Filmen Lilja 4 ever
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Filmen Lilja 4 ever

    Den gick ju för ett tag sedan på tv och jag spelade in den,,,,men vad handlar den om? Kan nån berätta lite i stora drag vad det är för typ av film?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Filmen Lilja 4 ever Den gick ju för ett tag sedan på tv och jag spelade in den,,,,men vad handlar den om? Kan nån berätta lite i stora drag vad det är för typ av film?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2

    Den är fantastiskt bra,

    men väldigt, väldigt otäck. Den handlar om en ung rysk flicka som blir lurad till Sverige av en hallick. HOn blir inlåst och tvingad till prostitution mot sin vilja.

    En väldigt sevärd film men själv kände jag mig äcklad av män flera veckor efteråt även om jag förnuftmässigt inser att dom flesta män inte utnyttjar kvinnor på detta sätt.
  4. 2
    Den är fantastiskt bra, men väldigt, väldigt otäck. Den handlar om en ung rysk flicka som blir lurad till Sverige av en hallick. HOn blir inlåst och tvingad till prostitution mot sin vilja.

    En väldigt sevärd film men själv kände jag mig äcklad av män flera veckor efteråt även om jag förnuftmässigt inser att dom flesta män inte utnyttjar kvinnor på detta sätt.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Trafficking handlar den om

    Hemsk hemsk hemsk hemsk film!
    Det löser sig...
  6. 3
    Trafficking handlar den om Hemsk hemsk hemsk hemsk film!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Usch då,,,,då vet jag inte om jag klarar av att se den idag. Får fundera lite på det. Tack för svar båda två.
  8. 4
    Usch då,,,,då vet jag inte om jag klarar av att se den idag. Får fundera lite på det. Tack för svar båda två.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Det är verkligen ingen film någon behöver se. Den ingav inget hopp överhuvudtaget. Det bästa är att ta livet av sig.
  10. 5
    Det är verkligen ingen film någon behöver se. Den ingav inget hopp överhuvudtaget. Det bästa är att ta livet av sig.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    beskriver vad som händer dagligen i Sverige, prostution och utnyttjande av unga flcikor, nyttigt att se då det är sant att det händer men hemskt för man mår dåligt av den. Vill man vara skyddad och blunda tittar man inte, är man i en känslig period tittar man inte.
  12. 6
    beskriver vad som händer dagligen i Sverige, prostution och utnyttjande av unga flcikor, nyttigt att se då det är sant att det händer men hemskt för man mår dåligt av den. Vill man vara skyddad och blunda tittar man inte, är man i en känslig period tittar man inte.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Bheöver se? nej man behöver inte se men det som är i filmen är just nu sanning för en liten flcika:-(
  14. 7
    Bheöver se? nej man behöver inte se men det som är i filmen är just nu sanning för en liten flcika:-(
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8

    Ja i en sådan situation...

    som hon var i är nog det lindrigaste faktiskt att ta livet av sig.
  16. 8
    Ja i en sådan situation... som hon var i är nog det lindrigaste faktiskt att ta livet av sig.
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Jag har varit tvungen att se den två gånger - det har inte kommit något gott ur den filmen; den är så fruktansvärd att det inte går att ta till sig budskapet - vilket budskapet nu är? Jag, och många med mig, hade den svarta känslan av att det bästa är att gå och ta livet av sig.
  18. 9
    Jag har varit tvungen att se den två gånger - det har inte kommit något gott ur den filmen; den är så fruktansvärd att det inte går att ta till sig budskapet - vilket budskapet nu är? Jag, och många med mig, hade den svarta känslan av att det bästa är att gå och ta livet av sig.
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Och jag ser inte det som en uppbygglig film - när man sett den så känner man sig helt tom och utan handlingskraft. Jag vill se filmer som ger styrka att förändra.
  20. 10
    Och jag ser inte det som en uppbygglig film - när man sett den så känner man sig helt tom och utan handlingskraft. Jag vill se filmer som ger styrka att förändra.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Tack alla för svar. Låter inte som en film jag ska se just ikväll.
  22. 11
    Tack alla för svar. Låter inte som en film jag ska se just ikväll.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    Vad exakt har du gjort efter att ha sett filmen som har gjort situationen bättre för dessa unga, utnyttjade flickor? När man ser andra filmer, t ex American Histroy X, lämnas tittaren med en känsla av att det jag gör och säger betyder något, men efter Lilja mår man bara dåligt.
  24. 12
    Vad exakt har du gjort efter att ha sett filmen som har gjort situationen bättre för dessa unga, utnyttjade flickor? När man ser andra filmer, t ex American Histroy X, lämnas tittaren med en känsla av att det jag gör och säger betyder något, men efter Lilja mår man bara dåligt.
  25. Medlem sedan
    Dec 2007
    #13

    Här tänker jag tvärtom dig

    Jag är så trött på alla filmer med lyckligt slut eller ett slut som ger hopp. Ibland finns inget hopp och jag tycker det är bra att visa det även om det gör jävligt ont att se och inse det.
  26. 13
    Här tänker jag tvärtom dig Jag är så trött på alla filmer med lyckligt slut eller ett slut som ger hopp. Ibland finns inget hopp och jag tycker det är bra att visa det även om det gör jävligt ont att se och inse det.
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Ingenting jag har inte gjort någonting mer än skänkt strumpbyxor till ett Fistulahem i Afrika samtär med i RK för att kunna hjälpa någon... samt alltid säga min mening om män som köper sex.
  28. 14
    Ingenting jag har inte gjort någonting mer än skänkt strumpbyxor till ett Fistulahem i Afrika samtär med i RK för att kunna hjälpa någon... samt alltid säga min mening om män som köper sex.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    RK? Vad är det?
  30. 15
    RK? Vad är det?
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    du fattar att det inte är någon anklagelse eller så? Jag själv blev bara så nere och tängd efter att ha sett filmen utan något hopp alls. Jag tror att man kan få fram allvaret och ändå tillföra lite jävlar-anamma till tittarna.
  32. 16
    du fattar att det inte är någon anklagelse eller så? Jag själv blev bara så nere och tängd efter att ha sett filmen utan något hopp alls. Jag tror att man kan få fram allvaret och ändå tillföra lite jävlar-anamma till tittarna.
  33. Medlem sedan
    Jun 2007
    #17
    Röda Korset, antar jag
  34. 17
    Röda Korset, antar jag

Liknande trådar

  1. Lilja 4-ever
    By Rättaren in forum Politik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 04:21
  2. Lilja 4-ever
    By Rättaren in forum Sex & erotik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 08:34
  3. Lilja!
    By s med 2 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 09:54
  4. Lilja!
    By JCP in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 17:14
  5. Namnet Lilja
    By chessman88 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar