Domningar/stickningar i händerna
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Domningar/stickningar i händerna

    Speciellt när jag sover eller anstränger händerna får jag domningar, stickningar (känns som sockerdricka)... Det har kommit sista veckan och måste väl ha med graviditeten att göra?!
    Fler som har så?
    Lite otäckt var det när jag satt och körde bil förra veckan och handen domnade bort... och inatt när det domnade råkade jag vifta med armen och slog till min stackars man!
  2. 1
    Domningar/stickningar i händerna Speciellt när jag sover eller anstränger händerna får jag domningar, stickningar (känns som sockerdricka)... Det har kommit sista veckan och måste väl ha med graviditeten att göra?!
    Fler som har så?
    Lite otäckt var det när jag satt och körde bil förra veckan och handen domnade bort... och inatt när det domnade råkade jag vifta med armen och slog till min stackars man!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Karpaltunnelsyndrom kanske?

    Är ju väldigt vanligt hos gravida.
    Hittade denna info
    http://www.sjukvardsradgivningen.se/...3&AllChap=True
  4. 2
    Karpaltunnelsyndrom kanske? Är ju väldigt vanligt hos gravida.
    Hittade denna info
    http://www.sjukvardsradgivningen.se/...3&AllChap=True
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3
    Ja det är inte omöjligt alls! Men som tur är har jag inte ont än så länge (peppar peppar). När jag får dessa domningar så vilar jag handen och gör spretande rörelser så att blodcikulationen kommer igång igen.
    Tack för ditt snabba svar!
  6. 3
    Ja det är inte omöjligt alls! Men som tur är har jag inte ont än så länge (peppar peppar). När jag får dessa domningar så vilar jag handen och gör spretande rörelser så att blodcikulationen kommer igång igen.
    Tack för ditt snabba svar!
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    Typiskt med graviditeten att göra - så skönt det inte kommit förrän nu. Jag har vissa delar av handflatan och några tår... fast inte så jag slåss :-)

    Blir det mycket kan man få handledsstöd som hjälper bra, hör med barnmorskan el direkt på apoteket.
  8. 4
    Typiskt med graviditeten att göra - så skönt det inte kommit förrän nu. Jag har vissa delar av handflatan och några tår... fast inte så jag slåss :-)

    Blir det mycket kan man få handledsstöd som hjälper bra, hör med barnmorskan el direkt på apoteket.
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Jag har också sådär från och till. Tänker mest att "jaha, ännu en krämpa att lägga till samlingarna...". Om du besväras väldigt tror jag att det finns hjälpmedel att låna, t ex stödskenor.
  10. 5
    Jag har också sådär från och till. Tänker mest att "jaha, ännu en krämpa att lägga till samlingarna...". Om du besväras väldigt tror jag att det finns hjälpmedel att låna, t ex stödskenor.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Jodå, sådär har jag haft det rätt länge. Om man besväras mycket av det kan man få handledsskenor att sätta på händerna. Jag tycker det är jobbigt att inte kunna ta i ordentligt med händerna. Fingrarna ser ut som prinskorvar.
  12. 6
    Jodå, sådär har jag haft det rätt länge. Om man besväras mycket av det kan man få handledsskenor att sätta på händerna. Jag tycker det är jobbigt att inte kunna ta i ordentligt med händerna. Fingrarna ser ut som prinskorvar.
  13. Bebis i nov..
    #7
    Ja jag har också så. Barnmorskan påstådde att det hade med graviditeten att göra. Hemskt obehagligt tycker jag.
  14. 7
    Ja jag har också så. Barnmorskan påstådde att det hade med graviditeten att göra. Hemskt obehagligt tycker jag.
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8

    Jodå

    Det är karpaltunnelsyndrom. Jag har det inte så mycket denna grav som tur är. Det är hemskt obehagligt att köra bil eller skära med kniv när man inte har full känsel.
    Ofta går det över efter förlossningen. Den enda tröst jag kan ge...
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  16. 8
    Jodå Det är karpaltunnelsyndrom. Jag har det inte så mycket denna grav som tur är. Det är hemskt obehagligt att köra bil eller skära med kniv när man inte har full känsel.
    Ofta går det över efter förlossningen. Den enda tröst jag kan ge...

Liknande trådar

  1. stickningar domningar och ont...
    By Lilla 4:an in forum _1005 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 17:27
  2. Domningar i händerna.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 18:55
  3. Domningar i händerna!
    By Therese med M L V I in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 21:21
  4. Domningar/stickningar i händerna
    By lilleskutt73 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:00
  5. Domningar i händerna...
    By Jejje å Olivia in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 14:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar