Obligatoriska utvecklingssamtal
Skolbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Obligatoriska utvecklingssamtal

    Hej!

    Är utvecklingssamtal och föräldramöten obligatoriska på era barns skola/skolan där ni arbetar?

    Johanna
  2. 1
    Obligatoriska utvecklingssamtal Hej!

    Är utvecklingssamtal och föräldramöten obligatoriska på era barns skola/skolan där ni arbetar?

    Johanna
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Du menar för personalen? Ja, utvecklingssamtal men vi har inga föräldramöten på vår specialenhet, men andra program på gymnasiet har det.
  4. 2
    Du menar för personalen? Ja, utvecklingssamtal men vi har inga föräldramöten på vår specialenhet, men andra program på gymnasiet har det.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Enligt direktiv från skolverket är man skyldig att erbjuda föräldrar samtal för planering och information om hur målen nås varje termin.
  6. 3
    Enligt direktiv från skolverket är man skyldig att erbjuda föräldrar samtal för planering och information om hur målen nås varje termin.
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Nej nej, jag menar för föräldrarna. Det är det på min VFU-skola nämligen.
  8. 4
    Nej nej, jag menar för föräldrarna. Det är det på min VFU-skola nämligen.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Jag menar om det är obligatoriskt för föräldrarna. Det är det på min skola, nämligen.
  10. 5
    Jag menar om det är obligatoriskt för föräldrarna. Det är det på min skola, nämligen.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Man erbjuds utvecklingssamtal och föräldramöte. En förälder kan aldrig tvingas till att komma till skolan - om det inte är speciella/specifika problem.
  12. 6
    Man erbjuds utvecklingssamtal och föräldramöte. En förälder kan aldrig tvingas till att komma till skolan - om det inte är speciella/specifika problem.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Det här är en friskola där föräldrarna när de söker till skolan skriver på att de kommer att delta på samtliga möten. Skriver man inte på blir man inte antagen, helt enkelt. Undrade om det var vanligt.
  14. 7
    Det här är en friskola där föräldrarna när de söker till skolan skriver på att de kommer att delta på samtliga möten. Skriver man inte på blir man inte antagen, helt enkelt. Undrade om det var vanligt.
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Jag tror inte att man kan sätta upp såna kontrakt med föräldrarna från friskolans sida. Om du vill ha reda på om det är OK kan du ringa till Skolverket och höra dig för. De brukar svara snabbt.
  16. 8
    Jag tror inte att man kan sätta upp såna kontrakt med föräldrarna från friskolans sida. Om du vill ha reda på om det är OK kan du ringa till Skolverket och höra dig för. De brukar svara snabbt.
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9
    Skolan kan ju aldrig tvinga föräldrarna att komma dit men man kan kalla och kommer de inte trots flera påstötningar med information om varför det är nödvändigt att träffas, är det anledning till att kontakta socialförvaltningen. Vissa föräldrar känner man ju väl och det kan räcka att man talas vid i telefon vissa terminer.
  18. 9
    Skolan kan ju aldrig tvinga föräldrarna att komma dit men man kan kalla och kommer de inte trots flera påstötningar med information om varför det är nödvändigt att träffas, är det anledning till att kontakta socialförvaltningen. Vissa föräldrar känner man ju väl och det kan räcka att man talas vid i telefon vissa terminer.
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10
    I det här fallet är utvecklingssamtalen obligatoriska och det informeras föräldrarna om i ansökningsskedet.
  20. 10
    I det här fallet är utvecklingssamtalen obligatoriska och det informeras föräldrarna om i ansökningsskedet.
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11
    Egentligen ser jag inget problem med ett sådant kontrakt. Den här friskolan har betydligt större problem än så, ändå är det länets bästa.
  22. 11
    Egentligen ser jag inget problem med ett sådant kontrakt. Den här friskolan har betydligt större problem än så, ändå är det länets bästa.
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12
    Låter som om det rör sig om en friskola? Kolla på skolverkets hemsida under "friskoleförordningen" om du kan hitta något där.
  24. 12
    Låter som om det rör sig om en friskola? Kolla på skolverkets hemsida under "friskoleförordningen" om du kan hitta något där.
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13
    Ja det är en friskola. Tack för tips. Som sagt tycker jag inte att det är någon stor fråga, men undrar om det är vanligt.
  26. 13
    Ja det är en friskola. Tack för tips. Som sagt tycker jag inte att det är någon stor fråga, men undrar om det är vanligt.
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14
    jopp och bra e det!
  28. 14
    jopp och bra e det!

Liknande trådar

  1. Den obligatoriska augustifrågan!!=0)
    By Hanna80 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 19:38
  2. Obligatoriska Alkolås?
    By Rättaren in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 22:42
  3. Obligatoriska föreläsningar...
    By Trigger in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 15:48
  4. obligatoriska huvudvärken
    By Marie2barn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 09:41
  5. nope dax för det obligatoriska
    By _em_ in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 19:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar