stava korrekt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    stava korrekt

    lägger inte större vikt vid det här
    Är nog ganska bra på stvaning , men det går fort här

    Men faktist så lägger jag större vikt vid stavningen då jag ex skriver t mina barn på msn , DE använder så mkt slang osv så jag tycker de behöver se hur det ska vara


    (som me kungen)...
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  2. 1
    stava korrekt lägger inte större vikt vid det här
    Är nog ganska bra på stvaning , men det går fort här

    Men faktist så lägger jag större vikt vid stavningen då jag ex skriver t mina barn på msn , DE använder så mkt slang osv så jag tycker de behöver se hur det ska vara


    (som me kungen)...
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Jag bemödar mig om att skriva rätt. Men nån måste ju göra det med annars ballar det väl ur helt och hållet
  4. 2
    Jag bemödar mig om att skriva rätt. Men nån måste ju göra det med annars ballar det väl ur helt och hållet
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Fast, jag är medveten om att min ordföljd blivit konstig och påverkad av spanskan.
  6. 3
    Fast, jag är medveten om att min ordföljd blivit konstig och påverkad av spanskan.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    jag tillhör gänget här...

    ...som vägrar korrläsa innan jag skickar, missbrukar tecken å det grövsta osv osv - och du, det känns rätt befriande...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  8. 4
    jag tillhör gänget här... ...som vägrar korrläsa innan jag skickar, missbrukar tecken å det grövsta osv osv - och du, det känns rätt befriande...
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Jag läser samtidigt som jag skriver...
  10. 5
    Jag läser samtidigt som jag skriver...
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    aaaaaaaaaah...

    ...inte ens där är jag fulländad i skrivandets konst - jag kör en avancerad pekfingerhistoria...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  12. 6
    aaaaaaaaaah... ...inte ens där är jag fulländad i skrivandets konst - jag kör en avancerad pekfingerhistoria...
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    Du har nog välgymnastiserade fingrar
  14. 7
    Du har nog välgymnastiserade fingrar
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8
    Jag brukar korrläsa för det mesta.

    Det finns ett par få som jag knappt ens klickar upp inläggen från som skriver i en enda grötig text och med en miljon fel. Skitjobbigt att läsa!

    Fast du borde faktiskt lägga ner liiiiite mer tid på dina inlägg kan jag tycka. De är skitsvåra att tyda ibland
  16. 8
    Jag brukar korrläsa för det mesta.

    Det finns ett par få som jag knappt ens klickar upp inläggen från som skriver i en enda grötig text och med en miljon fel. Skitjobbigt att läsa!

    Fast du borde faktiskt lägga ner liiiiite mer tid på dina inlägg kan jag tycka. De är skitsvåra att tyda ibland
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Jag har _fingrar_ som stavar galet av sig själv fast språkkunskapen är på topp annars.

    Jag behöver drärför alltid kolla stavningen, annars skulle ingen fatta ett jota av det jag försöker säga. Kanske ingen gör ändå *flin* men nu har ni iaf en hederlig chans! *s*
  18. 9
    Jag har _fingrar_ som stavar galet av sig själv fast språkkunskapen är på topp annars.

    Jag behöver drärför alltid kolla stavningen, annars skulle ingen fatta ett jota av det jag försöker säga. Kanske ingen gör ändå *flin* men nu har ni iaf en hederlig chans! *s*
  19. Medlem sedan
    Oct 2008
    #10
    Jag har också svårt att förstå dem ibland men det har jag tänkt beror på att hon många gånger skriver så kortfattat som direkt fluget ur huvudet. Ursäkta moi.
  20. 10
    Jag har också svårt att förstå dem ibland men det har jag tänkt beror på att hon många gånger skriver så kortfattat som direkt fluget ur huvudet. Ursäkta moi.
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    fast de beror väl mer på att de e korta, inte felstavade
  22. 11
    fast de beror väl mer på att de e korta, inte felstavade
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    helt ok
    så e de
  24. 12
    helt ok
    så e de
  25. Medlem sedan
    Sep 2005
    #13
    Men det får man göra!! Missbruka tecken och sånt . Sålänge det är gott för ögat att läsa - och det är dina inlägg alltid! ;-)
  26. 13
    Men det får man göra!! Missbruka tecken och sånt . Sålänge det är gott för ögat att läsa - och det är dina inlägg alltid! ;-)
  27. Medlem sedan
    Sep 2005
    #14
    Japp!!
  28. 14
    Japp!!
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15
    Då kanske Mois hjärna hackar ibland ;D !!
  30. 15
    Då kanske Mois hjärna hackar ibland ;D !!
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    men ja får ändå oftast så många svar ja behöver...
  32. 16
    men ja får ändå oftast så många svar ja behöver...
  33. Medlem sedan
    Sep 2005
    #17
    Jamendåså!
  34. 17
    Jamendåså!
  35. Medlem sedan
    Oct 2008
    #18
    Ups! Jag har inte sagt nåt.
  36. 18
    Ups! Jag har inte sagt nåt.
  37. Medlem sedan
    Feb 2001
    #19

    *skratt*

    Jag gör likadant.

    Inlägg skriva av en skribent som jag vet skriver väldigt "blurrigt" klickar jag inte ens på. Det tar för mycket energi att läsa dennes inlägg och när man bara slö-surfar så orkar jag inte anstränga mig för att förstå vad h*n skriver.
    Synd egentligen... för skribenten kanske har jättebra åsikter som man kan lära av.

    Stavfel osv bryr jag mig inte om, men när någon aldrig använder stor bokstav, punkt eller fördelar texten i stycken, då blir det lite jobbigt att läsa, tyvärr.
    Mamma till två underbara söner. Stora E född -02 och lilla E född 23 maj -08
  38. 19
    *skratt* Jag gör likadant.

    Inlägg skriva av en skribent som jag vet skriver väldigt "blurrigt" klickar jag inte ens på. Det tar för mycket energi att läsa dennes inlägg och när man bara slö-surfar så orkar jag inte anstränga mig för att förstå vad h*n skriver.
    Synd egentligen... för skribenten kanske har jättebra åsikter som man kan lära av.

    Stavfel osv bryr jag mig inte om, men när någon aldrig använder stor bokstav, punkt eller fördelar texten i stycken, då blir det lite jobbigt att läsa, tyvärr.

Liknande trådar

  1. Hur ska vi stava?
    By Gorocvet in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 22:09
  2. Hur stava?
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 21:53
  3. Hur stava det?
    By Namnbytaren in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 13:22
  4. får man stava så
    By bullmamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 17:02
  5. hur tycker ni att vi ska stava?
    By Pernilla in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 06:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar