Dagens kläder då!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Dagens kläder då!

    Nu var det ett tag sedan, så - vad har ni på er idag?

    Klämmer in två frågor också:

    Vad var det senaste plagget (skorna, accessoaren) du köpte?

    Vad planerar du som nästa inköp?
  2. 1
    Dagens kläder då! Nu var det ett tag sedan, så - vad har ni på er idag?

    Klämmer in två frågor också:

    Vad var det senaste plagget (skorna, accessoaren) du köpte?

    Vad planerar du som nästa inköp?
  3. Medlem sedan
    May 2008
    #2
    Svarar själv:

    Nu var det ett tag sedan, så - vad har ni på er idag?
    Idag har jag svarta smala byxor, naturvit tunntunn blus med spetsapplikation framtill och puffärm, en svart cashmerekofta utanpå, rött bärnstenshalsband från 30-talet och en gammal hjärtformad fotoberlock i guld från samma period runt halsen. Ute hade jag en vintage blå kappa med insvängd midja och en grå pashminasjal.
    Nu är jag hemma och ska byta om till snickarkläder och börja spackla en vägg. :/

    Vad var det senaste plagget (skorna, accessoaren) du köpte?
    En grå och en svart omlottkofta från Gina Tricot.

    Vad planerar du som nästa inköp?
    Jättevarm kappa! Huh, vad kallt det var när jag var ute förut och det är bara början på november än så länge!
  4. 2
    Svarar själv:

    Nu var det ett tag sedan, så - vad har ni på er idag?
    Idag har jag svarta smala byxor, naturvit tunntunn blus med spetsapplikation framtill och puffärm, en svart cashmerekofta utanpå, rött bärnstenshalsband från 30-talet och en gammal hjärtformad fotoberlock i guld från samma period runt halsen. Ute hade jag en vintage blå kappa med insvängd midja och en grå pashminasjal.
    Nu är jag hemma och ska byta om till snickarkläder och börja spackla en vägg. :/

    Vad var det senaste plagget (skorna, accessoaren) du köpte?
    En grå och en svart omlottkofta från Gina Tricot.

    Vad planerar du som nästa inköp?
    Jättevarm kappa! Huh, vad kallt det var när jag var ute förut och det är bara början på november än så länge!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    I dag har jag en lång lila kjol (denna: http://www.promod.fr/jupes/longue-ju...0066873N5.html), en senapsgul trikåtop från Gudrun Sjödén, ballerinaskor och ett halsband med lila och gröna halvädelstenar. Senaste inköp tror jag var ett antal stay-ups av det grova slaget, som har använts med varierande framgång: En del har varit av karaktären stay-ej-ups.
    Nästa inköp? Hade velat ha en trenchcoat i höstregnet, men har inte hittat nån i min smak (färgerna e för trista), så kanske att jag får vänta till i vår, nya skor behöver jag och kanske lite cashmere i form av en tröja och kanske en sjal ... Och så har jag sett ett halsband jag vill ha, och det vore roligt med en ny klänning om jag hittar någon ...
  6. 3
    I dag har jag en lång lila kjol (denna: http://www.promod.fr/jupes/longue-ju...0066873N5.html), en senapsgul trikåtop från Gudrun Sjödén, ballerinaskor och ett halsband med lila och gröna halvädelstenar. Senaste inköp tror jag var ett antal stay-ups av det grova slaget, som har använts med varierande framgång: En del har varit av karaktären stay-ej-ups.
    Nästa inköp? Hade velat ha en trenchcoat i höstregnet, men har inte hittat nån i min smak (färgerna e för trista), så kanske att jag får vänta till i vår, nya skor behöver jag och kanske lite cashmere i form av en tröja och kanske en sjal ... Och så har jag sett ett halsband jag vill ha, och det vore roligt med en ny klänning om jag hittar någon ...
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4

    Mina svar

    Nu var det ett tag sedan, så - vad har ni på er idag?

    * Grå yllekjol till strax över knäna, grå tunnstickad tröja från Zara, svart blus under, grå strumpbyxor, svarta stövlar med klack.


    Vad var det senaste plagget (skorna, accessoaren) du köpte?

    * En svart keps, den jag har på avataren.

    Vad planerar du som nästa inköp?

    * E mest inne på teve, dator och möbler, men möjligen kan det bli fler snygga strumpbyxor.
  8. 4
    Mina svar Nu var det ett tag sedan, så - vad har ni på er idag?

    * Grå yllekjol till strax över knäna, grå tunnstickad tröja från Zara, svart blus under, grå strumpbyxor, svarta stövlar med klack.


    Vad var det senaste plagget (skorna, accessoaren) du köpte?

    * En svart keps, den jag har på avataren.

    Vad planerar du som nästa inköp?

    * E mest inne på teve, dator och möbler, men möjligen kan det bli fler snygga strumpbyxor.
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Dagens outfit....

    Min svarta älsklingstopp som jag tänker så fort den är ren "jag förtjänar att ha den idag"
    svarta brallor

    Shoppade loss i helgen faktiskt

    en kortärmad topp, en långärmad blommig topp, en mössa, en kofta, en stickad tröja, en klänning och ett halsband

    nu väntar jag bara att nån ska bjuda mig på fest så att jag får använda min klänning, men det kan jag väl se mig om i stjärnorna efter.... den åker väl fram på julafton om inte annat....

    Mitt nästa inköp i klädväg lär nog bli ett par jeans till mig själv.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  10. 5
    Dagens outfit....

    Min svarta älsklingstopp som jag tänker så fort den är ren "jag förtjänar att ha den idag"
    svarta brallor

    Shoppade loss i helgen faktiskt

    en kortärmad topp, en långärmad blommig topp, en mössa, en kofta, en stickad tröja, en klänning och ett halsband

    nu väntar jag bara att nån ska bjuda mig på fest så att jag får använda min klänning, men det kan jag väl se mig om i stjärnorna efter.... den åker väl fram på julafton om inte annat....

    Mitt nästa inköp i klädväg lär nog bli ett par jeans till mig själv.
  11. Medlem sedan
    Jun 1998
    #6
    Haha! I dag sitter jag hemma i vilstolen och jobbar och har på mig en grå kimonoklänning från Granit, grå hellyhansensockar och ett par grå pyjamasbyxor:-)

    Senaste plagget var nog en omlottkofta i svartvitt raggsocksgarn på Stadsmissionen. Och nästa planerade inköp är ett par svarta läderstövlar - gav bort dem jag hade till morsan, har aldrig riktigt blivit vän med dem...
  12. 6
    Haha! I dag sitter jag hemma i vilstolen och jobbar och har på mig en grå kimonoklänning från Granit, grå hellyhansensockar och ett par grå pyjamasbyxor:-)

    Senaste plagget var nog en omlottkofta i svartvitt raggsocksgarn på Stadsmissionen. Och nästa planerade inköp är ett par svarta läderstövlar - gav bort dem jag hade till morsan, har aldrig riktigt blivit vän med dem...
  13. Medlem sedan
    Jun 1998
    #7
    Grova stayups! Var har du köpt dem, eller rättare sagt, vilket märke, för du bor väl utomlands (ja från Sverige sett alltså:-)?
  14. 7
    Grova stayups! Var har du köpt dem, eller rättare sagt, vilket märke, för du bor väl utomlands (ja från Sverige sett alltså:-)?
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Falke, Dim, Bourget och kanske ett märke till av typen opaque (40 eller 50 den). Och så några riktigt grova, s.k. overknees, minns inte vad märket hette men kan inte rekommendera dem. De satt nere vid fotknölarna när jag kom till jobbet så jag fick raskt byta om.
  16. 8
    Falke, Dim, Bourget och kanske ett märke till av typen opaque (40 eller 50 den). Och så några riktigt grova, s.k. overknees, minns inte vad märket hette men kan inte rekommendera dem. De satt nere vid fotknölarna när jag kom till jobbet så jag fick raskt byta om.
  17. Medlem sedan
    Jun 1998
    #9
    Men overknees funkar väl om man har andra strumpor under så att de kan haka sig fast... trodde jag.
  18. 9
    Men overknees funkar väl om man har andra strumpor under så att de kan haka sig fast... trodde jag.
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10
    Aha, det hade inte jag fattat! jag ska göra ett nytt försök, tack!
  20. 10
    Aha, det hade inte jag fattat! jag ska göra ett nytt försök, tack!
  21. Medlem sedan
    Dec 2006
    #11
    Tråkdag: Mörkblå, nästan svarta stuprör, svart tight tröja med krage och knäppning (som en piké, fast inte piké. Snygg mao), svart kofta. Guldiga chucks. Håret i hästsvans, endast klocka - inga smycken.

    Det senaste jag köpte var ett par träningsbrallor från nike (mycket hett *s*). Precis innan det köpte jag ett par cognacsfärgade läderstövlar med hög klack, mycket roligare och mycket snyggare!

    Nästa köp blir nog en vinterjacka, en praktisk jävel som står emot lite väta - eftersom det är pissvinter nu.
  22. 11
    Tråkdag: Mörkblå, nästan svarta stuprör, svart tight tröja med krage och knäppning (som en piké, fast inte piké. Snygg mao), svart kofta. Guldiga chucks. Håret i hästsvans, endast klocka - inga smycken.

    Det senaste jag köpte var ett par träningsbrallor från nike (mycket hett *s*). Precis innan det köpte jag ett par cognacsfärgade läderstövlar med hög klack, mycket roligare och mycket snyggare!

    Nästa köp blir nog en vinterjacka, en praktisk jävel som står emot lite väta - eftersom det är pissvinter nu.
  23. Medlem sedan
    May 2001
    #12
    Tråk dag har bara svarta leggings och en trikå top/tunika från Gina Trico den oxå svart till det hade jag svarta stickade uggs på fötterna och en svart parkas. Svart svart svart . . . .

    Det senaste plagget jag köpte måste varit två klänningar, pälsjacka och stövletter (ja allt inhandlades på samma dag).

    Nästa köp vet jag inte men har present kort på NK och make up store som kan användas + en hel del födelsedagspengar som väntar på att spenderas.
    Jeans vill jag nog ha och nya undies.
  24. 12
    Tråk dag har bara svarta leggings och en trikå top/tunika från Gina Trico den oxå svart till det hade jag svarta stickade uggs på fötterna och en svart parkas. Svart svart svart . . . .

    Det senaste plagget jag köpte måste varit två klänningar, pälsjacka och stövletter (ja allt inhandlades på samma dag).

    Nästa köp vet jag inte men har present kort på NK och make up store som kan användas + en hel del födelsedagspengar som väntar på att spenderas.
    Jeans vill jag nog ha och nya undies.
  25. Medlem sedan
    Feb 2008
    #13

    Jo.

    Jag har en trött och lite ledsen dag och har inte kommit längre i klädväg än svarta strumpbyxor och en svart v-ringad sådan där kramig mjuk tröja. Plus ett par hemska virkade lilablå tofflor jag fått av sambons mamma och som jag bara använder i absoluta nödfall. (Orkar inte leta mina sockor jag vill ha.) Måste snart börja styra upp det här då vi ska på bio sen. Blir med all sannolikhet en svart klänning och lite pynt. Men känner inte alls för att klä på mig och inte sugen på att köpa en enda sak. Sist köpte jag tre stycken glittriga silvriga armband.
  26. 13
    Jo. Jag har en trött och lite ledsen dag och har inte kommit längre i klädväg än svarta strumpbyxor och en svart v-ringad sådan där kramig mjuk tröja. Plus ett par hemska virkade lilablå tofflor jag fått av sambons mamma och som jag bara använder i absoluta nödfall. (Orkar inte leta mina sockor jag vill ha.) Måste snart börja styra upp det här då vi ska på bio sen. Blir med all sannolikhet en svart klänning och lite pynt. Men känner inte alls för att klä på mig och inte sugen på att köpa en enda sak. Sist köpte jag tre stycken glittriga silvriga armband.
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14
    Jag har en svart trikåtop ( lång) från gina, randiga strumpbyxor i svart, lila och grått. En naturvit långkofta över, och naturvita strumpor.
    Sista inköpet är en beige sjal som dotter nyss köpte åt mig, annars var det nog en grå jacka/kappa från HM, en sån med dubbla knapprader o skärp i midjan, insvängd.
    Nästa planerade inköp blir vinterjacka till 5åringen.
  28. 14
    Jag har en svart trikåtop ( lång) från gina, randiga strumpbyxor i svart, lila och grått. En naturvit långkofta över, och naturvita strumpor.
    Sista inköpet är en beige sjal som dotter nyss köpte åt mig, annars var det nog en grå jacka/kappa från HM, en sån med dubbla knapprader o skärp i midjan, insvängd.
    Nästa planerade inköp blir vinterjacka till 5åringen.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Idag är jag typ rockig

    Har på mig svarta fuskskinntights från Modströms, stor blå stickad tröjklänning Acne, grå stickad sjal med pompoms, silversmycken och en tjuvlånad herrklocka. Ute hade jag svart skinnjacka och grå knytkängor från Minimarket.

    Skulle egentligen bara köpa glögg idag, men hann kika förbi på Lindex också. Tänkte kolla om de börjat få in festkläder. Köpte hem ett svart paljettlinne, men måste vela en aning.

    Nästa inköp: blå stickad baskofta till mig, soft merino strumpbyxor från Falke, täckbyxor till en son, julklappar, födelsedagspresenter
  30. 15
    Idag är jag typ rockig Har på mig svarta fuskskinntights från Modströms, stor blå stickad tröjklänning Acne, grå stickad sjal med pompoms, silversmycken och en tjuvlånad herrklocka. Ute hade jag svart skinnjacka och grå knytkängor från Minimarket.

    Skulle egentligen bara köpa glögg idag, men hann kika förbi på Lindex också. Tänkte kolla om de börjat få in festkläder. Köpte hem ett svart paljettlinne, men måste vela en aning.

    Nästa inköp: blå stickad baskofta till mig, soft merino strumpbyxor från Falke, täckbyxor till en son, julklappar, födelsedagspresenter
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Jomen koftorna?

    Slog du till på båda färgerna? Din vanliga storlek? Noppor? Härmkråka som jag är tänkte jag faktiskt kika efter koftan i butik. Ids inte beställa, då man inte verkar kunna returnera i butik.
  32. 16
    Jomen koftorna? Slog du till på båda färgerna? Din vanliga storlek? Noppor? Härmkråka som jag är tänkte jag faktiskt kika efter koftan i butik. Ids inte beställa, då man inte verkar kunna returnera i butik.
  33. anchita
    #17
    anchita har:
    Orange retro hoodjack fr Adidas, svart kort manchesterkjol fr HM's barnavdelning, orange strumpbyxor (samma ton som jackan), svarta cute-bar Clarks, svart skinnjacka.

    Vad var det senaste plagget (skorna, accessoaren) du köpte?
    * Bruna Nike-kängor

    Vad planerar du som nästa inköp?
    * ingen aning
  34. 17
    anchita har:
    Orange retro hoodjack fr Adidas, svart kort manchesterkjol fr HM's barnavdelning, orange strumpbyxor (samma ton som jackan), svarta cute-bar Clarks, svart skinnjacka.

    Vad var det senaste plagget (skorna, accessoaren) du köpte?
    * Bruna Nike-kängor

    Vad planerar du som nästa inköp?
    * ingen aning
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Brunt linne, petrolblå finstickad v-ringad tröja, bruna byxor och bruna stövletter. Silverhalsband (egentillverkat) med ett pusselhänge och ett trasselhjärtehänge. Vigsel-, kommunions- och samlingsringar som vanligt, svart klocka.
  36. 18
    Brunt linne, petrolblå finstickad v-ringad tröja, bruna byxor och bruna stövletter. Silverhalsband (egentillverkat) med ett pusselhänge och ett trasselhjärtehänge. Vigsel-, kommunions- och samlingsringar som vanligt, svart klocka.
  37. anchita
    #19
    Jag köpte också glögg idag *slurp*
    Låter ballt med dina tights!
  38. 19
    Jag köpte också glögg idag *slurp*
    Låter ballt med dina tights!
  39. Medlem sedan
    Oct 2002
    #20
    En nyfiken undran: Vad e kommunions- och samlingsringar?
  40. 20
    En nyfiken undran: Vad e kommunions- och samlingsringar?
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Dagens kläder?
    By *Camilla* in forum Hem & fritid
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 12:39
  2. Dagens kläder
    By happy83 in forum Småbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 11:01
  3. Dagens kläder?
    By Kristin med 8 barn in forum Småbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 16:41
  4. Dagens kläder
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 17:45
  5. dagens kläder?
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 22:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar