Snart 5-åringar!
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Snart 5-åringar!

    Snart är det födelsedag igen, och våra små börjar bli stora!

    Moa ser vääääldigt mycket fram emot födelsedagen och sitt kalas. Hon hade tillsamans med en fröken på dagis räknat ut att det igår var 19 dagar kvar till den stora 5-årsdagen!

    Hon planerar ivrigt sitt femårskalas som hon ska ha dagen efter födelsedagen. Hon ska bjuda både kompisar från dagis och kompisar hemma från vår gata. Inbjudningslistan har varit klar sedan länge, likaså temat. Prinsess och riddar-kalas ska det bli

    Födelsedagspresenterna är inköpta. Hon ska få en sänghimmel, pärlor att göra halsband med, ett stämpelset och ritmallar, ett Hello Kitty dockhus, och en Hello Kitty sminkväska med nagellack, läppbalsam och en hårborste med hennes namn på. Och appropå det så har Moa namnsdag i dag. Så i kväll blir det lite mys och fika

    Hur mår ni och era blivande 5-åringar!

    Kramar!
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  2. 1
    Snart 5-åringar! Snart är det födelsedag igen, och våra små börjar bli stora!

    Moa ser vääääldigt mycket fram emot födelsedagen och sitt kalas. Hon hade tillsamans med en fröken på dagis räknat ut att det igår var 19 dagar kvar till den stora 5-årsdagen!

    Hon planerar ivrigt sitt femårskalas som hon ska ha dagen efter födelsedagen. Hon ska bjuda både kompisar från dagis och kompisar hemma från vår gata. Inbjudningslistan har varit klar sedan länge, likaså temat. Prinsess och riddar-kalas ska det bli

    Födelsedagspresenterna är inköpta. Hon ska få en sänghimmel, pärlor att göra halsband med, ett stämpelset och ritmallar, ett Hello Kitty dockhus, och en Hello Kitty sminkväska med nagellack, läppbalsam och en hårborste med hennes namn på. Och appropå det så har Moa namnsdag i dag. Så i kväll blir det lite mys och fika

    Hur mår ni och era blivande 5-åringar!

    Kramar!
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Jo tack, bara bra. Edwin fyller ju 5 först på nyårsafton så det är ett tag kvar .. och en julafton först att ta sig förbi. Han önskar sig en hel massa saker och skall ha sitt första riktiga barnkalas i januari någongång.

    Visst är de roliga nu i den här åldern.... men man vet liksom aldrig var man har dem .. om de är stora eller små.
  4. 2
    Jo tack, bara bra. Edwin fyller ju 5 först på nyårsafton så det är ett tag kvar .. och en julafton först att ta sig förbi. Han önskar sig en hel massa saker och skall ha sitt första riktiga barnkalas i januari någongång.

    Visst är de roliga nu i den här åldern.... men man vet liksom aldrig var man har dem .. om de är stora eller små.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Håller med!

    5-åringar är verkligen mysiga! Så mycket funderingar, frågor och roliga kommentarer. I bland så stora och ibland så små...

    Och nästa år är de skolbarn. Helt otroligt!!!

    Kram!
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  6. 3
    Håller med! 5-åringar är verkligen mysiga! Så mycket funderingar, frågor och roliga kommentarer. I bland så stora och ibland så små...

    Och nästa år är de skolbarn. Helt otroligt!!!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Hej hej!
    Spännande med barnkalas. Vi har hyrt en gympasal i en skola som vi kommer ha kalas i. Bra för springiga ben.
    Loke ska få ett piratskepp o lite annat smått o gott när han fyller år.
  8. 4
    Hej hej!
    Spännande med barnkalas. Vi har hyrt en gympasal i en skola som vi kommer ha kalas i. Bra för springiga ben.
    Loke ska få ett piratskepp o lite annat smått o gott när han fyller år.
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Vad smart!

    En gympasal måste ju vara det perfekta stället för barnkalas!!
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  10. 5
    Vad smart! En gympasal måste ju vara det perfekta stället för barnkalas!!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    Alexander, snart 5!

    Ingen längtar nog till lucia lika mycket som min Alexander, som dessutom fyller år den dagen. Livet som en blivande 5åring är inte lätt alla gånger, speciellt inte när man har en nybliven 7åring som förebild, men samtidigt en vilja av att vara 3år som lillebror och står mamma nära nära.

    Mellanpojken behöver mycket ramar och kramar, tid att få vara den han är och få uppskattning för det. Ilska och utbrott är dagliga inslag, men samtidigt börjar jag se ett lugn som jag länge längtat efter.

    Han har lärt sig skriva tillsamamns med sin storebror och skriver därmed lång inbjudnigslistor till sitt kalas
    Han älskar FIA MED KNUFF, vi har en matta med den spelplanen som motiv. Smålego och rita är oxå mågot han gärna sysselsätter sig med.

    Han är självklart världens finaste jag jag är väldens stoltaste mamma!

    Kram Milla
    www.metrobloggen.se/camillaslivochlustar
    **Mamma till rallykidsen Jonathan, Alexander & Emanuel**
    http://www.camillaslivochlustar.wordp ress.com
  12. 6
    Alexander, snart 5! Ingen längtar nog till lucia lika mycket som min Alexander, som dessutom fyller år den dagen. Livet som en blivande 5åring är inte lätt alla gånger, speciellt inte när man har en nybliven 7åring som förebild, men samtidigt en vilja av att vara 3år som lillebror och står mamma nära nära.

    Mellanpojken behöver mycket ramar och kramar, tid att få vara den han är och få uppskattning för det. Ilska och utbrott är dagliga inslag, men samtidigt börjar jag se ett lugn som jag länge längtat efter.

    Han har lärt sig skriva tillsamamns med sin storebror och skriver därmed lång inbjudnigslistor till sitt kalas
    Han älskar FIA MED KNUFF, vi har en matta med den spelplanen som motiv. Smålego och rita är oxå mågot han gärna sysselsätter sig med.

    Han är självklart världens finaste jag jag är väldens stoltaste mamma!

    Kram Milla
    www.metrobloggen.se/camillaslivochlustar

Liknande trådar

  1. Fantasifulla snart 6-åringar?
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 06:53
  2. Snart har vi 2-åringar!
    By Ajax in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-09, 21:19
  3. Snart 4-åringar!
    By -Grynet- in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 04:24
  4. Åhh 3, snart 4 åringar....
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 17:06
  5. Krav på 12 & 13 (snart 14)-åringar!
    By Styvmorsan. in forum Stora barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 10:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar