hjärtat slår...
_0906 Junibarn
  1. anonymt namn
    #1

    hjärtat slår...

    Jag har läst någon stans att har man sätt på vul/ul att hjärtat har börjat slå så är risken för missfall välldigt liten även att man inte passerat v 12. Någon som vet om det stämmer?
  2. 1
    hjärtat slår... Jag har läst någon stans att har man sätt på vul/ul att hjärtat har börjat slå så är risken för missfall välldigt liten även att man inte passerat v 12. Någon som vet om det stämmer?
  3. -anonym ett tag-
    #2
    Den info som jag fått från min gynekolog är att om man varit på två ultraljud med några veckors mellanrum och sett hjärtat slå så talar det för att det kommer gå bra.
  4. 2
    Den info som jag fått från min gynekolog är att om man varit på två ultraljud med några veckors mellanrum och sett hjärtat slå så talar det för att det kommer gå bra.
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    jag har hört olika bud ang minskad risk för missfall, men ser man hjärtat slå så vet man ju att det ser bra ut för stunden iallafall. Läser man på aff så är missfallsrisken stor i v9-12 och då har ju många redan sett ett hjärta på vul..lite motsägesefullt
  6. 3
    jag har hört olika bud ang minskad risk för missfall, men ser man hjärtat slå så vet man ju att det ser bra ut för stunden iallafall. Läser man på aff så är missfallsrisken stor i v9-12 och då har ju många redan sett ett hjärta på vul..lite motsägesefullt
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Ja fick mitt missfall i våras i vecka nio, men fick reda på redan vecka sju att det det var något som inte stod rätt till då inte hjärtat syntes på VUL. Så jag hoppas på VUL nu i veckan då jag går in i vecka 7, får jag se ett hjärta som slår kommer iaf jag bli lugnare :-)
    kram
    Anneli
  8. 4
    Ja fick mitt missfall i våras i vecka nio, men fick reda på redan vecka sju att det det var något som inte stod rätt till då inte hjärtat syntes på VUL. Så jag hoppas på VUL nu i veckan då jag går in i vecka 7, får jag se ett hjärta som slår kommer iaf jag bli lugnare :-)
  9. ojsan med 4:an
    #5

    jag har fått samma info

    Då jag har ganska komplicerade graviditeter så har jag träffat många läkaren. En av dessa berättade att man sätt hjärtat slå och minskar risken för missfall och att om man sätt ett levande foster efter v.10 så är missfallsrisken minimal. Att man brukar prata om vecka 12 beror på att det vanligtvis tar 1-3 veckor (ibland ännu längre tid) efter att fostret dött innan missfallet/blödningen börjar. Så att många missfall inträffar emellan v.9-12 då har alltså foster dött mellan v.6-9. Så att sett en hjärta slå är väldigt positivt (även om det självklart inte är ngn garanti för att allt kommer gå bra...)
  10. 5
    jag har fått samma info Då jag har ganska komplicerade graviditeter så har jag träffat många läkaren. En av dessa berättade att man sätt hjärtat slå och minskar risken för missfall och att om man sätt ett levande foster efter v.10 så är missfallsrisken minimal. Att man brukar prata om vecka 12 beror på att det vanligtvis tar 1-3 veckor (ibland ännu längre tid) efter att fostret dött innan missfallet/blödningen börjar. Så att många missfall inträffar emellan v.9-12 då har alltså foster dött mellan v.6-9. Så att sett en hjärta slå är väldigt positivt (även om det självklart inte är ngn garanti för att allt kommer gå bra...)
  11. Basset
    #6
    Enligt min förra läkare så var risken för missfall relativt liten om man sett ett hjärta slå vid fulla 8 veckor. Då ska ju det kritiska embryostadiet vara klart och många gånger är det väl där det går fel och sen så kommer inte missfallet förrän i vecka 9-11. I vilken vecka gjorde du ditt UL?
  12. 6
    Enligt min förra läkare så var risken för missfall relativt liten om man sett ett hjärta slå vid fulla 8 veckor. Då ska ju det kritiska embryostadiet vara klart och många gånger är det väl där det går fel och sen så kommer inte missfallet förrän i vecka 9-11. I vilken vecka gjorde du ditt UL?
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    jag gjorde vul i v 9+3.
  14. 7
    jag gjorde vul i v 9+3.
  15. Medlem sedan
    Oct 2008
    #8
    oj tröck på fel knapp. forts kommer här. när jag gjorde vul i v 9+3 så sa läkarna att risken för mf minskar nu när jag sett hjärtat.
  16. 8
    oj tröck på fel knapp. forts kommer här. när jag gjorde vul i v 9+3 så sa läkarna att risken för mf minskar nu när jag sett hjärtat.
  17. Basset
    #9
    Ja, så tolkade jag min läkare också, risken för missfall när man sett ett hjärta såpass "sent" är minimal.
    Grattis till dig!
  18. 9
    Ja, så tolkade jag min läkare också, risken för missfall när man sett ett hjärta såpass "sent" är minimal.
    Grattis till dig!
  19. Anonym
    #10
    Jag var på vul i v 9 och då pickade hjärtat.
  20. 10
    Jag var på vul i v 9 och då pickade hjärtat.
  21. Medlem sedan
    Jun 2008
    #11
    när är det man får göra vul? och varför? måste man ha en speciell anledning?
  22. 11
    när är det man får göra vul? och varför? måste man ha en speciell anledning?
  23. Anonym
    #12
    Jag hade haft lite blödningar, därför fick jag komma till gyn för ett vul.
  24. 12
    Jag hade haft lite blödningar, därför fick jag komma till gyn för ett vul.

Liknande trådar

  1. Hjärtat slår!
    By Hoppfylld in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 09:42
  2. Hjärtat slår!!!
    By erica76 in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-28, 09:07
  3. Hjärtat slår!
    By blåmes in forum _1102 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 11:42
  4. Hjärtat slår
    By Nummer fyra bf 21/7 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 20:44
  5. hjärtat slår!
    By Saria in forum _1007 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar