Chiaris missbildning, op!
Ryggmärgsbråck
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Chiaris missbildning, op!

    Min lilla tjej på snart 1 1/2 år ska opereras för sin chiaris missbildning, någon som vet något om den operationen och som kan hjälpa oss?
    Vi ska få en tid till läkaren men jag tänkte höra mig för lite här först!
    Vet inte så många som har opererats för denna missbildning!
    Biverkningar?
    Alla råd och tips tas tacksamt emots :-)
  2. 1
    Chiaris missbildning, op! Min lilla tjej på snart 1 1/2 år ska opereras för sin chiaris missbildning, någon som vet något om den operationen och som kan hjälpa oss?
    Vi ska få en tid till läkaren men jag tänkte höra mig för lite här först!
    Vet inte så många som har opererats för denna missbildning!
    Biverkningar?
    Alla råd och tips tas tacksamt emots :-)
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Tyvärr ...

    så har jag ingen erfarenhet från op för det gick aldrig dit för vår dotter som också har samma problem. Andningsuppehåll löstes med op av halsmandlar och polyper, då fanns en misstanke om att det skulle bero på skadan hon har. Vet inte heller om någon annan som fått göra den operationen. Lycka till! och skriv gärna mer om hur det går här inne. (Finns en mamma på flerhandikapp som har barn med komplext rmb och någon som ev kan hjälpa till med info på shuntar? värt att lägga in samma där kanske?)
  4. 2
    Tyvärr ... så har jag ingen erfarenhet från op för det gick aldrig dit för vår dotter som också har samma problem. Andningsuppehåll löstes med op av halsmandlar och polyper, då fanns en misstanke om att det skulle bero på skadan hon har. Vet inte heller om någon annan som fått göra den operationen. Lycka till! och skriv gärna mer om hur det går här inne. (Finns en mamma på flerhandikapp som har barn med komplext rmb och någon som ev kan hjälpa till med info på shuntar? värt att lägga in samma där kanske?)

Liknande trådar

  1. Ang missbildning/fosterskador
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 10:40
  2. EllaNora (om missbildning)
    By inte bara theosmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 10:36
  3. Op Chiaris missbildning!
    By Rafiiki in forum Flerhandikapp
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 16:59
  4. Abort pga missbildning?
    By Pocahontas76 in forum Abort
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 11:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar