Hmm har alla så långa tonåringar?
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Hmm har alla så långa tonåringar?

    Läser här nere om hur långa alla era barn är.. Finns där ingen som har korta tonåringar? Och speciellt killar då tänker jag på.. Min grabb som är 17 har alltid växt lååååångsamt och hållt sig bland de kortaste i klassen.. Nu är han 1.66 lång och väger ca 60kg har 40-41 i skor. Detta har han alltid lidit av att han är så kort, men inga läkare har velat göra nått åt det.. Har alltid hoppats han ska nå 1.70 i alla fall.. Nu har han ju inga långa föräldrar, men ibland så går ju andra gener in som t.ex från mor/farföräldrar.. men inte här inte..
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  2. 1
    Hmm har alla så långa tonåringar? Läser här nere om hur långa alla era barn är.. Finns där ingen som har korta tonåringar? Och speciellt killar då tänker jag på.. Min grabb som är 17 har alltid växt lååååångsamt och hållt sig bland de kortaste i klassen.. Nu är han 1.66 lång och väger ca 60kg har 40-41 i skor. Detta har han alltid lidit av att han är så kort, men inga läkare har velat göra nått åt det.. Har alltid hoppats han ska nå 1.70 i alla fall.. Nu har han ju inga långa föräldrar, men ibland så går ju andra gener in som t.ex från mor/farföräldrar.. men inte här inte..
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Mjo, min grabb är visserligen inte kort, men tjejerna är det...ca 154 cm slutar de nog båda två. Speciellt 15 åringen, som är kortast, lider väldigt av det. Men ska jag vara ärligt så tror jag din kille lider mer av det. det är lättare att vara kort som tjej.
  4. 2
    Mjo, min grabb är visserligen inte kort, men tjejerna är det...ca 154 cm slutar de nog båda två. Speciellt 15 åringen, som är kortast, lider väldigt av det. Men ska jag vara ärligt så tror jag din kille lider mer av det. det är lättare att vara kort som tjej.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    På BVC sade de åt mig att de enda som oroade sig mer än de med långa flickor är de med korta pojkar... Könsrollerna tycks verkligen styra här...
    (jag var ju inte orolig, det vara sköterskan som tjatade om hennes tillväxt).
    I Sverige finns ju alla sorter numera, då vi har en mer blandad befolkning. Många nya svenskar är ju tämligen kortväxta...
  6. 3
    På BVC sade de åt mig att de enda som oroade sig mer än de med långa flickor är de med korta pojkar... Könsrollerna tycks verkligen styra här...
    (jag var ju inte orolig, det vara sköterskan som tjatade om hennes tillväxt).
    I Sverige finns ju alla sorter numera, då vi har en mer blandad befolkning. Många nya svenskar är ju tämligen kortväxta...
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Jo jag tror det med.. Vi har snackat med hans ortoped om det, men det verkar för plågsamt vid en ev. benförlängning tycker min grabb.. så de e inte aktuellt.. Men han önskar han vore i.70 i alla fall..
  8. 4
    Jo jag tror det med.. Vi har snackat med hans ortoped om det, men det verkar för plågsamt vid en ev. benförlängning tycker min grabb.. så de e inte aktuellt.. Men han önskar han vore i.70 i alla fall..
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Jo det finns i alla varianter i längd o bredd.. Men inte alltid det hjälper som tröst för en grabb..
  10. 5
    Jo det finns i alla varianter i längd o bredd.. Men inte alltid det hjälper som tröst för en grabb..
  11. Medlem sedan
    Oct 2008
    #6
    jag vet inte om alla har långa barn.. min tonåring är 180 cm och har 46 i skor.

    titta på era släktingar.. är de långa? chansen att bli lång ökar ju då. ..

    Min bror är 197 cm i strumplästen.. pappa är nästan 190 .. jag själv är dock tre äpplen hög.
  12. 6
    jag vet inte om alla har långa barn.. min tonåring är 180 cm och har 46 i skor.

    titta på era släktingar.. är de långa? chansen att bli lång ökar ju då. ..

    Min bror är 197 cm i strumplästen.. pappa är nästan 190 .. jag själv är dock tre äpplen hög.
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7
    Men vad säger läkarna då? Tycker de inte det borde vara ett problem eller går det inte att åtgärda? Själv tycker jag att det inte b o r d e vara ett problem men jag förstår mycket väl att det är det, det verkar vara jättejobbigt för killar/män att vara korta och 166 cm är ju väldigt kort även för en tjej.
  14. 7
    Men vad säger läkarna då? Tycker de inte det borde vara ett problem eller går det inte att åtgärda? Själv tycker jag att det inte b o r d e vara ett problem men jag förstår mycket väl att det är det, det verkar vara jättejobbigt för killar/män att vara korta och 166 cm är ju väldigt kort även för en tjej.
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8
    166 cm _väldigt_ kort?
    alltså jag har alltid betraktats som LÅNG, jag är 1.70, 1.66 kan inte anses som väldigt kort heller, jag har en radda kompisar som är 1.50-1.55, de är korta, men inte ens det anser jag som _väldigt_ kort.
    inte ens för en kille!
  16. 8
    166 cm _väldigt_ kort?
    alltså jag har alltid betraktats som LÅNG, jag är 1.70, 1.66 kan inte anses som väldigt kort heller, jag har en radda kompisar som är 1.50-1.55, de är korta, men inte ens det anser jag som _väldigt_ kort.
    inte ens för en kille!
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Jo det e ju de vi hoppats på.. min pappa e 1.93 min bror 1.86. Men läkarna tror inte att han bli längre nu.. De har ju mätt en hel del hans skelett nu inför op. Och där ska ju vara nån del i benen som ska "stänga" sig om man växt färdigt.. Och hans e i stort sett stängda
  18. 9
    Jo det e ju de vi hoppats på.. min pappa e 1.93 min bror 1.86. Men läkarna tror inte att han bli längre nu.. De har ju mätt en hel del hans skelett nu inför op. Och där ska ju vara nån del i benen som ska "stänga" sig om man växt färdigt.. Och hans e i stort sett stängda
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10
    Ja läkarna anser ju att det inte är så jättekort ändå.. Det har ju diskuterats om benförlängning.. Men när min grabb hörde hur de skulle göra och hur lång tid de tog.. och resultatet kanske bara blir +2cm då avstod han ..
  20. 10
    Ja läkarna anser ju att det inte är så jättekort ändå.. Det har ju diskuterats om benförlängning.. Men när min grabb hörde hur de skulle göra och hur lång tid de tog.. och resultatet kanske bara blir +2cm då avstod han ..
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Jag e själv 1.67 och har nog aldrig sett mig som kort. Alla mina vänner ligger där mellan 1.65-1.70 bland tjejer..
  22. 11
    Jag e själv 1.67 och har nog aldrig sett mig som kort. Alla mina vänner ligger där mellan 1.65-1.70 bland tjejer..
  23. Medlem sedan
    Feb 2000
    #12
    spontant känner jag NEJ! inte benförlängning (fråga mig gärna vad jag har med det att göra )
    jag känner män som är mellan 1.60 och 1.70, och de är underbara! precis som de är!
  24. 12
    spontant känner jag NEJ! inte benförlängning (fråga mig gärna vad jag har med det att göra )
    jag känner män som är mellan 1.60 och 1.70, och de är underbara! precis som de är!
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    Är det samma pojke du skriver om på annat snack? Då tror jag att du har nyckeln här.
  26. 13
    Är det samma pojke du skriver om på annat snack? Då tror jag att du har nyckeln här.
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14
    Ja pola, vad har du med de att göra.. )
  28. 14
    Ja pola, vad har du med de att göra.. )
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15
    Hmm skulle min grabbs skolproblem ha med hans längd att göra? Eller missförstår jag dig nu?
  30. 15
    Hmm skulle min grabbs skolproblem ha med hans längd att göra? Eller missförstår jag dig nu?
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Det kan påverka hela hans personlighet. Det är bara en tanke - men han kanske mår väldigt dåligt av sin längd.
  32. 16
    Det kan påverka hela hans personlighet. Det är bara en tanke - men han kanske mår väldigt dåligt av sin längd.
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17
    Jo de e klart det kan påverka hela han.. men jag tycker (el hoppas) att det hade kommit fram vid det här laget efter alla samtal och undersökningar vi gjort.. Men visst säker kan man ju aldrig vara..
  34. 17
    Jo de e klart det kan påverka hela han.. men jag tycker (el hoppas) att det hade kommit fram vid det här laget efter alla samtal och undersökningar vi gjort.. Men visst säker kan man ju aldrig vara..
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18

    min bror

    var kort jätte länge bla hade han 35 i skor som tolvåring och han började växa först som 16åring men då stolpade det iväg och killen är 192 nu men han var nog närmare 20 innan han slutade växa.

    mina barn blir nog ganska långa eller jag tror dottern är påväg att stanna nu men hon är närmare 175-180 och snart 14år så hon är inte direkt liten och storebror som är 15 ligger nog på 185 nu och verkar sikta högt får se om han klår sin morbror eller inte är ju lite prestige att vara släktens längsta här själv känner jag mig väldigt kort med mina 165 då jag går brevid mina barn
  36. 18
    min bror var kort jätte länge bla hade han 35 i skor som tolvåring och han började växa först som 16åring men då stolpade det iväg och killen är 192 nu men han var nog närmare 20 innan han slutade växa.

    mina barn blir nog ganska långa eller jag tror dottern är påväg att stanna nu men hon är närmare 175-180 och snart 14år så hon är inte direkt liten och storebror som är 15 ligger nog på 185 nu och verkar sikta högt får se om han klår sin morbror eller inte är ju lite prestige att vara släktens längsta här själv känner jag mig väldigt kort med mina 165 då jag går brevid mina barn
  37. Medlem sedan
    Jun 2002
    #19
    Jo visst kan de växa upp tills de e 20 år... men här ser de mörkt ut enligt ortopeden Det är nog bara för honom att acceptera o lära sig leva med de tror jag.
  38. 19
    Jo visst kan de växa upp tills de e 20 år... men här ser de mörkt ut enligt ortopeden Det är nog bara för honom att acceptera o lära sig leva med de tror jag.
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20
    Jag tror att det handlar väldigt mycket om hans självbild - har han pratat (alltså riktigt pratat) med någon som kan komma innaför hans "skal"? Det kan vara svårt att tala om saker som man ändå inte kan göra något åt och då kanske han stänger det inne i sig själv. Depression? då brukar man ha svårt att ta sig något för och orken tar slut väldigt fort.
  40. 20
    Jag tror att det handlar väldigt mycket om hans självbild - har han pratat (alltså riktigt pratat) med någon som kan komma innaför hans "skal"? Det kan vara svårt att tala om saker som man ändå inte kan göra något åt och då kanske han stänger det inne i sig själv. Depression? då brukar man ha svårt att ta sig något för och orken tar slut väldigt fort.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Alla hjärtan..tonåringar
    By garions in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 20:15
  2. alla dessa tonåringar som mår dåligt
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 14:22
  3. Vilka ordentliga tonåringar alla har
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 19:40
  4. Är alla tonåringar sådana...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 09:47
  5. TJATAR alla tonåringar ???
    By leeena in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 10:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar