mm?
    Har ni redan köpt till era bar noch vad ska de få?


    Nanna m Jens 060209
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Jaa du...

    Tyra kommer får en docka med badkar till och lite tvättsvampar o flaskor o sånt. Tjejerna har en sån docka som det hela tiden bråkas om vem som ska ha. Sen har hon önskat sig en Fifi-docka så det får hon också. Sen vet jag inte riktigt, nånting mer kreativt ska hon nog få, kanske play-doh, det gillar hon.
    Till en kille som gillar bilar o sånt, kanske nån Byggare-bob bil/figur? Finns ju mycket bilgrejer till små killar nu med Blixten McQueen och Rorri mm...
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  4. 2
    Jaa du... Tyra kommer får en docka med badkar till och lite tvättsvampar o flaskor o sånt. Tjejerna har en sån docka som det hela tiden bråkas om vem som ska ha. Sen har hon önskat sig en Fifi-docka så det får hon också. Sen vet jag inte riktigt, nånting mer kreativt ska hon nog få, kanske play-doh, det gillar hon.
    Till en kille som gillar bilar o sånt, kanske nån Byggare-bob bil/figur? Finns ju mycket bilgrejer till små killar nu med Blixten McQueen och Rorri mm...
  5. Medlem sedan
    Aug 2001
    #3

    Duplo

    När Edvin var yttepytteliten hade dom utförsäljning i en leksaksaffär i närheten så vi hamstrade som sjutton!
    Det ligger alltså Duplo och Lego för ett par tusen kronor i vår källare och bara väntar
    Edvins pappa har varit sugen på att plocka fram kartongerna mer än en gång men jag har bromsat. Vad jag minns så är det i alla fall en Duplo brandstation, och den har vi bestämt att han ska få till jul. Sen finns det en till kartong med Duplo (kan det vara en djurpark?) som han ska få när han fyller tre år. Legot sparar vi några år till.

    Just nu är hans favoritbok "Tummen tittar på natten" som vi har haft på omlån från biblioteket typ fem gånger så den har jag hintat till hans mormor att han önskar sig. Och kanske att han får någon annan Tummen-bok av oss, jag tycker också att de böckerna är bra.

    Något annat har jag inte kommit på och det blir nog inte så mycket mer heller. Vill inte att han ska få för sig att jul bara är att FÅ en massa saker. Det blir kanske svårt att undvika, men så länge jag kan hålla det på en vettig nivå så tänker jag göra det
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  6. 3
    Duplo När Edvin var yttepytteliten hade dom utförsäljning i en leksaksaffär i närheten så vi hamstrade som sjutton!
    Det ligger alltså Duplo och Lego för ett par tusen kronor i vår källare och bara väntar
    Edvins pappa har varit sugen på att plocka fram kartongerna mer än en gång men jag har bromsat. Vad jag minns så är det i alla fall en Duplo brandstation, och den har vi bestämt att han ska få till jul. Sen finns det en till kartong med Duplo (kan det vara en djurpark?) som han ska få när han fyller tre år. Legot sparar vi några år till.

    Just nu är hans favoritbok "Tummen tittar på natten" som vi har haft på omlån från biblioteket typ fem gånger så den har jag hintat till hans mormor att han önskar sig. Och kanske att han får någon annan Tummen-bok av oss, jag tycker också att de böckerna är bra.

    Något annat har jag inte kommit på och det blir nog inte så mycket mer heller. Vill inte att han ska få för sig att jul bara är att FÅ en massa saker. Det blir kanske svårt att undvika, men så länge jag kan hålla det på en vettig nivå så tänker jag göra det
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Kaplastavar

    Min lillkille älskar dem och bygger med dem hela dagarna
  8. 4
    Kaplastavar Min lillkille älskar dem och bygger med dem hela dagarna

Liknande trådar

  1. Julklappsfunderingar
    By _annae_ in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 20:33
  2. Julklappsfunderingar
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 14:38
  3. julklappsfunderingar
    By Pip m Noel in forum _0505 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 22:12
  4. Julklappsfunderingar..
    By LiZ. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 16:58
  5. Julklappsfunderingar
    By Åsa in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 18:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar