Känner inte livmodern
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Känner inte livmodern

    En del av er beskriver ju hur er livmoder är strax under naveln osv, men jag kan inte känna den alls. Jag är i och för sig bara i vecka 12+1. Men borde jag inte kunna känna den när jag ligger ner på morgonen innan jag gått upp och kissat?

    Hoppas att det antingen är för tidigt eller att jag är dålig på att hitta den.

    Om en vecka drygt har jag äntligen fått tid för UL, så då får jag äntligen svar på om Knodden i magen mår bra. Jag blödde ju lite i v6-7, så lite orolig är jag för att jag går och bär på ett MA. :-/ Snacka om att jag kommer vara nervös!!!

    Men men, snart får jag svar och kan glädja mig på riktigt!

    /Ziro
  2. 1
    Känner inte livmodern En del av er beskriver ju hur er livmoder är strax under naveln osv, men jag kan inte känna den alls. Jag är i och för sig bara i vecka 12+1. Men borde jag inte kunna känna den när jag ligger ner på morgonen innan jag gått upp och kissat?

    Hoppas att det antingen är för tidigt eller att jag är dålig på att hitta den.

    Om en vecka drygt har jag äntligen fått tid för UL, så då får jag äntligen svar på om Knodden i magen mår bra. Jag blödde ju lite i v6-7, så lite orolig är jag för att jag går och bär på ett MA. :-/ Snacka om att jag kommer vara nervös!!!

    Men men, snart får jag svar och kan glädja mig på riktigt!

    /Ziro
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Jag kan inte heller känna den. Vet nog inte vad jag ska känna efter. Och så har jag ju lite övervikt så det kanske försvårar.
  4. 2
    Jag kan inte heller känna den. Vet nog inte vad jag ska känna efter. Och så har jag ju lite övervikt så det kanske försvårar.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Enligt alla böcker ska livmodern vara i navelhöjd vid v 20, så det är nog kanske inte livmodern som en del känner utan andra organ som lyfts upp nu när livmodern börjat växa.

    Livmodern ska vara ca en dm under navlen i v 12-13, vilket stämmer bra för mig (fast jag är inte säker på att jag känner den där heller, haha!). Alltså en liten bit ovanför bäckenet bara.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  6. 3
    Enligt alla böcker ska livmodern vara i navelhöjd vid v 20, så det är nog kanske inte livmodern som en del känner utan andra organ som lyfts upp nu när livmodern börjat växa.

    Livmodern ska vara ca en dm under navlen i v 12-13, vilket stämmer bra för mig (fast jag är inte säker på att jag känner den där heller, haha!). Alltså en liten bit ovanför bäckenet bara.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Jag kan inte heller känna min livmoder. Har aldrig känt den sk kanten med någon av mina och gissar att jag helt enkelt inte vet vad jag letar efter. Bm verkar aldrig haft svårigheter att hitta livmoder och bebis i alla fall... Har några extrakilon på magen och vet att det kan försvåra det hela. Fast kan 8 kg för mycket sådär spela så stor roll? Ja, ja, det är nog normalt att inte hitta den! Vad mysigt att du ska göra UL snart! Kram
  8. 4
    Jag kan inte heller känna min livmoder. Har aldrig känt den sk kanten med någon av mina och gissar att jag helt enkelt inte vet vad jag letar efter. Bm verkar aldrig haft svårigheter att hitta livmoder och bebis i alla fall... Har några extrakilon på magen och vet att det kan försvåra det hela. Fast kan 8 kg för mycket sådär spela så stor roll? Ja, ja, det är nog normalt att inte hitta den! Vad mysigt att du ska göra UL snart! Kram
  9. Strömmen
    #5
    Inte här heller. Kämpar och försöker men jag vet ju att den finns där inne och nöjer mig med det.
  10. 5
    Inte här heller. Kämpar och försöker men jag vet ju att den finns där inne och nöjer mig med det.
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6
    Du kanske känner den fast du inte vet hur den känns.Du kanske kan be din bm hjälpa dig känna?
    Min ÄR i navelhöjd,det har min BM bekräftat.Jag har också läst att den "ska" vara där vid v 20,men det är en mycket generell beskrivning.Den kan ändra läge ganska mycket.
  12. 6
    Du kanske känner den fast du inte vet hur den känns.Du kanske kan be din bm hjälpa dig känna?
    Min ÄR i navelhöjd,det har min BM bekräftat.Jag har också läst att den "ska" vara där vid v 20,men det är en mycket generell beskrivning.Den kan ändra läge ganska mycket.
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7
    De böckerna är generella och det stämde knappt ens under min första graviditet.Har också läst att den "ska" vara vid naveln i v 20 men det är hemskt mycket beroende på om det är första barnet eller inte.Min är i navelhöjd,det har bm bekräftat,och efter 7 barn så vet jag nog hur den känns
  14. 7
    De böckerna är generella och det stämde knappt ens under min första graviditet.Har också läst att den "ska" vara vid naveln i v 20 men det är hemskt mycket beroende på om det är första barnet eller inte.Min är i navelhöjd,det har bm bekräftat,och efter 7 barn så vet jag nog hur den känns
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8

    Det är säkert olika

    Det lär säkert vara olika för olika personer och olika graviditeter. Jag får väl anta att min är långt ner utan att det är något konstigt med det.

    Tack för alla svar!

    /Ziro
  16. 8
    Det är säkert olika Det lär säkert vara olika för olika personer och olika graviditeter. Jag får väl anta att min är långt ner utan att det är något konstigt med det.

    Tack för alla svar!

    /Ziro
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Visst är det så! Men det normala är nog ändå att den inte når ända till naveln så här tidigt, särskilt när man väntar första barnet.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  18. 9
    Visst är det så! Men det normala är nog ändå att den inte når ända till naveln så här tidigt, särskilt när man väntar första barnet.
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    *ler*

    Går in i vecka 16 i morgon o väntar femte barnet o jag har ännu inte lärt mig att känna var den är!!!!! Provar på morgonen innan jag stiger upp, men vad hjälper det??????
  20. 10
    *ler* Går in i vecka 16 i morgon o väntar femte barnet o jag har ännu inte lärt mig att känna var den är!!!!! Provar på morgonen innan jag stiger upp, men vad hjälper det??????
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Alla är vi byggda olika. En del har sin livmoder högt upp och får således mage tidigt. Min BM berättade detta eftersom jag denna gång har livmodern högre än förra gången, fast i mitt fall beror det ju inte på hur jag är skapt eftersom den inte låg lika högt förra gången.

    Oroa dig inte. Vad roligt att UL närmar sig!
  22. 11
    Alla är vi byggda olika. En del har sin livmoder högt upp och får således mage tidigt. Min BM berättade detta eftersom jag denna gång har livmodern högre än förra gången, fast i mitt fall beror det ju inte på hur jag är skapt eftersom den inte låg lika högt förra gången.

    Oroa dig inte. Vad roligt att UL närmar sig!
  23. P m nr 3
    #12
    Det är säkert helt normalt. "Allt" är ju normalt om man frågar en BM tex. Jag har känt "kanten" jättelänge och den kryper ju uppåt men nu tycker jag den legat still ett tag.

    Jag har stort kontrollbehov, det kan vara jobbigt ibland, men det gör att jag har stenkoll på allt som går. Jag läste om dom här "spökveckorna" men eftersom jag aldrig mår illa så börjar spökandet nästan direkt efter potivit gravtest. Och om man då testar i v 3+3 blir det lååånga spökveckor. Så om jag inte ens känt livmodern hade jag blivit galen tror jag. Jag hoppas att jag känner rörelser snart, jag behöver bekräftelse!
  24. 12
    Det är säkert helt normalt. "Allt" är ju normalt om man frågar en BM tex. Jag har känt "kanten" jättelänge och den kryper ju uppåt men nu tycker jag den legat still ett tag.

    Jag har stort kontrollbehov, det kan vara jobbigt ibland, men det gör att jag har stenkoll på allt som går. Jag läste om dom här "spökveckorna" men eftersom jag aldrig mår illa så börjar spökandet nästan direkt efter potivit gravtest. Och om man då testar i v 3+3 blir det lååånga spökveckor. Så om jag inte ens känt livmodern hade jag blivit galen tror jag. Jag hoppas att jag känner rörelser snart, jag behöver bekräftelse!

Liknande trådar

  1. Känner ni livmodern?
    By Filliduttan in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 09:04
  2. Känner inte livmodern...
    By soffiplopp in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 19:59
  3. när känner man livmodern?
    By anonymt namn in forum _0905 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 07:10
  4. Känner ni livmodern?
    By Tinni in forum _0905 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 20:19
  5. Känner ni livmodern?
    By bentemaria in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 17:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar