E det konstigt med en mamma...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    E det konstigt med en mamma...

    som badar tillsammans med sin son på 8-10 år? Läste på ett annat snack en fråga om det var ok med en pappa som badade med sin dotter på 10 år och därav funderingen. Jag har aldrig tänkt i dom här banorna att det skulle vara konstigt. Jag antar att barnet säger ifrån själv när han/hon börjar tycka det känns fel. Jag sover naken med min son, badar naken med honom och han springer ofta omkring naken och drar sig i snoppen och verkar snarare vilja visa upp den än tvärt om :-)
    Är det sett som mer naturligt kanske med en mor som sover eller badar naken med sin son än en pappa som gör detsamma med sin dotter?
    Reagerar ni på samma sätt inför båda förhållandena?
  2. 1
    E det konstigt med en mamma... som badar tillsammans med sin son på 8-10 år? Läste på ett annat snack en fråga om det var ok med en pappa som badade med sin dotter på 10 år och därav funderingen. Jag har aldrig tänkt i dom här banorna att det skulle vara konstigt. Jag antar att barnet säger ifrån själv när han/hon börjar tycka det känns fel. Jag sover naken med min son, badar naken med honom och han springer ofta omkring naken och drar sig i snoppen och verkar snarare vilja visa upp den än tvärt om :-)
    Är det sett som mer naturligt kanske med en mor som sover eller badar naken med sin son än en pappa som gör detsamma med sin dotter?
    Reagerar ni på samma sätt inför båda förhållandena?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    8 år, då skulle jag inte reagera åt något håll, men vid 10 år? mja...där går nog gränsen för att bada ihop för mig iallafall
  4. 2
    8 år, då skulle jag inte reagera åt något håll, men vid 10 år? mja...där går nog gränsen för att bada ihop för mig iallafall
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3

    Ok

    då får jag sluta bada med min son i mars när han fyller 10 :-) Nja, jag väntar nog tills han själv säger ifrån. Själv var jag superblyg när jag var runt 11-12, tog på mig bikini när jag badade och ville inte ens visa mig naken för mamma. Pappa fanns inte med i bilden så mkt men inte hade jag visat mig naken för honom heller. Kanske är det så att flickor får en kroppslig integritet tidigare än pojkar? Min son är totalt oblyg!
  6. 3
    Ok då får jag sluta bada med min son i mars när han fyller 10 :-) Nja, jag väntar nog tills han själv säger ifrån. Själv var jag superblyg när jag var runt 11-12, tog på mig bikini när jag badade och ville inte ens visa mig naken för mamma. Pappa fanns inte med i bilden så mkt men inte hade jag visat mig naken för honom heller. Kanske är det så att flickor får en kroppslig integritet tidigare än pojkar? Min son är totalt oblyg!
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    jag bastubadade med mina bägge föräldrar upp tills jag flyttade hemifrån....så det beror väl egentligen på...jag tänkte inte så mycket på det. många av mina kusiner bastade med sina föräldrar hela den tiden de bodde hemma...helt naturligt...alltså duschningen gjordes ju enskilt i kabinen men det stod en bänk utanför(i badrummet bredvid kabinen där man kunde sitta och vänta på sin tur, eller hämta andan

    kan förstå att de som inte har bastu hemma(inte uppvuxen med det) har kanske mer ett enskilt privatare integritet när det kommer till att bada/duscha.
  8. 4
    jag bastubadade med mina bägge föräldrar upp tills jag flyttade hemifrån....så det beror väl egentligen på...jag tänkte inte så mycket på det. många av mina kusiner bastade med sina föräldrar hela den tiden de bodde hemma...helt naturligt...alltså duschningen gjordes ju enskilt i kabinen men det stod en bänk utanför(i badrummet bredvid kabinen där man kunde sitta och vänta på sin tur, eller hämta andan

    kan förstå att de som inte har bastu hemma(inte uppvuxen med det) har kanske mer ett enskilt privatare integritet när det kommer till att bada/duscha.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Jag tror att det är svårt att sätta en åldersgräns men om jag går till mig själv så hade jag varken velat bada med mamma i badkar eller när jag själv blev mamma, med någon av döttrarna när jag eller dottern var 10 år...sedan skulle det inte spela så stor roll om det var en dotter eller son...men en 10-åring tar för mycket plats i badkaret
    Just badkaret vill jag slappa i själv, undantagen är att bada med små barn..
  10. 5
    Jag tror att det är svårt att sätta en åldersgräns men om jag går till mig själv så hade jag varken velat bada med mamma i badkar eller när jag själv blev mamma, med någon av döttrarna när jag eller dottern var 10 år...sedan skulle det inte spela så stor roll om det var en dotter eller son...men en 10-åring tar för mycket plats i badkaret
    Just badkaret vill jag slappa i själv, undantagen är att bada med små barn..
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    ha ha ha

    bada ? i badkar? jag o ena sonen .....jättekul!!
    Calle som är snart 4 mån får plats,möjligen 5-åringen men knappast nån äldre....
    Men bada tex näck ute på lantställe eller ev duscha tillsammans om det är ok för barnet,oavsett om det är mamma/son eller pappa /dotter.

    Barnet säger nog till självt ,gränsen är nog olika för olika barn.Min 11 åring och min 13 åring vill INTE bada badkar tillsammans,de börjar båda skyla sig lite o så.....1-åringen är annars ganska oblyg ,byter om helt öppet på stranden o så.....men i somras använde han handduken o skylde sig
    Förr var förr...Nu är nu!
  12. 6
    ha ha ha bada ? i badkar? jag o ena sonen .....jättekul!!
    Calle som är snart 4 mån får plats,möjligen 5-åringen men knappast nån äldre....
    Men bada tex näck ute på lantställe eller ev duscha tillsammans om det är ok för barnet,oavsett om det är mamma/son eller pappa /dotter.

    Barnet säger nog till självt ,gränsen är nog olika för olika barn.Min 11 åring och min 13 åring vill INTE bada badkar tillsammans,de börjar båda skyla sig lite o så.....1-åringen är annars ganska oblyg ,byter om helt öppet på stranden o så.....men i somras använde han handduken o skylde sig
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    11-åringen ska det va !! IMT

    j
    Förr var förr...Nu är nu!
  14. 7
    11-åringen ska det va !! IMT j
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8
    konstigt...
    jaa du.
    svåra frågor på ett sätt.
    jag visar mig inte naken alls för mina barn, har aldrig gjort
    men hur andra gör, ja det är väl upp till dom.
  16. 8
    konstigt...
    jaa du.
    svåra frågor på ett sätt.
    jag visar mig inte naken alls för mina barn, har aldrig gjort
    men hur andra gör, ja det är väl upp till dom.
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Sover oxå naken och har oxå en liten nudist som springer och drar sig i kisskvisten.
    Ser inget konstig i det.
    Men dottern däremot, hon är 14 år och skulle aldrig visa sig naken för oss vuxna...men hon gör det inför lillbrorsan.
    Tror som du, dom säger ifrån när dom vill vara privata.
  18. 9
    Sover oxå naken och har oxå en liten nudist som springer och drar sig i kisskvisten.
    Ser inget konstig i det.
    Men dottern däremot, hon är 14 år och skulle aldrig visa sig naken för oss vuxna...men hon gör det inför lillbrorsan.
    Tror som du, dom säger ifrån när dom vill vara privata.
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10

    Om du menar mig..

    så är min son 8 år - inte 10..................
    "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan någon ge mig lift!"
  20. 10
    Om du menar mig.. så är min son 8 år - inte 10..................
  21. Medlem sedan
    Jul 2018
    #11
    Mamma badade mig till 10,5 och det var inte behagligt. Pappa bad henne sluta och det kändes skönt så om han inte hade gjort det hade jag kanske reagerat som din son
  22. 11
    Mamma badade mig till 10,5 och det var inte behagligt. Pappa bad henne sluta och det kändes skönt så om han inte hade gjort det hade jag kanske reagerat som din son

Liknande trådar

  1. Konstigt vad man blir glad för som mamma
    By Marka_83 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 12:15
  2. Är det inte konstigt ? (mamma)
    By LailaLoppan in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 06:17
  3. Alzheimers -mamma till mamma och mormor?
    By scamamma in forum Sorg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 17:47
  4. Vajföj mamma (= varför mamma)
    By marmelis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 15:14
  5. duktig mamma var dålig mamma
    By Lineaa in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 22:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar