Blöjproblem
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Blöjproblem

    Bill bajsar mkt å ofta läcker blöjorna från baksidan(i överkanten). Det är inte så att det "rinner över" för att det är så mkt bajs, men på ngt sätt läcker blöjan. I början trodde vi att det kanske berodde på just det blöjmärket, men det har ju visat sig att det kan hända lite närsomhelst.

    Någon som har tips om hur man undviker detta?
  2. 1
    Blöjproblem Bill bajsar mkt å ofta läcker blöjorna från baksidan(i överkanten). Det är inte så att det "rinner över" för att det är så mkt bajs, men på ngt sätt läcker blöjan. I början trodde vi att det kanske berodde på just det blöjmärket, men det har ju visat sig att det kan hända lite närsomhelst.

    Någon som har tips om hur man undviker detta?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Jag har inget tips, men har samma problem då Malva sitter i babyskyddet, verkar som att det händer något med trycket i den vinkeln... Gäller att ha ordentligt med ombyten med sig
  4. 2
    Jag har inget tips, men har samma problem då Malva sitter i babyskyddet, verkar som att det händer något med trycket i den vinkeln... Gäller att ha ordentligt med ombyten med sig
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Kanske behöver ni gå upp i storlek så att blöjan kommer högre upp? Och så kan ni kanske spänna fast den lite hårdare. Jag har märkt att kiss ofta läcker ut om vi satt på blöjan för löst, särskilt om vi ligger ner och ammar, då blir hela sidan blöt.
  6. 3
    Kanske behöver ni gå upp i storlek så att blöjan kommer högre upp? Och så kan ni kanske spänna fast den lite hårdare. Jag har märkt att kiss ofta läcker ut om vi satt på blöjan för löst, särskilt om vi ligger ner och ammar, då blir hela sidan blöt.
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4
    Spontana tips skulle kunna vara: upp en blöjstorlek och dra at i tamparna ordentligt + en ordentlig body under alla kläder.
    Jobbigt med en massa tvätt kan jag tänka mig.
    Här har vi inte sa mycket bajs, men en hel massa spy...
  8. 4
    Spontana tips skulle kunna vara: upp en blöjstorlek och dra at i tamparna ordentligt + en ordentlig body under alla kläder.
    Jobbigt med en massa tvätt kan jag tänka mig.
    Här har vi inte sa mycket bajs, men en hel massa spy...
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Vi har löst det genom att byta ut engångsblöjorna mot tygblöjor och vips slapp vi 95% av alla läckage men det kanske inte är en lösning som passar er. Vi har testat igenom de flesta märken och modeller på engångsblöjor och tycker Lidl's och Libero passat bäst på sonen medan Pampers passa dottern bättre men läckt hade fortfarande gjort ganska ofta .
  10. 5
    Vi har löst det genom att byta ut engångsblöjorna mot tygblöjor och vips slapp vi 95% av alla läckage men det kanske inte är en lösning som passar er. Vi har testat igenom de flesta märken och modeller på engångsblöjor och tycker Lidl's och Libero passat bäst på sonen medan Pampers passa dottern bättre men läckt hade fortfarande gjort ganska ofta .
  11. Anonym
    #6
    Antingen gå upp en blöjstorlek eller helt enkelt ha blöjan lite högre upp baktill! Bästa blöjan "mot bajs" tyckte jag var pampers pga att nätskicktet höll bajset bättre..
  12. 6
    Antingen gå upp en blöjstorlek eller helt enkelt ha blöjan lite högre upp baktill! Bästa blöjan "mot bajs" tyckte jag var pampers pga att nätskicktet höll bajset bättre..
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    Det har vi märkt också. Att kisset når utanför blöjan om man inte har spänt åt tillräckligt.
  14. 7
    Det har vi märkt också. Att kisset når utanför blöjan om man inte har spänt åt tillräckligt.

Liknande trådar

  1. Blöjproblem
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 18:19
  2. Blöjproblem
    By Karin m A & N in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 10:12
  3. Blöjproblem!
    By Kina m.3 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 19:05
  4. blöjproblem
    By Isabella o Alva in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 22:56
  5. Blöjproblem...
    By Katja + tjejerna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 22:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar