Jaha, då var det här man hamnade...
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2008
    #1

    Jaha, då var det här man hamnade...

    ...efter stora UL. Hej allihopa!
    Blev flyttad 9 dagar och är nu beräknad till 31:a mars. Har tjuvkikat lite här tidigare och till och med vågat mig på att skriva några rader. Ni verkar vara ett trevligt och pratsamt gäng.

    Kort presentation av mig:

    27-årig återinflyttad stockholmska, nu i norrförort. Jag och min isländska sambo väntar vårt första barn, som förhoppningsvis kan bli tvåspråkigt Jättespännande är det!
  2. 1
    Jaha, då var det här man hamnade... ...efter stora UL. Hej allihopa!
    Blev flyttad 9 dagar och är nu beräknad till 31:a mars. Har tjuvkikat lite här tidigare och till och med vågat mig på att skriva några rader. Ni verkar vara ett trevligt och pratsamt gäng.

    Kort presentation av mig:

    27-årig återinflyttad stockholmska, nu i norrförort. Jag och min isländska sambo väntar vårt första barn, som förhoppningsvis kan bli tvåspråkigt Jättespännande är det!
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Välkommen hit! Kul med en marsian till, du kan ju lika gärna hamna i mitten av mars som i mitten av april
    Såklart det blir kul med en knodd som snackar isländska!
    Mer om mej i min inforuta samt i div enkäter neråt
  4. 2
    Välkommen hit! Kul med en marsian till, du kan ju lika gärna hamna i mitten av mars som i mitten av april
    Såklart det blir kul med en knodd som snackar isländska!
    Mer om mej i min inforuta samt i div enkäter neråt
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Hej och välkommen hit

    Therese heter jag och bor oxå i norrort närmare best. i Solna.
    Kul med isländska! Kidsens kusiner bor i USA och pratar flytande svenska och engelska! Jätte kul och de lär ju sig så fort!
    Therese med Maximilian-01, Linnea-03, Viola mars-09 & Iris januari-11
  6. 3
    Hej och välkommen hit Therese heter jag och bor oxå i norrort närmare best. i Solna.
    Kul med isländska! Kidsens kusiner bor i USA och pratar flytande svenska och engelska! Jätte kul och de lär ju sig så fort!
  7. Medlem sedan
    May 2008
    #4
    Tack tack! Ja, den kan ju komma när som. Blev lite paff när jag forstod att det aldrig blev ngn graviditetsvecka 19. Är ju förstagångare så jag går väl över tiden också..
  8. 4
    Tack tack! Ja, den kan ju komma när som. Blev lite paff när jag forstod att det aldrig blev ngn graviditetsvecka 19. Är ju förstagångare så jag går väl över tiden också..
  9. Medlem sedan
    May 2008
    #5
    Ja, jag har en lam förhoppning om att jag också ska lära mig bättre samtidigt. Vi pratar ju mest svenska med varandra. Får väl se hur det går med den saken. Mitt barn kan i alla fall inte vara mindre språkbegåvat än mig, det är omöjligt. Tack för välkomnandet!
  10. 5
    Ja, jag har en lam förhoppning om att jag också ska lära mig bättre samtidigt. Vi pratar ju mest svenska med varandra. Får väl se hur det går med den saken. Mitt barn kan i alla fall inte vara mindre språkbegåvat än mig, det är omöjligt. Tack för välkomnandet!
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Välkommen hit! Jag är också en såndär typ med ett ben i vaje läger: har fått bf-datum både 28 mars och 2 april. Men jag skriver mest här på denna sida, för här är mest fart och fläkt!

    Hoppas du ska trivas här! Själv väntar jag nr tre och bor på västkusten!
  12. 6
    Välkommen hit! Jag är också en såndär typ med ett ben i vaje läger: har fått bf-datum både 28 mars och 2 april. Men jag skriver mest här på denna sida, för här är mest fart och fläkt!

    Hoppas du ska trivas här! Själv väntar jag nr tre och bor på västkusten!
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Välkommen hit, vi är ganska trevliga
  14. 7
    Välkommen hit, vi är ganska trevliga
  15. Medlem sedan
    May 2008
    #8
    Tack! Ja, det verkar vara med drag här än i aprilgruppen, de är lite mer försynta.
  16. 8
    Tack! Ja, det verkar vara med drag här än i aprilgruppen, de är lite mer försynta.
  17. Medlem sedan
    May 2008
    #9
    Tack! Bara ganska?
  18. 9
    Tack! Bara ganska?
  19. Medlem sedan
    Oct 1999
    #10
    Hej och välkommen. Va kul med Isländska, tycker det är ett så fint land och hoppas jag får åka dit och bada varma källor nångång innan jag dör.
  20. 10
    Hej och välkommen. Va kul med Isländska, tycker det är ett så fint land och hoppas jag får åka dit och bada varma källor nångång innan jag dör.
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    välkommen hit:-)
    Har själv bf 7 mars men räknar med minst 15dagar övertiden.Jag är sådan som alltid går över och måste tvinga ut dem:-D väntar mitt tredje barn inom loppet på 2,5år. Är 25år och bor i Nynäshamn.

    Kul med två språk för barnet:-)
  22. 11
    välkommen hit:-)
    Har själv bf 7 mars men räknar med minst 15dagar övertiden.Jag är sådan som alltid går över och måste tvinga ut dem:-D väntar mitt tredje barn inom loppet på 2,5år. Är 25år och bor i Nynäshamn.

    Kul med två språk för barnet:-)
  23. Medlem sedan
    May 2008
    #12
    Hej och tack! Ja det är fint, när det inte blåser och regnar (sällsynt, tyvärr). Det får du säkert. nu är allt väldigt billigt iom finanskollapsen där så egentligen skulle man passa på. /J
  24. 12
    Hej och tack! Ja det är fint, när det inte blåser och regnar (sällsynt, tyvärr). Det får du säkert. nu är allt väldigt billigt iom finanskollapsen där så egentligen skulle man passa på. /J
  25. Medlem sedan
    May 2008
    #13
    Oj, du har legat i minsann Där ligger jag i lä. Min kan ju lika gärna komma i april, vi får väl se. Det ska bli kul med två språk för oss alla hoppas jag. Tack för välkomnandet!
  26. 13
    Oj, du har legat i minsann Där ligger jag i lä. Min kan ju lika gärna komma i april, vi får väl se. Det ska bli kul med två språk för oss alla hoppas jag. Tack för välkomnandet!
  27. Medlem sedan
    Jun 2007
    #14
    hehe, ja den sista var väl inte riktigt planerad. men väldigt välkommen. men sedan är det bra:-D
  28. 14
    hehe, ja den sista var väl inte riktigt planerad. men väldigt välkommen. men sedan är det bra:-D
  29. Medlem sedan
    Sep 2004
    #15
    Hej och varmt välkommen hit! Ska bli kul att följas åt!
  30. 15
    Hej och varmt välkommen hit! Ska bli kul att följas åt!
  31. Medlem sedan
    Feb 2008
    #16
    Hallå! Kul med flera tjejer i gruppen Konstigt egentligen hur kvinnor dras till den här typen av forum, har vi ett sådant medfött behov av att pladdra av oss?

    Vad roligt med första barnet! Här väntas andra buset om ett par månader, har knappt tagit in det ännu, även om det var väldigt planerat.
    Bor också i Sthlm, men på andra sidan stan från ditt håll sett.

    Hoppas du ska trivas här, det pladdras på i en enorm fart och jag hinner inte alls med men tycker att det är en så himla mysig stämning och försöker läsa ikapp en stund varje kväll, önskar mer tid fanns till skrivande men man får försöka flika in lite här och lite där
  32. 16
    Hallå! Kul med flera tjejer i gruppen Konstigt egentligen hur kvinnor dras till den här typen av forum, har vi ett sådant medfött behov av att pladdra av oss?

    Vad roligt med första barnet! Här väntas andra buset om ett par månader, har knappt tagit in det ännu, även om det var väldigt planerat.
    Bor också i Sthlm, men på andra sidan stan från ditt håll sett.

    Hoppas du ska trivas här, det pladdras på i en enorm fart och jag hinner inte alls med men tycker att det är en så himla mysig stämning och försöker läsa ikapp en stund varje kväll, önskar mer tid fanns till skrivande men man får försöka flika in lite här och lite där
  33. stina2
    #17
    Hej och välkommen!!
    Jag har haft bf 30 mars sedan inskrivningen hos mb så jag har varit och tjuvtittat och har tom skrivit någon rad i aprilgruppen. Enligt UL förra veckan så är det 30mars som gäller. Kul med tvåspråkig bebis
  34. 17
    Hej och välkommen!!
    Jag har haft bf 30 mars sedan inskrivningen hos mb så jag har varit och tjuvtittat och har tom skrivit någon rad i aprilgruppen. Enligt UL förra veckan så är det 30mars som gäller. Kul med tvåspråkig bebis
  35. Medlem sedan
    Feb 2004
    #18

    Hej och välkommen hit

    Bor också i Stockholm och är 26 år. Väntar andra barnet..
    L
  36. 18
    Hej och välkommen hit Bor också i Stockholm och är 26 år. Väntar andra barnet..
  37. Medlem sedan
    May 2008
    #19
    Ja, här får man vara sådär hysteriskt kvinnlig som man knappt får vara annars. Är det därför måntro? Har det ganska lugnt på jobbet just nu vilket ger lite för mkt "egen" tid, men ibland hinner jag inte det jag ska även om jag har all tid i världen... Kan det bero på er kanske?
  38. 19
    Ja, här får man vara sådär hysteriskt kvinnlig som man knappt får vara annars. Är det därför måntro? Har det ganska lugnt på jobbet just nu vilket ger lite för mkt "egen" tid, men ibland hinner jag inte det jag ska även om jag har all tid i världen... Kan det bero på er kanske?
  39. Medlem sedan
    Dec 2002
    #20
    Välkommen hit!
    Jag har sett dig i Aprilgruppen redan där jag kör pararellt.
  40. 20
    Välkommen hit!
    Jag har sett dig i Aprilgruppen redan där jag kör pararellt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Då hamnade jag här...
    By Nr 3 på G in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 17:43
  2. Jaha, så hamnade man här...
    By Fru X in forum Missfall
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 12:35
  3. Jaha hur hamnade jag här....
    By JEMA in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 20:38
  4. Jaha, så hamnade man här...
    By trollmor_ in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 20:34
  5. Jaha, då hamnade vi på akuten
    By Annika med V & L in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 21:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar