Leker era barn ännu?
_97 Alla barn
  1. maylin
    #1

    Leker era barn ännu?

    Min 11 åring vill helst bara sitta vid datorn, men han spelar även vanliga spel. Annars läser han massor och bygger lite lego ibland. Det kan vara svårt att få honom att gå ut, för det finns ingenting att göra enligt honom. Det är till och med svårt att skriva en önskelista för han vet inte vad han önskar. Sport gillar han inte heller.
    Hur är era barn?
  2. 1
    Leker era barn ännu? Min 11 åring vill helst bara sitta vid datorn, men han spelar även vanliga spel. Annars läser han massor och bygger lite lego ibland. Det kan vara svårt att få honom att gå ut, för det finns ingenting att göra enligt honom. Det är till och med svårt att skriva en önskelista för han vet inte vad han önskar. Sport gillar han inte heller.
    Hur är era barn?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Ja, min son är som din

    ingen sportkille....Det är mycket dator och Playstation, läser en del (mest Kalle Ankatidningar) Men han kan ihop med kompisar ha kul ute med, för några månader sedan höll de mycket på med en koja ute. Han leker en hel del med sin lillsyrra med.
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  4. 2
    Ja, min son är som din ingen sportkille....Det är mycket dator och Playstation, läser en del (mest Kalle Ankatidningar) Men han kan ihop med kompisar ha kul ute med, för några månader sedan höll de mycket på med en koja ute. Han leker en hel del med sin lillsyrra med.
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Min dotter är mycket ute o cyklar... när hennes kompis vill o orkar...
    Här där vi bor finns det bara 1 tjej till i Majas klass, så det beror lite på den tjejen...

    Men dom cyklar, är i kojor i skogen, åker o badar, osv...
    Maja spelar oxå fotboll, och hon leker ibland med sin bror....
    Men visst, vissa dagar är det bara tv o dator som gäller...

    Ang, önskelista inför julen... så vet inte hon heller vad hon vill ha....
  6. 3
    Min dotter är mycket ute o cyklar... när hennes kompis vill o orkar...
    Här där vi bor finns det bara 1 tjej till i Majas klass, så det beror lite på den tjejen...

    Men dom cyklar, är i kojor i skogen, åker o badar, osv...
    Maja spelar oxå fotboll, och hon leker ibland med sin bror....
    Men visst, vissa dagar är det bara tv o dator som gäller...

    Ang, önskelista inför julen... så vet inte hon heller vad hon vill ha....
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4
    Han tränar 3 ggr/vecka och i övrigt håller han på med datorn, är med kompisar och om det är fint väder åker han skateboard.
  8. 4
    Han tränar 3 ggr/vecka och i övrigt håller han på med datorn, är med kompisar och om det är fint väder åker han skateboard.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Såhär på hösten nu innan snön har kommit så vill inte min 11-åring gå ut så mycket heller, men jag förstår henne, det finns ju inte mycket att göra i mörkret. Men hon tränar innebandy 3 ggr/v + matcher på helgen. Hon umgås mycket med kompisar, och de spelar spel (både data och sällskapsspel), tittar på film, pysslar mm. De _leker_ ju inte längre. Men på vardagarna hinner hon inte med så mycket mer än träning och läxor, så med kompisar är hon mest på helgen.

    Jag tycker också det är svårt att komma på bra julklappar, men det brukar ju faktiskt bli svårare och svårare ju äldre barnen blir Men jag tror hon ska få en ny mobil, lite böcker, kläder, någon musikskiva och lite annat pyssel kanske.
  10. 5
    Såhär på hösten nu innan snön har kommit så vill inte min 11-åring gå ut så mycket heller, men jag förstår henne, det finns ju inte mycket att göra i mörkret. Men hon tränar innebandy 3 ggr/v + matcher på helgen. Hon umgås mycket med kompisar, och de spelar spel (både data och sällskapsspel), tittar på film, pysslar mm. De _leker_ ju inte längre. Men på vardagarna hinner hon inte med så mycket mer än träning och läxor, så med kompisar är hon mest på helgen.

    Jag tycker också det är svårt att komma på bra julklappar, men det brukar ju faktiskt bli svårare och svårare ju äldre barnen blir Men jag tror hon ska få en ny mobil, lite böcker, kläder, någon musikskiva och lite annat pyssel kanske.
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6
    Det är lite både ock. I det stora hela, så är hon stor och vill inte leka längre. Barbiedockorna har plockats ner i en låda och ställts undan i garderoben. Lite suckar kring en av bästa kompisarna som bara vill leka med dockor.
    Hon sitter gärna vid datorn och surfar runt på en del olika spelsidor.

    Men när det gäller lillebror, så älskar hon att sitta och leka med honom. Så sitt lekbehov tar hon igen där - det blev som mer legitimt att underhålla honom. Då kan de sitta med småbilar, gubbar, djur och faktiskt även barbiedockorna har hittat ut då.

    Till julklapp så har vår lilla "tekniknörd" hela intresset riktat mot Wii, mobiltelefoner, datorer, kameror, guitar hero mm
    Visst en hund för 12000 skulle inte heller sitta helt fel *s*.
  12. 6
    Det är lite både ock. I det stora hela, så är hon stor och vill inte leka längre. Barbiedockorna har plockats ner i en låda och ställts undan i garderoben. Lite suckar kring en av bästa kompisarna som bara vill leka med dockor.
    Hon sitter gärna vid datorn och surfar runt på en del olika spelsidor.

    Men när det gäller lillebror, så älskar hon att sitta och leka med honom. Så sitt lekbehov tar hon igen där - det blev som mer legitimt att underhålla honom. Då kan de sitta med småbilar, gubbar, djur och faktiskt även barbiedockorna har hittat ut då.

    Till julklapp så har vår lilla "tekniknörd" hela intresset riktat mot Wii, mobiltelefoner, datorer, kameror, guitar hero mm
    Visst en hund för 12000 skulle inte heller sitta helt fel *s*.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    En till... teknik och en hund... men nån hund blir det inte här iaf... har redan 1 hund, 1 katt, 1 fågel och 2 marsvin... .... men oj.. hon har sett en såååå söt liten hund på blocket... o visst... den är otroligt söt....
  14. 7
    En till... teknik och en hund... men nån hund blir det inte här iaf... har redan 1 hund, 1 katt, 1 fågel och 2 marsvin... .... men oj.. hon har sett en såååå söt liten hund på blocket... o visst... den är otroligt söt....
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Snökojor är det bästa hon vet just nu. Även att åka dyna. Annars är det svårt att hitta någon aktivitet, det är mest dator och att läsa böcker.
  16. 8
    Snökojor är det bästa hon vet just nu. Även att åka dyna. Annars är det svårt att hitta någon aktivitet, det är mest dator och att läsa böcker.

Liknande trådar

  1. Vad leker era barn med?
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 13:18
  2. Vad leker era barn med ?
    By Anonym in forum Bokstavsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 15:09
  3. Hur ofta leker era barn med andra barn?
    By alca in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 22:41
  4. Hur leker era barn när
    By Guinan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 19:08
  5. Är era barn ute och leker
    By Mathilda1 in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 15:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar