försäkringsfråga
Läpp-, käk- och gomspalt
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    försäkringsfråga

    Jag har läst bakåt i trådarna och läst om att vissa fått problem att sluta försäkring för sina barn. Det verkar som om de som hade graviditetsförsäkring hade haft användning för den. Nu undrar jag hur?
    Vi var försäkrade under graviditeten - men jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska använda den. Någon som har några exempel eller ideer?
  2. 1
    försäkringsfråga Jag har läst bakåt i trådarna och läst om att vissa fått problem att sluta försäkring för sina barn. Det verkar som om de som hade graviditetsförsäkring hade haft användning för den. Nu undrar jag hur?
    Vi var försäkrade under graviditeten - men jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska använda den. Någon som har några exempel eller ideer?
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    skandias försäkringar täcker INTE gomspalt iallafall (och det var ju precis den gravid plusförsäkringen vi hade..typiskt nog). Inte heller i deras barnförsäkring täcks det. Vad händer då om barnet får sekundära skador indirekt pga gomspalten? T ex hjärnskador pga syrebrist pga komplikationer vid operation av spalten? Någon som vet?
    Någon som har bra förslag på andra försäkringar?
  4. 2
    skandias försäkringar täcker INTE gomspalt iallafall (och det var ju precis den gravid plusförsäkringen vi hade..typiskt nog). Inte heller i deras barnförsäkring täcks det. Vad händer då om barnet får sekundära skador indirekt pga gomspalten? T ex hjärnskador pga syrebrist pga komplikationer vid operation av spalten? Någon som vet?
    Någon som har bra förslag på andra försäkringar?
  5. Medlem sedan
    Mar 2012
    #3
    Hejsan! Såg att det var några år sedan du skrev men tänkte att nån annan kanske behöver få svar: folksams gravidförsäkring plus, täcker lkg med diagnoskoder q35,0-q37,0..säger mig inte så mycket men täckte vår sons diagnos som var 36,9! Och ersättningen blev en klumpsumma på 25000kr att lägga på alla utgifter runt op osv..
  6. 3
    Hejsan! Såg att det var några år sedan du skrev men tänkte att nån annan kanske behöver få svar: folksams gravidförsäkring plus, täcker lkg med diagnoskoder q35,0-q37,0..säger mig inte så mycket men täckte vår sons diagnos som var 36,9! Och ersättningen blev en klumpsumma på 25000kr att lägga på alla utgifter runt op osv..

Liknande trådar

  1. Försäkringsfråga.....
    By Mejapeja in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 08:33
  2. Försäkringsfråga
    By Anonym in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 20:17
  3. En försäkringsfråga??
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 19:01
  4. Försäkringsfråga!
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 21:24
  5. Försäkringsfråga:
    By MinnaMina in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 14:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar